קניית דירה ללא היתר בניה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

במצב הנוכחי של מחירי הדירות, וכששום ירידה לא נראית באופק, כל מי שמחפש דירה לרכישה מנסה למצוא דרכים שונות כדי להוזיל מעט את מחיר הדירה ולהקל על עצמו. חלק מהאנשים מוכנים לרכוש דירה במקום מעט יותר מרוחק מזה שהם רצו בהתחלה, חלק מהאנשים מבינים שהם ייאלצו להתפשר על גודל הדירה או על חנייה צמודה.

אבל יש עוד דרך, כזו שמיועדת למי שלא זקוק לדירה באופן מיידי יחסית אלא מחפש לבצע רכישה שתתממש בעתיד. אנו מדברים כמובן על קנייה של דירה ללא היתר בנייה. מחיר של דירה ללא היתר בנייה הוא זול באופן משמעותי, אך מן הסתם למחיר הנמוך יש סיבה. הכנו כאן בשבילכם הסבר מפורט על קניית דירה ללא היתה בנייה.

 

מה זה דירה ללא היתר בנייה?

כדי להבין את המשמעות של רכישת דירה ללא היתר בנייה יש צורך להבין קודם כל מהו היתר בנייה. היתר בנויה הוא אישור של הרשויות הרשמיות שניתן להתחיל בביצוע העבודות בשטח. קבלת היתר הבנייה מהווה למעשה את המעבר משלב התכנונים וההתמודדות הבירוקרטית מול שלל הגורמים לשלב הבנייה בשטח.

חשוב להבין היטב את ההבדל הזה ולהבין שלא כל תכנון יוצא בסופו של דבר לפועל, ופעמים רבות התכנון משתנה כדי שתהיה אפשרות להוציא אותו לפועל. חשוב להבין שהיתר בניה הוא רק השלב האחרון בתהליך ארוך מאוד של תכנונים ואישורים שונים, וכדאי לוודא מול הקבלן באיזה שלב בתהליך הוא נמצא.

הסיכון המרכזי בביצוע עסקה כזו הוא כמובן שהדירה לא בנויה בפועל אלא נמצאת אך ורק על הנייר. העסקה היא למעשה רכישת אופציה על דירה ולא רכישה של דירה בנויה שניתן להיכנס לגור בה תוך פרק זמן קצר יחסית.

 

החלטנו לרכוש דירה ללא היתר בניה, איך נפחית את הסיכונים?

אם החלטתם להיכנס לעסקה ולרכוש דירה ללא היתר בנייה חשוב מאוד שתבינו שהמחיר הזול יחסית של הדירה משקף כמובן את הסיכון שיש בעסקה. אנו ממליצים בחום רב להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי שעוסק בתחום המקרקעין והנדל"ן ושיש לו ניסיון רב בתחום.

ליווי צמוד של עורך דין מקצועי לכל אורך התהליך יסייע לכם רבות בהתמודדות עם כל הבירוקרטיה והטופסולוגיה שאדם רגיל לא תמיד מבין. מעבר לכך, אם תדעו שיש איש מקצוע מעולה שמלווה אתכם לאורך כל התהליך ושהאינטרס שלו הוא האינטרס שלכם, תוכלו להיות בראש שקט ולהוריד את רמת המתח והלחץ. ברשת האינטרנט תוכלו למצוא מידע נוסף ופרטים שונים כמו כמה משלמים לעורך דין קניית דירה.

 

למה לשים לב

אם החלטתם לחתום על העסקה כדאי לוודא שיש כבר תכנית בנייה מאושרת ושהיזם הגיש בקשה להיתר בנייה, ולזכור שלפי חוק מותר לקבלן לגבות מכם עד 7% ממחיר הדירה בלי להעניק לכם בטוחה.

קניית דירה ללא היתר בניה
קניית דירה ללא היתר בניה

אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתיכנסו לדירה בזמן שהובטח, גם לא כאשר מדובר על פרויקט בנייה עם היתר מכיוון שבנייה היא תהליך ארוך שמלא בהפתעות ובבעיות בלתי צפויות שצריך לפתור תוך כדי תנועה. מה שתוכלו לעשות הוא להכניס סעיף בחוזה שבו מפורטים בבירור התנאים והקנסות שיוטלו על הקבלן על כל איחור במסירת הדירה, וכך יהיה לו אינטרס אמיתי למסור לכם את הדירה בזמן, או בעיכוב מינימלי.

לפני חתימה על חוזה כזה צריך להפנים היטב: אמנם אתם לא קונים דירה בנויה אך החוזה שעליו חתמתם מול הקבלן תקף לחלוטין מבחינה משפטית כך שצריך לחשוב היטב לפני החתימה.

בשלה הראשון הקבלן יציג לכם הדמיות ראשוניות ותוכניות בסיסיות כדי שתבינו בגדול על מה מדובר. עם זאת, זכרו שהוא עוד לא קיבל היתר בנייה ולכן הדברים יכולים להשתנות באופן משמעותי. לכן כדאי להבהיר בחוזה מהם השינויים הקבילים, ואילו התאמות ניתן לעשות באיזה תנאים.

כפי שהמלצנו, כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה. מלבד זאת, כדאי להיות כל הזמן עם עין פקוחה.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader