קניית דירה בכפר שמריהו

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

אם יש מקום שנחשב ללוקסוס המגורים הישראלי, הרי שמדובר בכפר שמריהו – מועצה מקומית איכותית ומבוססת בין גוש דן ולב השרון, שמושכת אליה אוכלוסייה המעוניינת באיכות חיים מעולה, פרטיות, שלווה ומגורים נוחים. אז מה עליכם לדעת לגבי קניית דירה בכפר שמריהו מראש?

 

ממושבה חקלאית לישוב המבוסס בישראל

מייסדי כפר שמריהו מעולם לא חשבו שהם עתידים להיות הבסיס למקום כה נחשק ויוקרתי המהווה את ביתם של אנשי עסקים, בעלי הון ומפורסמים. כל חזונם היה להקים מושב חקלאי קטן ליוצאי יהודי גרמניה אחרי המלחמה.

כאשר ההסכם בין ישראל וגרמניה נחתם ונקבעו שילומים, עברו המקומיים מהצריפים הקטנטנים לבתים מרווחים ואט אט הקנו לכפר שמריהו את הצביון המבוסס והאמיד כפי שאנו מכירים כיום. למעשה, כיום לא מתגוררים כאן "יורשים" מדורות המייסדים והמועצה האזורית הקטנה מציעה נכסים גדולים ומשקים למכירה, להנאתם של בעלי האמצעים המתאימים.

 

קניית דירה בכפר שמריהו – כיצד מבצעים אותה נכון?

אם אתם מתעניינים ברכישת דירה בכפר שמריהו, הרי שעליכם להתייחס לכך בזהירות, בשיקול דעת ולהימנע מפזיזות. המחירים היקרים אינם עניין של מה בכך ובוודאי לא תרצו להיפרד ממיליוני שקלים עבור הקנייה הבלתי נכונה. ולכן מומלץ להקצות משאבים כמו זמן, סבלנות וגם כסף לקבלת כל האינפורמציה הרלוונטית על המקום, על הדירה עצמה, יתרונותיה והזכויות הקיימות בה.

 

משק בכפר שמריהו

בבסיסה הייתה כפר שמריהו מושבה חקלאית ולכן יש בה מספר גדול יחסית של נחלאות המתאימות לרכישה ולבעלות מוחלטת על השטח. את הנתונים המדויקים בנוגע לכל משק תמצאו אצל מתווך הנדל"ן, שקיבל לידיו את כל האינפורמציה ואחראי לנהל מולכם את תהליך ההתרשמות וביצוע העסקה. למעשה חשוב לציין שכפר שמריהו כולה נשענת כמעט באופן מוחלט על תיווך הנדל"ן ויש לכך יתרונות רבים, ביניהם גם האפשרות להתאים ביניכם כקונים לנכס הרצוי והנכון ביותר עבורכם.

 

מתווך לרכישת דירה בכפר שמריהו

לפני שתצאו לבדיקה ולהתרשמות מהדירות הקיימות בכפר שמריהו, חשוב שיהיה לכם מושג כללי בנוגע לנכס הרצוי: האם במיקום ספציפי, כמות החדרים הרצויה, סגנון אדריכלי, גינה, זכויות בנייה ועוד. את כל המידע בנוגע למועצה המקומית עצמה וגם לכל אחת מהדירות תוכלו לקבל מהמתווך עצמו.

המתווך מחזיק אצלו ידע מקצועי רחב מאוד שיועיל לכם הן לאיתור הנכס המתאים ביותר והן להבנת מה שקיים בו וסביבו. המתווך הוא הגורם שיודע באופן המדויק ביותר בכמה כסף בוצעו העסקאות האחרונות במקום, כאשר חלק מהמתווכים מתמחים גם בתחומים משיקים כמו הערכת שווי ומיסוי מקרקעין, שיסייעו לכם למקסם את הקנייה.

חשוב לשמוע מהמתווך בנוגע ליתרונות הספציפיים של הדירה עצמה ולהבין האם יש בה נתונים שצריך לתת עליהם את הדעת, כמו למשל רישום של הזכויות בנכס על יותר מאדם אחד או הצורך להסדיר בטאבו את גודל שטחו המדויק של הנכס כאשר חלקו בעבר היווה שטח ציבורי.

 

קניית דירה חדשה בעזרת מתווך

בכפר שמריהו לא מתרחשים פרויקטים בבניה, אלא בנייה פרטית בלבד. אם ברצונכם להתגורר בדירה חדשה שתיבנה בהתאם לצרכים האישיים שלכם בלבד, במראה ובסגנון הרצויים, תוכלו לרכוש שטח משק המוצע למכירה, או נכס ישן שמשתלם להרוס ולבנות במקומו.

גם כאן הסיוע מצד המתווך הוא קריטי, משום שלהחלטות הללו יש משקל מבחינת חוקי המקרקעין, השלכות מיסוי, חוקי עזר, נתונים לגבי תכנון ובינוי, קבלת היתרים ממחלקת התכנון וההנדסה המקומית ולאחר מכן גם מהאזורית, טיפול בבנייה מול המינהל והטאבו ולמעשה כל הדברים שאותם מבצע בערים גדולות הקבלן או היזם.

 

קניית דירה יד שנייה בעזרת מתווך

אם אתם מעוניינים בנכס קיים בכפר שמריהו, תוכלו להתרשם מנכסים שונים שיציג לכם המתווך. חשוב לבדוק את כל האינפורמציה האפשרית בנוגע לדירה – מיקומה, מספר החדרים, מה רואים מהחלון בכל חדר, כיצד נראה הרחוב ביום ובשעות הלילה, האם יש רעשים חריגים (סמיכות גרועה לכביש הראשי או לבית מרעיש במיוחד), האם יש בעיות עם שכנים שצריך להתייחס אליהן ועוד.

אם מטרת הרכישה היא להשקעה, המתווך יוכל להציג לכם נתונים בנוגע לתשואה הפוטנציאלית וגם לסייע לכם בהמשך מול שוכרים אפשריים. כמו כן, המתווך מטפל גם בעסקאות מורכבות שבהן כספי הקנייה מתקבלים ממכירת דירה קיימת בבעלותכם או עסקאות שבהן נרכש יותר מנכס אחד, למשל דירה קיימת והמשק הסמוך אליה.

 

שלב המשא ומתן בעת קניית הדירה

כעת משכל הנתונים האינפורמטיביים בנוגע לנכס הרצוי לכם ברורים, ניתן לדון עם המוכר בתנאים המסחריים החשובים ביותר של העסקה: מחיר הדירה, מועד מסירת הדירה ומועד התשלום. המשא ומתן נשען מטבעו על מידת האמון מול המוכר עצמו, אך חשוב שלא לתת למאפיינים אישיים אצל המוכר להכריע לכאן או לכאן את העסקה.

כך למשל, הרבה אנשים מאמינים שאם המוכר נתפס כאיש גאוותן או לא סימפטי, הקנייה ממנו איננה כדאית. לפעמים מדובר באינטואיציה בריאה, אך חשוב להבין יחד עם המתווך האם לא מדובר בפסילה על הסף של דירה שבסופו של דבר כשלעצמה הייתה האידיאלית ביותר.

 

ולסיכום,

תהליך קניית הדירה מורכב מגורמים ושיקולים רבים ולכן חשוב שתשתמשו בכל משאב מקצועי קיים שעומד לרשותכם כדי לקבל את ההחלטה המתאימה. קניית דירה בכפר שמריהו היא צעד כלכלי משמעותי מאוד ולכן רצוי שתקבלו את ההחלטה באופן שקול, בעזרת בעלי המקצוע המתאימים כמו עורך דין קניית דירה.

קניית דירה בכפר שמריהו
קניית דירה בכפר שמריהו

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader