חוזה רכישת דירה מקבלן

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

ברכותינו! כנראה שמגיע לכם מזל טוב גדול. הנה הגיע היום הגדול שעליו חלמתם כל כך הרבה ואתם ניגשים לחתום על חוזה לרכישת דירת החלומות שלכם מהקבלן. נכון שהראש שלכם בעננים ברגעים האלה, אבל חשוב מאוד להישאר עם רגליים על הקרקע, כדי שלא תגלו שהחוזה לא נכתב בהתאם לדרישות ולצרכים שלכם ותצאו מהעסקה עם צער גדול והרבה עוגמת נפש. כדי למנוע מקרים כאלה הכנו כאן עבורכם מדריך קצר וברור על חוזה רכישת דירה מקבלן.

 

חוזה לרכישת דירה

ראשית כל חשוב מאוד שתזכרו: רכישה של דירה מקבלן היא עסקה משפטית, ולכן אנו ממליצים לכם בחום רב להיעזר באיש מקצוע ולבדוק היטב את החוזה מכל הכיוונים. מכיוון שמדובר על עסקה משפטית, לאדם הממוצע קשה מאוד להבין את הניסוחים המורכבים ואת העניינים הבירוקרטיים, ולכן יש כאן חשיבות רבה לליווי צמוד של איש מקצוע הבקיא בתחום.

כדאי לספוג עלות עורך דין ברכישת דירה על מנת למנוע הפסדים גדולים ועוגמת נפש רבה בטווח הארוך.

 

מה כדאי לבדוק

ישנם כמה פרטים שחשוב מאוד לבדוק לפני שניגשים לחתימה על החוזה. הבדיקה הראשונה והמתבקשת היא כמובן לוודא שהקבלן שאיתו אנו עומדים לחתום על החוזה הוא קבלן מורשה ומוכר שמופיע בענף הקבלנים (בענף ובסיווג המתאימים). ניתן פשוט לדרוש מהקבלן שיציג לכם את רישיון הקבלן שלו ולראות שהרישיון תקף.

בדיקה נוספת שחשוב לערוך היא בעלות הקרקע. בבדיקה זו אתם צריכים לברר למי הקרקע שייכת, כך שלא תקנו את הדירה ותגלו שהיא נבנתה על קרקע שלא שייכת לבניין, או על קרקע שמשועבדת לאחד הבנקים. את הבירור הזה תוכלו לבצע אונליין בטאבו. בנוסף, דרשו מהקבלן שיציג לכם היתר בנייה מפורט ושימו לב שאין חריגות בנייה.

זיכרון דברים

לאחר ביצוע הבדיקות ובחירה של דירה ספציפית עוברים לשלב החתימה על החוזה. לפעמים חותמים לפני החוזה על זכרון דברים, וחשוב לזכור שמדובר על מסמך בעל תוקף משפטי מחייב. אם אתם חותמים על זכרון דברים כדאי שתקראו אותו בעיון רב ותוודאו שאין בו סעיפים שיכולים ליצור לכם בעיות כמו קנסות על ביטולים ודברים דומים.

חתימה על זיכרון דברים אמנם מבטיחה לכם מקום ברכישה, אך מחלישה את היכולת שלכם לנהל משא ומתן על החוזה.

 

חתימה על חוזה

קודם כל חשוב שתדעו שלפי החוק הקבלן חייב לצרף לחוזה גם את המסמכים הבאים: תכנית של קומת הדירה, תכנית המגרש, מפרט טכני של הדירה, נהלי אחזקה למערכות וחומרי הגימור בדירה. לפני החתימה על החוזה חשוב מאוד לקרוא אותו לעומק יחד עם אנשי מקצוע מטעמכם כמו עורך דין, אדריכל, ומהנדס.

חשוב לוודא שהכנסתם לחוזה את כל התנאים שחשובים לכם כמו סנקציות על הקבלן במקרה של עיכוב במסירת הדירה, ושהמחיר שמופיע בחוזה הוא המחיר המוסכם.

אין בעיה לשדרג או לשנות את המפרט הטכני או כל דבר אחר בדירה, מה שחשוב הוא להכניס את כל השינויים בצורה ברורה ומפורטת בחוזה, כולל עלות מדויקת וזמן מסירת הדירה על מנת שלא יווצרו עיכובים או בעיות מול הקבלן.

חשוב מאוד לציין במפורש בחוזה את המועד שבו הבעלות על הדירה בטאבו נרשמת על שמכם. חשוב שהסעיף שעוסק בעניין זה בחוזה יהיה ברור ופשוט מכיוון שהחובה לשינוי הרישום היא של הקבלן. בדקו היטב האם הרישום על שמכם בטאו יעלה לכם עוד כסף, והאם החברה שממנה אתם קונים את הדירה נמצאת ברשימת סרבני הרישום של רשות מקרקעי ישראל.

על פי החוק משנת 1974, מי שרכש דירה מקבלן מקבל שתי תקופות אחריות. הראשונה נקראת תקופת בדק ובה הקבלן אחראי על כל תקלה אלא אם הוא יוכיח אחרת. השנייה נקראת תקופת אחריות ובה הקבלן לא אחראי על התקלות אלא אם כן הדיירים יוכיחו את אחריותו.

מדובר על בדיקה פשוטה מאוד שניתן לבצע דרך רשת האינטרנט. כנסו לאתר לשכת רישום המקרקעין ותוכלו לקבל את המידע בעלות של 15 ₪.

 

חוזה רכישת דירה מקבלן
חוזה רכישת דירה מקבלן

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader