מימוש בטוחות על ידי משכיר

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

הסכם שכירות הוא חוזה משפטי המגדיר את זכויותיהם וחובותיהם של המשכיר והשוכר. במסגרת ההסכם, המשכיר יכול לדרוש מהשוכר להפקיד בטוחות, כגון ערבות בנקאית, צ'ק בנקאי או פיקדון כספי. מטרת הבטוחות היא להבטיח את תשלום דמי השכירות וחובות השוכר האחרים. במקרה שהשוכר מפר את תנאי ההסכם, המשכיר יכול לממש את הבטוחות, כאשר מימוש בטוחות על ידי משכיר הוא תהליך משפטי מורכב.

 

מתי מתבצע מימוש בטוחות על ידי משכיר?

אדם אשר משכיר דירה לא זוכה ברוב המקרים רק מההטבות של ההשכרה, אלא יש לו גם חובות. בנוסף, הוא תמיד חשוף לניצול לרעה של הנכס על ידי השוכר. לכן, הוא צריך לבטח את עצמו בצורה כזו או אחרת. לכן, הוא זכאי לבקש בטוחות ולהשכיר את הנכס למי שיראה לנכון. אם אכן קיים נזק כזה או אחר לדירה, יש צורך לממש את הבטוחות. אולם חשוב לדעת כי מימוש בטוחות על ידי משכיר הוא תהליך משפטי, הדורש עמידה בתנאי ההסכם ובחוק. המשכיר צריך להודיע לשוכר על כוונתו לממש את הבטוחות, ולתת לו הזדמנות סבירה לתקן את הפרת הסכם השכירות.

 

מה החוק קובע בנושא מימוש בטוחות בנכס?

החוק לגבי בטוחות לפי חוק המכר, קובע את התנאים שבהם ניתן לממש בטוחות על ידי משכיר. תנאים אלו כוללים מקרה של הפרת תנאי ההסכם וההודעה המוקדמת. כלומר, המשכיר יכול לממש את הבטוחות רק במקרה שהשוכר הפר את תנאי ההסכם. הפרה של תנאי ההסכם יכולה לכלול אי תשלום דמי שכירות, אי ביצוע תיקונים לנכס או הפרה של תנאים אחרים המצוינים בהסכם.

כמו כן, הוא צריך להודיע הודעה מוקדמת לשוכר, על כוונתו לממש את הבטוחות, לפחות 30 יום מראש. ההודעה צריכה להיות בכתב, ויש לכלול בה את הפרטים הבאים: שם המשכיר והשוכר, מספר ההסכם, סוג הבטוחות, הפרת תנאי ההסכם, והסכום המבוקש.

בנוסף, המשכיר צריך לתת לשוכר הזדמנות סבירה לתקן את הפרת ההסכם. אם השוכר מתקן את הפרת ההסכם במהלך התקופה הניתנת לו, המשכיר לא יוכל לממש את הבטוחות.

 

מהן סוגי הבטוחות השונות?

במסגרת הסכם שכירות, המשכיר יכול לדרוש מהשוכר להפקיד בידו בטוחות, שמטרתן היא להבטיח את תשלום דמי השכירות וחובות השוכר האחרים. החוק קובע כי משכיר יכול לדרוש מהשוכר את אחד או יותר מהסוגים הבאים של בטוחות:

  • פיקדון כספי: זוהי הבטוחה הנפוצה ביותר. גובה הפיקדון נקבע בהסכם השכירות, אך הוא לא יכול לעלות על סכום השווה ל-3 חודשי שכירות.
  • ערבות בנקאית: זוהי הצהרה של בנק כי הוא ישלם את הסכום המוגדר בהצהרה, אם השוכר לא יעמוד בהתחייבויותיו החוזיות.
  • צ'ק בנקאי: זהו סוג של פיקדון כספי הניתן להפקדה מיידית.
  • ביטוח: המשכיר יכול לדרוש מהשוכר לבטח את הנכס, למשל בביטוח אש או ביטוח צד ג'.
  • ערבות אישית: המשכיר יכול לדרוש מהשוכר לחתום על ערבות אישית, המחייבת אותו לשלם את התחייבויותיו במקרה של הפרת ההסכם.

 

מתי שוכר ומשכיר יגיעו לבית המשפט?

אם המשכיר והשוכר לא מגיעים להסכמה על מימוש הבטוחות, המשכיר יכול להגיש תביעה משפטית לבית המשפט. בית המשפט יכריע אם המשכיר זכאי לממש את הבטוחות, וכן ייקבע את גובה הסכום שניתן לממש. אם בית המשפט יכריע שהמשכיר זכאי לממש את הבטוחות, הוא יקבע את גובה הסכום שניתן לממש.

אם בית המשפט יכריע שהמשכיר לא זכאי לממש את הבטוחות, המשכיר לא יוכל לממש את הבטוחות. חשוב לציין שהליך משפטי בנושא מימוש בטוחות על ידי משכיר יכול להיות מורכב וארוך. אם אתם מתכוונים להגיש תביעה משפטית בנושא זה, חשוב להתייעץ עם עורך דין מקרקעין, אשר יוכל להנחות אתכם בתהליך ולסייע לכם להגן על הזכויות שלכם.

 

מה הן ההשלכות המשפטיות עבור השוכר לעניין מימוש הבטוחות על ידי משכיר?

מימוש בטוחות על ידי משכיר הוא נושא שיכול להוביל להשלכות משפטיות משמעותיות עבור השוכר. אם המשכיר מממש את הבטוחות, השוכר יהיה חייב לשלם את הסכום המבוקש. אם השוכר לא יכול לשלם את הסכום, המשכיר יכול להגיש תביעה משפטית נוספת, שבמסגרתה הוא יכול לדרוש את פינוי השוכר מהנכס במקרה הקיצוני ביותר.

בנוסף, מימוש בטוחות יכול להוביל לפגיעה במוניטין של השוכר. אם השוכר לא יכול לשלם את הסכום המבוקש, המשכיר יכול לדווח עליו לרשם ההוצאה לפועל. הדיווח לרשם ההוצאה לפועל יכול לפגוע ביכולת של השוכר לקבל אשראי או הלוואות בעתיד.

 

מה החששות בנושא מימוש בטוחות?

הנושא של מימוש בטוחות על ידי משכיר הוא בעייתי מאוד ודורש גם זהירות רבה. אנשים לא ששים לבצע את התהליך שכן הוא ידרוש מהם לא מעט, ויכול להיות גם מאוד מתסכל ולא נעים. זהו הליך משפטי מורכב, הדורש עמידה בתנאי ההסכם ובחוק. אם אתם מתכוונים לממש בטוחות על ידי משכיר, חשוב ללמוד את הנושא ואף לקרוא מאמר איכותי בנושא תביעה לפינוי מושכר, כדי להעשיר את הידע.

מימוש בטוחות על ידי משכיר
מימוש בטוחות על ידי משכיר

 

לסיכום

כפי שראיתם, עורך דין מקרקעין יכול לסייע לכם בתהליך מימוש בטוחות על ידי משכיר במספר דרכים: הוא יכול לבדוק את תנאי ההסכם השכירות, כדי לוודא שהמשכיר זכאי לממש את הבטוחות. כמו כן, עו"ד מקרקעין מסחרי-עסקי יכול להכין את ההודעה שתישלח לשוכר, על פי הדרישות החוקיות והוא יכול לייצג אתכם בבית המשפט, אם אינכם מגיעים להסכמה עם הצד שכנגד על מימוש הבטוחות. בקצרה, התייעצות עם עורך דין נדל"ן ומקרקעין יכולה לעזור לכם להבטיח שהליך מימוש הבטוחות יהיה יעיל ומוצלח, וכי תקבלו את המגיע לכם.

למידע נוסף וסיוע פרטני בנושא זה – פנו כעת אל משרד עו"ד יוני לוי.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader