עורך דין רכישת דירה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

קבלת סיוע משפטי מעורך דין רכישת דירה מנוסה, חשובה בעת רכישת דירה מכיוון שרכישת מקרקעין היא הליך משפטי מורכב הכרוך בשיקולים רבים וחשובים, כגון בדיקת הבעלות על הנכס, ניהול משא ומתן על תנאי הסכם הרכישה, והסדרת כל התיעוד והרישומים הדרושים באופן מסודר.

שלעורך דין חסר ניסיון או זול לא בהכרח יהיו הידע והמומחיות הנחוצים לטיפול ראוי בסוגיות המשפטיות המורכבות הללו, מה שעלול לגרום לטעויות יקרות שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לפתור. בנוסף, לעורך דין קניית דירה מנוסה, תהיה הבנה עמוקה של הנוף המשפטי והנדל"ני בישראל, לרבות כל החוקים והתקנות הרלוונטיים שעשויים להשפיע על הרכישה שלכם. לכן בחירת עו"ד רכישת דירה, היא לא המקום שכדאי להתפשר בו על רמת הניסיון המקצועי של עורך הדין.

 


מה היקף שכר הטרחה שגובה עורך דין רכישת דירה?

שכר הטרחה לעורך דין מקרקעין בישראל בעסקאות רכישה יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, לרבות מורכבות העסקה, הניסיון והמוניטין של עורך הדין, מיקום ושווי הנכס. אולם ככלל, נהוג לגבות 0.5% מערך הנכס בעסקאות מסוג זה. לדוגמה, אם רוכשים דירה בשני מיליון ש"ח, משלמים לעורך הדין שכר טרחה של כ- 10,000 ש"ח. קחו בחשבון שבמקרה של רכישת דירה חדשה מקבלן, בנוסף לתשלום עבור שירותיו של עורך דין קניית דירה משלכם, תצטרכו לשלם גם עבור עורך הדין של הקבלן, שכר טרחה מקסימלי של עד 5,000 שקלים.

 

מדוע שכר טרחת עורך דין רכישת דירה אינו השיקול היחיד שיש לקחת בחשבון?

חשוב לזכור שלמרות שעורכי דין רכישת דירה הגובים שכר טרחה נמוך יותר עשויים להיראות לכם אטרקטיביים, סביר להניח ששירותיו של עורך דין מקרקעין מנוסה ובעל מוניטין יהיו שווים את ההוצאה הנוספת, שכן עורך דין נדל"ן מיומן יכול לסייע להבטיח שרכישת הדירה שלכם תושלם בצורה חלקה ושכל הזכויות והאינטרסים שלכם יהיו מוגנים לחלוטין במסגרתה.

 

מה חשוב לברר לפני שסוגרים עם עורך דין רכישת דירה?

במסגרת עסקת רכישת דירה, תתבקשו לחתום מול עורך דינכם על הסכם שכר טרחה שיכלול את כל הפעולות שעורך הדין יבצע עבורכם במסגרת העסקה, לרבות הסבר מפורט על תנאי התשלום של שכר הטרחה לעורך הדין ועלויות נוספות. אולם לפני התקשרות עם עורך דין לרכישת דירה בהסכם כזה, חשוב לוודא מראש מהם הרכיבים והשירותים הכלולים בשכר הטרחה שהוא גובה מכם. 

בהסכם שכר הטרחה צריכים להופיע כאמור, מכלול השירותים שיספק לכם עורך הדין במסגרת עסקת הרכישה שלכם, בנוסף לגובה שכר הטרחה המוסכם ולעלויות הנלוות הצפויות כחלק מהטיפול בעסקה. 

כך למשל, בהסכם לרכישת דירה ניתן לקבוע כי שכר טרחת עורך הדין יהיה 0.5% ממחיר העסקה בתוספת מע"מ, בעוד שמיסים, אגרות והוצאות נוספות (כגון הוצאת אישור עירייה על חובות ארנונה ואישורים מהבנק) – הם באחריותו של הלקוח.

טיפים שיסייעו לכם להימנע מצרות לפני ביצוע עסקת נדל"ן

מה מכוסה במסגרת שכר הטרחה שגובה עורך דין מקרקעין בעסקאות רכישת דירה?

שכר הטרחה שגובה עורך דין מקרקעין בעסקאות רכישה מכסה בדרך כלל מגוון שירותים הקשורים לעסקה, לרבות:

  • בדיקת מצבה המשפטי של הדירה – עורך דין לרכישת דירה יבדוק עבורכם על שם מי רשום הנכס בטאבו, יספק לכם נסח טאבו המשמשת כתעודת הזהות של הנכס עם פרטי הבעלים, יבדוק אם יש לצד ג' זכויות בדירה (אם מישהו רשם הערת אזהרה על הנכס), האם יש חובות או התחייבויות הרשומים על הנכס, אם קיימות זכויות בנייה נוספות על הנכס וכו'.
  • בדיקה יסודית להסכם המכר – תפקידו העיקרי של עורך דין מקרקעין המלווה את עסקת הרכישה שלכם, הוא להגן ולשמור על האינטרסים שלכם. לפיכך, חשוב שהוא יבדוק ביסודיות את חוזה המכירה שסופק לכם על ידי המוכר כדי להבטיח שהאינטרסים שלכם מכוסים בכל הנוגע לתנאי תשלום, העברת זכויות, רישום ועניינים חשובים אחרים.
  • תכנון מס בהיבטי מיסוי מקרקעין – רכישת נכס כוללת מיסים כמו מס רכישה וכדומה. לפני חתימת החוזה, עורך הדין יחשב את המיסים הצפויים וייעץ לכם לגבי כדאיות העסקה בהתאם להם. כמו כן, לאחר השלמת הרכישה ידווח עורך הדין על העסקה לרשויות המס תוך 30 יום מיום חתימת ההסכם, כנדרש בחוק.
  • רישום הערת אזהרה על הדירה – במהלך העסקה יוודא עורך הדין כי תירשם בשמכם הערת אזהרה על הדירה שאתם רוכשים. לאחר השלמת הרכישה, עורך הדין יטפל בהעברת הבעלות וברישום הנכס על שמכם. הדבר מצריך הגשת מסמכים והתקשרות עם הטאבו, ולכן חשוב לוודא מול עורך הדין שהדבר נעשה במסגרת המוסכמת של שירותיו.
  • סיוע בהשגת המימון לעסקה – במסגרת התנאים לקבלת המשכנתא, עורך הדין שלכם יידרש לאמת חלק מהאסמכתאות הנדרשות על ידי הבנק (למשל ההתחייבות לרישום המשכנתא), ויטפל בהליכים הנדרשים לרבות רישום בטאבו. בנוסף, אם עורך הדין שלכם הוא גם נוטריון, הוא יוכל לספק לכם ייפוי כוח נוטריוני לטובת הבנק במסגרת הליך קבלת המשכנתא.

לשיחת ייעוץ ראשונית עם עורך דין יוני לוי:

איך בוחרים עורך דין רכישת דירה טוב?

בבחירת עורך דין מקרקעין לטובת רכישת דירה, קחו בחשבון את הגורמים הבאים כדי להבטיח שאתם בוחרים בעורך דין רכישת דירה מומלץ:

ניסיון

חפשו עורך דין בעל ניסיון משמעותי בטיפול בעסקאות רכישה, במיוחד באזור בו אתם רוכשים את דירתכם. עורך דין מנוסה יכיר את הנוף המשפטי והנדלנ"י הרלוונטי ואת כל החוקים והתקנות הרלוונטיים שעשויים להשפיע על הרכישה שלכם.

מוניטין

בקשו המלצות לעו"ד מקרקעין מומלץ לרכישת דירה, מחברים, משפחה או סוכני נדל"ן, וחפשו גם ביקורות באינטרנט כדי לאמוד את המוניטין של עורכי הדין שאתם שוקלים לשכור. 

תקשורת

בחרו עורך דין שקל לתקשר איתו ומקפיד להסביר לכם מושגים משפטיים מורכבים בצורה קלה להבנה. 

זמינות

ודאו שעורך הדין זמין לטפל בעסקה שלכם ככל שיידרש ושיש לו את הזמן והמשאבים הדרושים כדי לתת לעסקה שלכם את תשומת הלב הראויה.

עלות

השוו את שכר הטרחה שגובים עורכי דין שונים כדי להבטיח שאתם מקבלים מחיר הוגן עבור הליווי המשפטי בעסקה שלכם, אך זכרו כי האפשרות הזולה ביותר לא תמיד תהיה האפשרות הטובה ביותר. השאיפה שלכם צריכה להיות למצוא עורך דין קניית דירה שמעניק שירותים איכותיים במחיר סביר.

כך עורך דין רכישת דירה יסייע לכם לחסוך בעלויות בעסקת הנדל"ן שלכם

עורך דין מקרקעין טוב יכול לעזור לכם לחסוך כסף ברכישת דירה, בכך שיוודא שהסכם הרכישה תקין מבחינה משפטית, שהנכס במצב רישומי, משפטי, פיזי ותכנוני תקין ושכל הניירת הדרושה לביצוע העסקה – מטופלת כהלכה. עו"ד נדל"ן יוכל גם לעזור בניהול משא ומתן יעיל על תנאי ההסכם כדי להבטיח שהזכויות והאינטרסים שלכם מוגנים. בנוסף, עורך דין רכישת נדל"ן יכול לזהות כל בעיה משפטית פוטנציאלית עם הנכס, כגון הגבלות ייעוד או חובות תלויים ועומדים, שעלולים להשפיע על ערך הנכס ועל יכולתכם למכור אותו בעתיד. בקצרה, על ידי פנייה לעורך דין נדל"ן טוב, תוכלו להימנע מטעויות יקרות ולהבטיח שההשקעה שלכם מוגנת.

פעולות לביצוע

פעולה לביצוע פרוט
עריכת הסכמי מקרקעין הסכם מכר, הסכם העברת נכס ללא תמורה, הסכמים עבור תמ"א 38, הסכם שכירות.
ליטיגציה ניהול תיקים בבית משפט לרבות הופעה בבית משפט בשמו של הלקוח. הופעה בפני המפקחים על רישום מקרקעין בנושאים: בעלות על מקרקעין, חזקה במקרקעין, הליכים לאכיפה או ביטול של הסכמי מכר, פינוי מושכר, תביעות שונות כנגד דיירים.
בתים משותפים רישום בית משותף, תיקון צו בית משותף, ליווי פרויקטים של שיפוץ בניינים, פתרון סכסוכי שכנים, ליווי והדרכה  בפרויקטים של תמ"א 38 והתחדשות עירונית.
רישום רישום זכויות בטאבו ובמנהל מקרקעי ישראל, רישום הערות אזהרה ועוד.
ייצוג בוועדות תכנון הגשת התנגדויות המתייחסות לבקשות להיתרי בנייה, הגשת עררים על החלטת וועדות תכנון מקומיות.
הסכמים מול קבלנים ייצוג ועריכת הסכמים לרכישת דירה חדשה מקבלן.
הסכמי בנייה ניסוח ועריכת הסכמים לביצוע עבודות בנייה של פרויקטים חדשים.
בדיקת המוכר בדיקת הזהות של מי שמציג את עצמו כבעלים של נכס למכירה, האם רשום במנהל מקרקעי ישראל כבעלים של הנכס, האם הדירה רשומה כהלכה בטאבו, האם קיים אדם נוסף שהוא בעל זכויות בנכס, האם רובצים על הנכס שיעבודים או חובות לרשות המקומית.
בדיקת אישורים והיתרים בדיקת היתר הבנייה, בדיקה הנדסית של הנכס לגילוי מוקדם של פגמים הדורשים תיקון (הבדיקה בפועל תבוצע על ידי מהנדס), וניהול משא ומתן על תיקונם.

 

לייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות לפני רכישת דירה ולקבלת הצעת מחיר לליווי משפטי, פנו עכשיו לעורך דין יוני לוי.

עורך דין רכישת דירה

עורך דין רכישת דירה - שאלות ותשובות

עורך דין מקרקעין מלווה את הלקוח בכל הליך רכישת הדירה. עורך הדין יוודא כי הדירה אכן בטוחה לרכישה וכי הזכויות בה מוסדרות, ינסח חוזה מכר תוך ניהול מו"מ אל מול המוכרים, ילווה משפטית את הליך רישום המשכנתא ולבסוף ידאג לרישום הדירה על שמכם.

הדבר תלוי בשיטת התמחור של עורך הדין. רוב עורכי הדין העוסקים בתחום גובים שכר טרחה כאחוז ממכיר הרכישה של הדירה. במקרה שכזה, שכר הטרחה ינוע סביב 0.5% פלוס מע"מ ממחיר הנכס אותו אתם רוכשים. עם זאת, המחיר יכול להשתנות במקרים בהם מדובר בעסקה מורכבת.

חלק מעורכי הדין מתמחרים גם עסקאות נדל"ן לפי שעות, במיוחד כאשר מדובר בלקוחות חוזרים המקבלים שלל שירותים ממשרד עורכי הדין. התמחור השעתי משתנה מעורך דין לעורך דין ונקבע על פי מומחיותו של עורך הדין, מידת הניסיון שלו בתחום ובעיקר הביקוש לו הוא זוכה.

אמנם שכר טרחה נמוך עשוי לפתות ולגרום לכם לבחור בעורך דין זול, אך חשוב להבין כי בעולם הנדל"ן עורך דין זול עלול לעלות ביוקר בעתיד. חשוב לבחור בעו"ד מקצועי ואיכותי שיעצב את העסקה באופן בטוח לחלוטין מבחינה משפטית, כך שתמקסמו את הרווחים שלכם ולא תיטלו על עצמכם סיכונים מיותרים.

אלו הם הפרמטרים אליהם חשוב לשים לב ברכישת דירה:

  1. ניסיון ומומחיות של עורך הדין בתחום
  2. המוניטין של עורך הדין
  3. מידת הזמינות של עורך הדין – עד כמה הוא יהיה זמין עבורכם
  4. המלצות אנושיות ומקוונות על עורך הדין
  5. מבין עורכי הדין העומדים בכל הקריטריונים הקודמים, בחרו בזה המציע לכם את שכר הטרחה המשתלם ביותר

חוק מיסוי מקרקעין קובע כי רוכשי דירות יחויבו במס רכישה לדירה. שיעור המס משתנה מעסקה לעסקה ותלוי בפרמטרים פנימיים וחיצוניים שלה. אם הדירה הנרכשת היא דירתכם היחידה, יכול להיות שתהנו מפטור מוחלט ממס או לחלופין תחויבו במס בשיעורים נמוכים. מנגד, אם בבעלותכם נדל"ן נוסף, חיוב מס הרכישה לדירה יעלה באופן משמעותי. פנו אל עו"ד מקרקעין אשר יסייע לכם לתכנן את העסקה תוך צמצום חבות המס למינימום ההכרחי.

נסח הטאבו הוא תעודת הזהות המשפטית של התמונה. דרך נסח הטאבו תוכלו לגלות מה סטטוס הזכויות והרישום בנכס ולהבין מה מידת המורכבות הצפויה של העסקה. בקשו מעורך הדין שלכם לבדוק את נסח הטאבו של הנכס בו אתם מעוניינים, ועל סמך חוות דעתו תוכלו לדעת כיצד להתקדם עם העסקה.

הדירה שרכשתם תהיה שלכם ובבעלותכם רק עם השלמת רישום הנכס על שמכם. רישום זה, אורך זמן. על כן, ישירות לאחר החתימה על החוזה, עורך הדין שלכם ירשום הערת אזהרה לטובתכם על הנכס. הערת האזהרה תמנע מהמוכר לבצע עסקאות נוספות הנוגעות לנכס שמכר לכם (ועדיין רשום על שמו). בנוסף, הערת האזהרה תבטיח כי הזכות שלכם בנכס תגבר על זכותם של נושים של המוכר, במידה וזה יפשוט את הרגל ויצטרך להשיב את חובותיו.

פעמים רבות, מוכרים לוחצים על קונים לחתום על זכרון דברים ישירות לאחר סיכום הפרטים הראשוניים בעסקה. טיפ הזהב של עו"ד יוני לוי הוא לא לחתום על חוזה דברים, גם אם המוכר טוען שיש הצעות נוספות על השולחן. הסיבה היא שזכרון דברים עלול להיחשב, בנסיבות מסוימות, לחוזה מכר והמוכר יוכל לאכוף אותו בבית המשפט. אתם לא תהיו מעוניינים בכך, לפני שערכתם את מלוא הבדיקות הנדרשות בנוגע לנכס. על כן, בקשו מהמוכר להעביר טיוטת חוזה לעו"ד מקרקעין שלכם ורק לאחר אישורו, חתמו על החוזה.

לעו"ד יוני לוי ניסיון עשיר בליווי עסקאות לרכישת דירה ומומחיות ייחודית בתחום. עו"ד לוי בקיא ברזי שוק הנדל"ן הישראלי ויודע להתנהל אל מול כלל הגורמים בעסקה, החל ממוכרי דירות, דרך הרשות העירונית וכלה בלשכות רישום המקרקעין. עם עו"ד יוני לוי תהנו מראש שקט ותוכלו להיות בטוחים כי כלל זכויותיכם תישמרנה בהליך רכישת הדירה.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader