תכנון מס אופטימאלי בתהליך רכישת דירה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

תשלומי המיסים בעת רכישת דירה, משפיעים משמעותית על תהליך קבלת ההחלטות בנוגע למהלך הקנייה ולסוג הנכס הרצוי ולכן ישנה חשיבות רבה בהיכרות עמם, לצד הנחות והטבות בהן ניתן להשתמש. אז כיצד תוכלו לערוך תכנון מס אופטימלי בתהליך רכישת הדירה? המידע לפניכם:

 

חבות המס בקניית דירה

קניית דירה היא עניין מרגש, אך גם מורכב, שכולל בתוכו עוד כמה וכמה הוצאות חשובות ובראשן תשלומי מיסים, אגרות והיטלים שונים. את המיסים בתחום הנדל"ן ניתן לחלק למקומיים מצד הרשות המקומית, ביניהם היטל השבחה, אגרות כבישים, הוצאות בשל תוכנית פיתוח קיימת ולמדיניים, בעיקר מס רכישה.

החוק קובע את חובת הדיווח על ביצוע כל עסקת נדל"ן, במטרה לבדוק את גובה מס הרכישה מתוכה. חשוב להדגיש שמס הרכישה איננו אחיד אלא כפוף לסוג ומחיר הנכס, להטבות במקרים מסוימים וגם למדד המחירים המשתנה.

 

על מס רכישה בעסקאות נדל"ן

מס רכישה משולם תמיד ברכישת זכות במקרקעין, אך תשמחו לדעת שישנם מצבים של הנחה או פטור. את המס יש לשלם בתוך 60 ימים לאחר ביצוע העסקה, כלומר או יום החתימה על החוזה, יום התשלום הראשון או יום החתימה על ייפוי כוח בלתי חוזר.

משפרי דיור רשאים להקפיא את התשלום עד שימכרו את דירתם הישנה, כך שעם השלמת המכירה תיערך להם שומה שתכלול הגדרה ספציפית. אם זו הייתה דירת מגורים אחת שנמכרה לטובת אחרת, השומה תבוצע לפי דירת מגורים יחידה המזכה במקרים רבים גם מפטור בתשלום מס שבח.

 

כיצד מבוצע תשלום מס הרכישה?

דירות המגורים מחולקות לשתי קבוצות: דירה יחידה ודירה נוספת. הדירה הראשונה פירושה רק דירה אחת ולכן מדרגות המס לתשלום מס הרכישה יהיו נמוכות ומקלות. כאמור, גם משפרי דיור נכללים בחלק מהמקרים תחת הגדרה זו (כל עוד דירתם הישנה נמכרת בתוך 18 חודשים) ואיתם גם קונים מקבלן, בכפוף לתקופת חפיפה של 12 חודשים ממועד העברת החזקה בדירה.

אם הדירה הישנה לא נמכרה בתקופה עליה מורה החוק, יש לשלם לגביה מס רכישה לפי דירת מגורים נוספת ופירוש הדבר שגם אם נמכרו אפילו חלק מהזכויות בדירה, היא עדיין חלקית ובבעלותו של הנישום.

 

כמה מס רכישה משלמים על דירה להשקעה?

דירה להשקעה נכנסת להגדרתה של דירה נוספת. החל מתאריך 28.11.21 מדרגות המס משולמות באופן הבא:

מדרגת המס שווי דירה נוספת אחוז מס הרכישה
1 עד 5,525,070 ₪ 8%
2 החל מ-5,525,071 ₪ 10%

 

תכנון מס אופטימלי בתהליך רכישת דירה באמצעות עו"ד

תשלום המיסים בעת קניית דירה מתבטא בהוצאה נוספת של עשרות ועד מאות אלפי שקלים. מס הרכישה המשמעותי שמשולם במסגרת הקנייה, נחשב למס מורכב המכיל בתוכו גם תנאים המזכים בפטורים ובהנחות שונות שאותן חשוב להכיר מבעוד מועד.

ההמלצה המקצועית היא להיעזר לאורך התהליך בעורך דין נדל"ן מיומן, שיבצע עבורכם תכנון מס בהתאם לנסיבות האישיות ולזכויות השמורות לכם בחוק ובכך יאפשר לכם לחסוך סכומים משמעותיים בתשלום. להתייעצות וקבלת ליווי מקצועי לרכישת הדירה פנו אל עורך הדין יוני לוי – עורך דין רכישת דירה המתמחה בנושא.

תכנון מס אופטימאלי בתהליך רכישת דירה
תכנון מס אופטימאלי בתהליך רכישת דירה

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת תהיה להכיר לעומק את חוקיות המס בקניית דירה, במקביל לפנייה לעו"ד שיבצע עבורכם תכנון שכולל זכויות נוספות, עדכוני חקיקה ופסיקה.

התשלום המשמעותי אותו תתבקשו לשלם הוא מס רכישה, בגובה שמשתנה ממקרה למקרה כאשר מדובר בדירת מגורים יחידה. אם זו דירת מגורים נוספת, התשלום יהיה לפי מדרגות מס של 8% או 10%. 

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader