עורך דין קניית דירה בגבעתיים

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

חולמים לקנות דירה בגבעתיים? מידע מתאים, בחירה מושכלת וגם ליווי מעורך דין מקצועי מתחום הנדל"ן יבטיחו לכם להגיע לדירת החלומות המיוחלת. אז למה צריך לשים לב לפני קניית דירה בגבעתיים? מה בודקים ומבררים מראש? והאם ניתן לפעול גם ללא עורך דין?

 

קניית דירה חדשה בעזרת עו"ד

גבעתיים היא פסגת השאיפות של אנשים רבים. מצד אחד מדובר בעיר משפחתית ומחבקת, שנהנית מקהילה חזקה ואיכותית, חינוך מצוין וקרבה לכל צרכי המחייה האפשריים. מצד שני היא מתאימה גם לאזרחים וותיקים או בפנסיה, שמבקשים להישאר במרכז אך לשפר את איכות החיים ולמצוא מקום שקט ונוח למחייה, מבלי להתניע את האוטו לכל מקום.

שני הצרכים הללו בשני חתכי אוכלוסייה יחסית מנוגדים, מתקיימים כה יפה בתוך גבעתיים עד שמדובר באחת הערים המבוקשות ביותר למחייה בעשור השני של המאה ה-21 בישראל.

הביקוש הרב והמרכזיות המשמעותית של העיר הופכים אותה גם לאחת מערי המרכז היקרות ביותר למגורים, מה שמשקף עסקאות קנייה בשיעור כספי יקר.

 

עו"ד לרכישת דירה בגבעתיים

מכיוון שמדובר בעסקת חיים כה מורכבת, יקרה וחשובה, חשוב שנבהיר כבר עכשיו – עסקה שתבוצע ללא עו"ד היא רולטה שלא תרצו להמר עליה. עסקה כזו חשופה למן הרגע הראשון לאינספור סיכונים ועלולה להעמיד את הקונים במפח נפש איום, אבדן כספי חמור ובחוסר היכולת להתגונן מפני מוכר ש"עקץ", פעל באופן לא חוקי או שמכר להם חתול בשק.

לאור אלו, עולה חשיבותו של עורך הדין למקרקעין ובאמצעותו תוכלו להשיג עסקה חוקית, תקינה ומוצלחת שמבטיחה את כל זכויותיכם. עורך הדין אמון על ביצוען של כמה וכמה פעולות חשובות ביותר במעמד רכישת הנכס.

 

קניית דירה בגבעתיים: לא פועלים לפני שמבצעים בדיקות מקדמיות

עורך הדין ניגש לטאבו ובודק בו את זהות המוכרים (אימות שם ומספר זהות), את התאימות בין שטח הנכס המופיע בטאבו לבין השטח בפועל, האם בנסח הטאבו העדכני ישנן הערות אזהרה המלמדות על שעבוד או זכויות לצד ג', האם יש בכלל עיקול על הנכס ועוד.

לאחר מכן, פונה עורך הדין למחלקת התכנון וההנדסה בעיריית גבעתיים ושולף את תוכניות המבנה. עליו לבדוק את מצבו התכנוני של הנכס מבחינת זכויות בנייה וחריגות בנייה, האם מדובר במבנה תקין שהוקם באישור על כל מבני הפנים שבו (מחסן, פרגולה וכו'). כאן מתבטא כוחו של עו"ד מקומי שמכיר את גבעתיים ואת חוקי העזר העירוניים שבה, לגבי מבנים ובתי העיר.

 

ניהול משא ומתן וחתימה על חוזה המכר

אחרי שבוצעו הבדיקות המקדמיות וניתן להתקדם לשלב הבא בעסקה, מנהל עורך הדין משא ומתן מטעמכם יחד עם המוכר, או עורך דינו. משא ומתן זה כולל הסכמה על שלושת התנאים המסחריים החשובים – מחיר הדירה, מועד המסירה ומועדי התשלום, מה שבעצם מהווה את ליבת עסקת המכר. עורך דין המייצג אתכם יסכים על התנאים תוך שמירה על האינטרס האישי שלכם ומבלי לפגוע בזכויותיכם, כך שהעסקה תבוצע על הצד הטוב ביותר.

עורך הדין של המוכר מנסח את הסכם המכר וכעת עורך דינכם נדרש לבחון אותו בקפדנות וביסודיות, לתקן סעיפים ולוודא שההסכם תקין ומתאים מבחינת מטרותיכם כקונים. לאחר החתימה בשעה טובה, עורך הדין יוודא שהתחייבויות הצדדים מתבצעות על פי ההסכם – התשלום מכם עובר למוכר בהתאם לשלבי התשלום והוא מצידו מוסר את הדירה במועד המוסכם ובמצב כפי שהוסכם.

 

דיווח על הקנייה לרשויות

בשלב האחרון, עורך הדין הוא זה שיבצע עבורכם את העברת הבעלות על הנכס בטאבו וידווח לרשויות על עסקת הקנייה.

 

קניית דירה יד שנייה בעזרת עו"ד

אמנם הייעוץ והליווי המשפטיים חיוניים מבראשית, אך כפי שכבר אמרנו, בשלב הראשון וההתחלתי ביותר תצטרכו לחפש את דירת החלומות הרצויה לכם במיקום המתאים ובשכונה הרלוונטית. כדי למצוא דירה טובה, עליכם לפנות למתווכים, לתושבים מקומיים, לרשת, לקבלנים שעובדים על פרויקטים חדשים ולכל דרך אחרת שאתם מכירים על מנת לראות את המלאי הקיים.

במעמד הפגישה עם הדירה הפוטנציאלית, ערכו בדיקה פיזית: וודאו שמצב הדירה, החדרים, הקירות, התשתיות (מזגן, ברזים, אמבטיה, חשמל), התקרה והמרצפות תקינים ושאין סדקים, נזילות, עובש או כל מפגע מסוכן אחר שצריך להתייחס אליו. במידה וישנן בעיות, אפשר להסכים מול המוכר על תיקון ליקויים מצידו, או הפחתה ממחיר הנכס בהתאם.

אל תתפשרו רק על בדיקת הדירה ובדקו גם את מצב הסביבה והשכונה. אמנם גבעתיים נחשבת לעיר מוצלחת ואיכותית, אך ככל עיר אחרת היא עשויה לסבול מרעש, צפיפות, קרבה לכביש סואן או לכלוך רב, מצוקת חנייה, נגישות קשה (למשל שכונה חד סטרית מאוד צרה) וכו'.

בררו מה קיים בשכונה עצמה – גני ילדים ובתי ספר, מרכז מסחרי או חנויות, בנק, דואר, סופר, פארק ירוק, גן שעשועים, נגישות לתחבורה ציבורית ועוד. נסו לספוג את התחושה האישית מהמקום: האם אתם מרגישים בנוח ובביטחון להתהלך כאן גם בשעה מאוחרת, האם יש ריחות לא נעימים או רעש לא סביר, האם הדירה קרובה לכל מה שאתם צריכים בפועל ועוד.

 

כשהדירה תקינה ואפשר להתקדם

אם כל בדיקותיכם מעלות תשובה חד משמעית לגבי טיב הדירה והתאמתה, תוכלו להיפגש עם עו"ד נדל"ן שילווה את העסקה ויאפשר לכם להתחדש ובהקדם בדירה איכותית ונעימה בגבעתיים האהובה.

עורך דין קניית דירה בגבעתיים
עורך דין קניית דירה בגבעתיים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader