מה חשוב לבדוק לפני שקונים דירה מקבלן?

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

רכישת דירה מקבלן היא החלטה משמעותית בחייו של כל אדם. מדובר בהשקעה כספית גדולה, ועל כן חשוב לבצע בדיקות מקדימות כדי לוודא שהעסקה בטוחה ומשתלמת. בשורות הבאות נפרט מה חשוב לבדוק לפני שקונים דירה מקבלן ונסביר כיצד עו"ד מקרקעין יכול לסייע בתהליך.

 

מה חשוב לבדוק לפני שקונים דירה מקבלן כדי להחליט אם העסקה רלוונטית עבורכם?

שוקלים לרכוש דירת קבלן חדשה? בשעה טובה! להלן מספר שיקולים חשובים שיש לגלות ערנות לגביהם כדי להבטיח שהעסקה תהיה משביעת רצון עבורכם:

  1. מיקום הנכס:

מיקום הנכס הוא אחד השיקולים החשובים ביותר ברכישת דירה ולבטח כשעסקינן בדירה חדשה מקבלן, שעשויה להיות ממוקמת בפרויקט חדש באזור שאינו בהכרח מפותח ונגיש עדיין. חשוב להיות ערים לנושא ולדעת לבחור מיקום שיתאים לצרכים והעדפות האישיים והמשפחתיים שלכם, כגון קרבה לתחבורה ציבורית, מקומות עבודה, בתי ספר, גנים ושירותים ציבוריים אחרים. בנוסף, חשוב לבדוק את הסביבה הקרובה לנכס.

  1. התכנון: חשוב לבדוק את התכנון של הדירה בהתאם לצרכים האישיים. לדוגמה, אם אתם מחפשים דירה למשפחה, חשוב לבדוק את מספר החדרים, גודל המטבח והסלון, וכן את קיומם של חדרי שירותים ומקלחת נפרדים. קחו בחשבון גם גורמים כמו כיווני אוויר, עיצוב חיצוני ופנימי, וכן נוכחות של מפגעים סביבתיים או אנטנות סלולריות בקרבת מקום.
  2. התשתיות: חשוב לבדוק את התשתיות הקיימות בפרויקט, כגון חניה, מעליות, גינון, וכן את התשתיות העתידיות המתוכננות.
  3. פרטי החוזה:
    במקרים שבהם קונים דירה "על הנייר" מקבלן, חיוני לוודא שהדירה המוכנה אכן תואמת את התכנון והתכונות שהובטחו בתחילת הפרויקט. ערכו חוזה מקיף עם הקבלן המתאר במפורש את כל ההתחייבויות שבוצעו בשלב התכנון. החוזה צריך לכלול את הפרטים הבאים:
  • מיקום הנכס
  • שטח הנכס
  • תכונות הנכס, כגון מספר החדרים, גודל המטבח והסלון, וכן קיומם של חדרי שירותים ומקלחת נפרדים
  • מחיר הנכס
  • תשלומי מקדמות ותשלומים עתידיים
  • תנאי ביטול
  • אחריות הקבלן
  • ועוד
  1. המוניטין של הקבלן / היזם:

חקירת הרקע של הקבלן / היזם בפרויקט, היא קריטית ביותר למזעור סיכונים מצד הקונים. ודאו את היציבות הפיננסית של הקבלן, הניסיון, המוניטין ובדקו אם אין לו היסטוריה של תלונות או הפרות חוזים. חפש לקוחות קודמים שרכשו מאותו קבלן כדי לאמוד את שביעות רצונם ובררו האם כל ההבטחות קוימו. אמינות הקבלן היא ערך עליון בשמירה על ההשקעה שלכם ועתיד דירתכם.

  1. היתר בנייה:

יש לוודא שהקבלן מספק הוכחה להיתר בנייה בתוקף, שכן בנייה ללא אישורים מתאימים עלולה להוביל לבעיות משמעותיות בהמשך.

  1. רכיבי העלות:

יש לבדוק את פרטי התמחור ביסודיות. לדוגמה, יש להבין האם המחיר הנקוב כולל מע"מ, מכיוון שחלק מהחוזים עלולים להשמיט זאת, מה שיוביל לחיוב נוסף ב- 17%. יש להבהיר מה כלול במחיר, כמו מחסן, חניה, שדרוגים ועוד תוספות. כדאי גם לברר אם יש הנחות ליחידות הראשונות או האחרונות הנמכרות בפרויקט.

  1. אישור עקרוני למשכנתא:

לפני חתימת חוזה עם הקבלן, עליכם לקבל אישור עקרוני למשכנתא מהבנק. זה חיוני, שכן המשכנתא נועדה לכסות חלק ניכר מהתשלום המגיע לקבלן. כדאי לבקש אישור מראש ממספר בנקים כדי להשוות תנאים והגבלות. אם אתם לא מכירים את התהליך הזה, שקלו להתייעץ עם יועץ משכנתאות להכוונה.

בקצרה, רכישת דירה חדשה מקבלן כרוכה בבחינה מדוקדקת של מיקום, פרטי חוזה, מוניטין הקבלן, אישורי בניה ועוד. לא מומלץ להתמודד עם המורכבות הזו ללא סיוע משפטי מקצועי.

לייעוץ משפטי בנושא רכישת דירת קבלן – פנו כעת אל עו"ד יוני לוי – וקבלו הכוונה מקצועית מטעם עורך דין מקרקעין מנוסה ומהימן.

 

לסיכום

רכישת דירה מקבלן היא השקעה כספית ולוגיסטית גדולה, ועל כן חשוב ביותר לקחת את הזמן ולבצע בדיקות מקדימות כדי לוודא שהעסקה בטוחה ומשתלמת.

פנייה אל משרד עו"ד יוני לוי יכולה לעזור לכם להבין את הסיכונים ולקבל החלטות טובות ומושכלות בכל היבטי העסקה.

אם אתם שוקלים לרכוש דירה מקבלן, פנו לייעוץ עם עו"ד מקרקעין יוני לוי, בעל ניסיון רב בתחום רכישת דירות מקבלן. עורך דין יוני לוי יספק לכם ייעוץ מקצועי ויסייע לכם לרכוש את הדירה הטובה ביותר עבורכם.

שאלות ותשובות:

פנייה לליווי משפטי של עורך דין מקרקעין חיונית לפני רכישת דירה מקבלן, משום שעורך הדין יכול לעזור לכם להבין את הסיכונים הכרוכים בעסקה ולקבל החלטות מושכלות. עורך הדין יכול לבדוק את הרקע של הקבלן, את החוזה עם הקבלן, את התשתיות בפרויקט ואת המחיר. באופן זה, עורך דין מקרקעין יכול לעזור לכם להשיג את התמורה הטובה ביותר עבורכם, ולוודא כי העסקה בטוחה ומשתלמת.

הפרטים העיקריים שחשוב לבדוק לפני רכישת דירה מקבלן בישראל הם מי הקבלן ואיזה מוניטין יש לו, מהן זכויותיכם וחובותיכם לפי ההסכם עם הקבלן, איזו תמורה אתם צפויים לקבל בפרויקט, מהן אבני הדרך בפרויקט ולוח הזמנים לביצוען, אילו ביטחונות מוצעים לכם מצד הקבלן, האם יש מימון בנקאי לפרויקט ומה תנאי זכאותכם לפיצוי בגין עיכובים בפרויקט.

לפני רכישת דירה מקבלן, עורך דין מקרקעין יכול לסייע לכם בבדיקת הרקע של הקבלן, בחינת החוזה, המימון והבטוחות המוצעים במסגרת הפרויקט, משא ומתן על עריכת שינויים והתאמות בתנאי החוזה וכן סיוע משפטי בהתמודדות עם בעיות שונות שעשויות לצוץ בתהליך.

עורך הדין יכול גם לעזור לכם להתמודד עם מגוון בעיות שעלולות להתעורר במהלך העסקה, כגון עיכובים בבנייה או אי עמידה בתנאי החוזה מצד הקבלן / היזם.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader