השקעות נדלן בגאורגיה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

טביליסי, עיר הבירה של גאורגיה הממוקמת במרכז הקווקז, נמצאת בתנופת בנייה ועל כן מומלצת כאשר חושבים על השקעות נדלן בגאורגיה. תנופת הבנייה מתבטאת בהקמת רבי-קומות, מלונות ובנייני מגורים, הניזונה מהכספים שמזרימים משקיעים זרים. במקביל, גוברת תנועת התיירים, כולל הישראלים, הפוקדים את אתרי הטבע והכנסיות שברחבי המדינה. לגאורגיה יש חוף ים ציורי ושני נמלי-ים מודרניים.

שוק הנדל"ן בגיאורגיה מגוון ומאפשר השקעות בנדל"ן מסחרי, נדל"ן למגורים וכן למלונאות. מדובר בשוק שכיום נמצא בצמיחה מאז מהפכת הקטיפה.

 

גאורגיה – רקע כללי על המדינה – עשיית עסקים בגאורגיה

גאורגיה הכריזה על עצמאותה בשנת 1991 לאחר תקופה ממושכת שהייתה חלק מברית המועצות שהתפרקה. דהיינו, מדובר על מדינה צעירה ומתפתחת.

גאורגיה היא מדינת לאום ליברל-דמוקרטית, בעלת מסורת ותרבות עתיקות.

היחסים בין ישראל לגאורגיה נוסדו ב-1 ביוני 1992 ואז נוצרו קשרי ידידות ועזרה

גאורגיה הממוקמת במרכז הקווקז, בתפר שבין אירופה לאסיה והייתה חלק מברית המועצות לשעבר עד תחילת שנות ה-90 של המאה ה-20. המדינה מונה כ- 4 מיליון תושבים.

גאורגיה מעודדת השקעות זרות במדינה ופועלת בצורה ניכרת להנגשת המדינה, הרשויות והליכי הבירוקרטיה, דבר אשר מציב את גאורגיה כאחת מהמדינות הנוחות כיום לעשיית עסקים.

 

לראיה,

מספר תחומים בהם הבנק העולמי דירג את גאורגיה

משקיעים קטנים

גאורגיה ממוקמת במקום ה-2 בעולם בהגנה על משקיעים קטנים.

 

בטיחות

גאורגיה ממוקמת במקום ה-3 באירופה במדד הבטיחות על פי מחקר שערך ארגון NUMBEO בשנת 2016.

 

רישום נכסים

גאורגיה ממוקמת במקום ה-4 בעולם ברישום נכסים.

 

אכיפת חוזים

גאורגיה ממוקמת במקום ה-7 בעולם באכיפת חוזים

 

עשיית עסקים

גאורגיה ממוקמת במקום ה-9 בעולם במדד עשיית עסקים (לפני מדינות כמו גרמניה ושווייץ…).

 

החזקת נכסים

אין מיסוי ליחידים עבור החזקת נכסים.

 

נתונים עבור השקעות נדלן גאורגיה

השקעות שבוצעו במדינה

ישנו גידול של 63% ב-11 שנים האחרונות בהשקעות שבוצעו במדינה. בין השנים 2016-2017 ישנה צמיחה של 17.2% בהשקעות.

 

שחיתות בגאורגיה

ביחס לשחיתות במדינה, במדד השחיתות העולמי, בשנת 2006 גאורגיה ממוקמה במקום ה-99 (שבו דירוג של 1 הוא השחיתות המעטה ביותר [ישראל נמצאה בשנה זו במקום 34]. מיקום זה הוא שיפור משמעותי יחסית למדד 2005 שהעמיד את גאורגיה במקום 130.

בשנת 2012 הוסיף מעמדה של גאורגיה להשתפר במדד זה, והיא ממוקמת במקום ה-51 (ישראל ממוקמה במקום 39).

ובשנת 2017, גאורגיה מקומה במקום 49 ובעוד ישראל ממוקמת במקום ה-36.

מזג אוויר בגאורגיה

בנוסף, בשלב תנאי מזג האוויר המגוונים, ישנה פעילות תיירותיות לאורך כל השנה ברחבי המדינה.

מזג אוויר מתון יחסית

רוב חלקה המערבי של גאורגיה שוכנת באזור אקלים סובטרופי לח עם כמות משקעים שנתית הנעה בין 1000 – 4000 מ"מ. כמות המשקעים מתחלקת בצורה אחידה בין כל עונות השנה, אף על פי שירידת הגשמים יכולה להיות כבדה במיוחד במהלך הסתיו.

האקלים של האזור משתנה באופן משמעותי באזורים הגבוהים של גאורגיה, וכאשר האזורים הנמוכים של מערב גאורגיה הם חמים יחסית במשך השנה, אזורי ההרים ומרגלות ההרים (כולל את הקווקז הגדול והקווקז המשני) קרים, הקייצים רטובים ומושלגים בחורף (השלג נערם לעיתים לגובה של 2 מטר במחוזות רבים).

מנתוני מזג האוויר ניכר כי במרבית השנה מזג האוויר נוח, למעט נובמבר עד פברואר. ניתן להניח כי חודשי התיירות הפעילים יחולו בין החודשים מרץ לאוקטובר. עם זאת, מהיות טביליסי עיר הבירה ניתן להניח שתושפע במידה פחותה מעונות השנה.

אחד מהאתגרים הבולטים של תחום התיירות הינו אכלוס הנכסים במהלך חודש החורף. יש להציע ערכי מוסף משלימים לחבילה על מנת שנוכל להגיע לשיעורי תפוסה גבוהים.

מעוניין להשקיע בנדל"ן בגאורגיה? שוקל לקנות נכס להשקעה בטביליסי? תרגיש חופשי להשאיר הודעה באתר ולהתייעץ איתי.

השקעות נדלן בגאורגיה
השקעות נדלן בגאורגיה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader