רכישת דירה מיורשים

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

עם מחירי הדיור המשתוללים כיום במדינת ישראל, והעובדה שלא נראית באופק שום ירידה במחירים, יהיה קשה מאוד לסרב לעסקה טובה ומשתלמת על דירה שמוצאת חן בעיניכם ומתאימה לכם, אבל חשוב לזכור שלפעמים למחיר נמוך יש מחיר גבוה מאוד בטווח הארוך.

אחד המקרים המורכבים שיכולים להיות מאוד בעייתיים בשוק הנדל"ן הוא רכישת דירה מיורשים. כמובן שיש פעמים שבהן הכל הולך חלק והעסקה נסגרת לשביעות רצונם של שני הצדדים, אך לפעמים עסקה כזו נגררת במשך זמן רב ומסתבכת מאוד, מה שגורם להרבה מאוד צער ועוגמת נפש. במאמר הזה הכנו עבורכם הסבר פשוט וברור על הפרוצדורה ודגשים שעליהם כדאי להתעכב.

 

מה הסיכון ברכישת דירה מיורשים?

הסיכון העיקרי ברכישה של דירה שעברה בירושה הוא שהרוכשים נמצאים תחת רושם מוטעה שבעלי הדירה מעוניינים למכור אותה, בעוד שלמעשה חלק מהמחזיקים בבעלות על הדירה לא מעוניינים למכור אותה אלא רוצים להמשיך להחזיק בנכס.

אחת הדוגמאות הקלאסיות ביותר היא משפחה שבה יש כמה ילדים שירשו את הדירה במשותף, ואחד הילדים רוצה למכור את הדירה. הוא מציג את עצמו לקונים כבעל הדירה ומוכר להם את הנכס, אך בפועל שני האחים האחרים שלהם שייכים שני שליש מהדירה לא חתומים על העסקה ומבחינתם הדירה שייכת להם.

גם במקרה פחות חמור שבו החוזה עוד לא נחתם אך הרוכשים מעוניינים מאוד לרכוש את הדירה יכול לקחת להם הרבה מאוד זמן לשכנע את האחים הנוספים למכור את הדירה. בעיה נוספת שיכולה להתעורר היא קיומם של יורשים נוספים שהיורשים הראשונים לא בהכרח מודעים לקיומם, והם יכולים לצוץ פתאום אחרי העסקה.

 

אז על מה חשוב להקפיד?

כמובן שחשוב לזכור שלא כל עסקה מסתבכת ושלא כל מי שמעוניין למכור דירה בירושה שהוא קיבל הוא נוכל. עם זאת, ישנם כמה צעדים פשוטים מאוד שאנו ממליצים לכם לנקוט כדי לבטח את עצמכם מהפסדים כספיים גדולים ומעוגמת נפש גדולה. הצעד הראשון הוא כמובן לוודא ולברר היטב מיהם הבעלים של הדירה. תוכלו להוציא ברשת האינטרנט את נסח הטאבו ולדרוש מהיורשים לראות את הצוואה ואת צו הירושה.

זכרו – אדם לא יכול למכור את מה שלא שלו, ולכן כל בעיה קטנה עם נושא הבעלות צריכה להדליק לכם אור אדום. ההמלצה השנייה שלנו היא להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין. אמנם מחיר עורך דין קניית דירה יכול להיראות לכם כהוצאה גדולה ומיותרת בזמן כזה, אך זכרו שלניסיון ולמקצועיות שלו אין תחליף.

חיסכון קטן עכשיו יכול לעלות לכם ביוקר בהמשך, מכיוון שברכישה כזו ישנו עיסוק רב בבירוקרטיה ובטפסים בשפה משפטית מורכבת שלא תמיד מובנת. העצה השלישית שלנו היא לא למכור את הבית שלכם או לבטל חוזה שכירות לפני שאתם בטוחים במאה אחוזים שהעסקה הושלמה ושאתם יכולים להיכנס לגור בדירה החדשה.

רכישת דירה מיורשים
רכישת דירה מיורשים

אם הדירה לא רשומה על שם המוכרים מדובר על עסקה בסיכון גבוה ולא כדאי להעביר להם כסף. אם ברור למוכרים שהעניין יסודר תוך זמן קצר אז תסבירו שאתם מוכנים לחכות בסבלנות.

כפי שהסברנו, לא בהכרח. רכישה של דירה מיורשים יכולה להיות עסקה מעולה, הכל תלוי במצב החוקי של הדירה. אם תוודאו היטב שהיא רשומה על שמם ושאין עוד טוענים לירושה הסיכון קטן יחסית וזהה לסיכון שקיים בכל עסקה אחרת. בכל מקרה, חשוב לדון כל מקרה לגופו.

הדירה, כמו כל דירה, חייבת להיות רשומה בטאבו על שמו של האדם שמוכר אותה ולא על שמו של שום אדם אחר. לכן יש צורך לחכות שהאחים יגיעו להסכמה ביניהם על כל העניינים ורק אז אפשר להתחיל את תהליך הרכישה.

במקרה כזה ניתן לבצע עסקה מותנית שבה הקונים מקפידים בנאמנות סכום כסף מסוים שאותו המוכרים מקבלים אך ורק בזמן השלמת העסקה והעברת הדירה.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader