עורך דין מקרקעין בצפון

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

תפקידו של עורך דין מקרקעין ללוות ולייעץ ללקוחותיו בכל הנוגע לדיני מקרקעין ולהשפעתם על סוגיות ועסקאות שונות במקרקעין. בתחום דיני מקרקעין נדרשים שירותיו של עורך דין מקרקעין בצפון הן בתחום של שכירת והשכרת נכסים מסוגים שונים והן במכירה וקניית נכסים שכאלה. במאמר זה נפרט לגבי תפקידו של העורך דין בכל הנוגע לקנייה של דירה חדשה מקבלן לעומת דירה יד שנייה.

 

קניית ומכירת דירה יד שניה

אחת מעסקאות המקרקעין הנפוצות ביותר לה נחוץ ליוויי של  עורך דין מקרקעין בצפון היא קנייה ומכירה של דירה יש שנייה. במרבית המקרים מדובר בעסקה הגדולה ביותר שאדם מן היישוב יעשה לאורך חיוו ומכיוון שמושקע בה הון רב יש חשיבות עצומה לקבלת ליווי משפטי בתהליך. עורך הדין נדרש לבצע בדיקות מקדמיות ולהכין את החוזה כראוי על מנת להגן על הקונה במהלך העסקה.

 

היבטי מיסוי

בעבודתו, עורך דין מקרקעין בצפון נדרש לעיתים גם לטפל בהיבטי המיסוי הנלווים לעסקת מכירה או קנייה של דירה יד שנייה. על העורך דין להסביר ללקוח את המשמעויות של מדגרות מס הרכישה וההבדלים שבין רכישת דירה ראשונה או דירה נוספת להשקעה על פני גובה המס. עורך הדין המלווה צריך גם לייצג את הלקוח מול רשויות המס ולוודא מילוי של חבות המס בהתאם לחוק.

 

קניית דירה חדשה מקבלן

במקרה של רכישת דירה מקבלן ישנו פער כוחות מובנה בין הקונה ובין הקבלן ותפקידו של עורך דין מקרקעין בצפון להגן על הלקוח מול הקבלן במצב מורכב זה. רבים לא יודעים שניתן לנהל משא ומתן מול הקבלן על סעיפי החוזה ואין חובה להסכים לחוזה האחיד הנפוץ במרבית הפרויקטים. העורך דין המייצג נדרש לבחון גם את נושא הערבויות שמעמיד הקבלן למקרה של פשיטת רגל.

 

היבטים תכנוניים

לפני החתימה על חוזה לקניית דירה חדשה יש לקבל ליווי צמוד מאת עורך דין מקרקעין בצפון בכל הנוגע לחוזה, כמו גם לעמידה בהיבטים התכנוניים הנדרשים. עורך הדין של הקונה צריך לבדוק את המצב הקנייני של הקרקע ואת זכויות הקבלן על הקרקע בפרויקט. עליו גם לבדוק אם מדובר בקרקע פרטית או באדמת מנהל והאם יש הסכם קומבינציה בין הקבלן לבעלי הקרקע. מטרת בדיקות אלו היא לוודא שאין מניעה משפטית להתקשרות בהסכם לרכישת הדירה מהקבלן.

 

סיכום עורך דין מקרקעין בצפון

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו בתפקידו של עורך דין מקרקעין בצפון בכל הנוגע לרכישת דירה יד שנייה ורכישת דירה חדשה מקבלן. הידע המקצועי של עורך דין מקרקעין מאפשר לו לייעץ כיצד לנסח הסכם שיגן על הקונה במסגרת תהליך הרכישה, הן מול הקבלן והן מול המוכר של דירה ישנה. ניסוח הסכם טוב יגן על האינטרסים של הלקוח ועשוי למנוע פגיעה כלכלית משמעותית.

שאלות ותשובות:

כדאי להיוועץ בעו"ד מקרקעין בחולון והאזור בכל עסקה הקשורה בנכס מקרקעין. בין אם עסקינן ברכישת דירה, רכישת בית, רכישת מגרש, רכישת נדל"ן מסחרי, רכישת חלקת קרקע, השכרת נכס למגורים, יצירת שותפות במקרקעין, פירוק שיתוף במקרקעין, העברת זכויות בנדל"ן, בניה או הרחבה של נכס וכן הלאה.

לרוב, שכר הטרחה שיגבה עו"ד מקרקעין במרכז על ליווי בעסקת מכר יגיע ל- 1% ומעלה משווי הנכס. אולם זוהי עלות דינמית שמשתנה כתלות במורכבות העסקה.

שירותי עורך דין מקרקעין בחולון מתומחרים לפי מודלים שונים שכל משרד עו"ד מגדיר לעצמו. יש עורכי דין הגובים שכר טרחה בשיעור קבוע, בעוד שאחרים גובים תשלום לפי שעת ייעוץ, או שעת עבודה. יש גם משרדים הגובים תשלום בשתי התצורות האלו במקביל, כשהתעריף הקבוע נגבה תמורת שירותים סטנדרטיים ואילו התשלום השעתי נגבה תמורת משימות מיוחדות.

ברוב עסקאות המקרקעין דרוש ליווי באופן שוטף או ביצוע ביקורת בתדירות של אחת לשנה כדי לוודא מהו הסטטוס של הנכס. לכן מומלץ לברר במסגרת תהליך חיפוש עורכי הדין מה יהיה משך תקופת השירות שעורך הדין יתחייב לספק לכם עבור העסקה המדוברת.

 

עורך דין מקרקעין בצפון
עורך דין מקרקעין בצפון

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader