דיני מקרקעין עורך דין

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

קניית דירה, רכישת בית, קניית קרקע או נכס מסחרי, מהווה ללא כל ספק, עסקה משמעותית ויקרה עבור מרבית האנשים בארץ ובעולם. מסיבה זו עסקאות כאלו מצריכות סיוע משפטי מקצועי מהסוג שמציע בהקשרים של דיני מקרקעין דין עורך דין מוסמך המתמחה בתחום משפטי זה באופן ספציפי. הדבר נכון לכל עניין הנוגע בזכויות נדל"ניות, בעריכת שינויים ברישומן ובהסדרת הבעלות על נכסי מקרקעין. במאמר שלפניכם, עורך דין דיני מקרקעין יוני לוי יסביר בהרחבה על הצורך בשירותי עו"ד מקרקעין מוסמך בהקשרים אלו, על השירותים שמציע בדיני מקרקעין עו"ד מוסמך והקווים המנחים הכלליים למציאת משרד עורכי דין מומחה למקרקעין.

 

מדוע צריך בכל עסקה הנוגעת בתחום של דיני מקרקעין עורך דין?

החוק במרבית מדינות העולם, מחייב מעורבות של עו"ד בכל עסקה הנוגעת בתחום המקרקעין, ולו במעמד החתימה על הסכמי מכירה של נכסים נדל"ניים. עם זאת, גם בהעדר אילוצי החוק בהקשר זה, קיימת חשיבות רבה לייצוג מטעם עו"ד לענייני מקרקעין בעסקאות נדל"ן ובפרט כאשר עסקינן בעסקאות שבהן עוברים סכומים גבוהים בית הצדדים, כמו שקורה במקרה של קניית דירה, רכישת בית, השקעה בנדל"ן מסחרי וכיוצא באלו. הצורך בליווי משפטי של עורך דין מומחה לדיני מקרקעין נובע מהצורך להגן על הזכויות והאינטרסים של כל צד בעסקה ולמנוע הפסדים גבוהים וסיכונים משפטיים בלתי רצויים.

 

מה יקרה אם לא נשכור את שירותיו של עו"ד מקרקעין?

בהעדר סיוע משפטי כפי שמציעים בדיני מקרקעין עורכי דין המתמחים בנושא, עסקת הרכישה או המכירה כאמור תהיה נעדרת תוקף משפטי, שכן החוק בישראל מחייב נוכחת של עו"ד מקרקעין מוסמך במעמד החתימה על חוזה המכר. בנוסף, מבלי שעורך דין נדל"ן יערוך למענכם ויבדוק בפרוטרוט את כלל המסמכים והרישום הנחוצים לשם הטיפול בנכס, אתם חשופים להפסדים כלכליים כבדים, לסיכון משפטי ולעוגמת נפש בל תתואר.

אילו שירותים בתחום של דיני מקרקעין עורך דין יכול לספק?

בתחום של דיני מקרקעין עורך דין בישראל מוסמך לספק מנעד רחב במיוחד של שירותים, ובכלל זה, לנסח עבור לקוחותיו הסכמי מקרקעין ממגוון רחב של סוגים, לערוך בדיקות מקדמיות לנכסים המועמדים לרכישה, להסדיר העברת זכויות בנכסים ורישום מול הרשויות המתאימות (בטאבו / רשות מקרקעין ישראל) לספק ייעוץ משפטי בנושאים נדל"ניים, לרבות ייעוץ לגבי מיסוי מקרקעין ותכנון מס בעסקאות מקרקעין לסוגיהן וכיוצא באלו. זאת בנוסף לליווי של עסקאות נדל"ן, מתן שירותי ייצוג משפטי בתביעות על רקע סכסוכי נדל"ן וייצוג משפטי לבעלי נכסים ברשויות המקומיות והממשלתיות השונות.

למה חשוב במיוחד לשים לב כשמחפשים עורך דין מומחה לדיני מקרקעין?

כשמחפשים עורך דין מומחה לדיני מקרקעין חשוב מאוד לשים לב לוותק, לניסיון המקצועי ולבקיאות המשפטית של כל עורך דין אליו אתם פונים. נקודה למחשבה: מאחר וגובה שכר הטרחה של כל עו"ד מושפע בין היתר מהיקף הניסיון שלו בתחומו ומכמות ההצלחות שצבר למען לקוחותיו, לעיתים כדאי יותר לשכור את שירותיו של משרד עו"ד מקרקעין שהוא מעט יקר יותר, אך מספק ללקוח פוטנציאל לחיסכון משמעותי יותר ו/או רווח גדול יותר במסגרת עסקת הנדל"ן שלו.

 

לסיכום

שירות מעו"ד דיני מקרקעין רחוק מלהיות מותרות. למעשה, כל עסקת מכירה ורכישה של נדל"ן מחייבת מעורבות של עורך דין מקרקעין בעת החתימה על ההסכם. הדבר כמובן, מיועד להגן על זכויותיכם ולכן ככל שתקדימו לפנות לייעוץ משפטי בדיני מקרקעין, כך תגדילו את הסיכויים לכך שהעסקה תושלם בהצלחה ותניב את התוצאות הרצויות מבחינתכם.

משרד עורך דין מקרקעין יוני לוי פה למענכם בכל נושא הקשור בדיני מקרקעין, מיסוי מקרקעין ונדל"ן. אל תהססו לפנות למשרדנו בכל שאלה שעולה!

 

שאלות ותשובות:

בהחלט. עו ד דיני מקרקעין, בדומה לכל עורך דין בכל דיסציפלינה משפטית אחרת, נדרש ללימודי תואר ראשון במשפטים ובהתמחות מעשית במשרד עו"ד, שלאחריהם רק אם יעבור את בחינות ההסמכה בלשכת עורכי הדין, יקבל רישיון עריכת דין שיאפשר לו לעסוק בתחום בפועל.

ממשרדי עורכי דין דיני מקרקעין, ניתן לקבל מנעד רחב של שירותים הקשורים בעסקאות והתקשרויות נדל"ניות, כאשר הנושאים המרכזיים שבהקשרם נהוג לפנות אליהם הינם: החזקת נכסי מקרקעין, העברת בעלות בנכסים וחלוקת הזכויות בהם, קניית ומכירת נדל"ן, תכנון מיסי מקרקעין, טיפול במחלוקות נדל"ניות, ייצוג בתביעות על רקע סכסוכי נדל"ן, ייעוץ בנוגע לבעלות בקרקעות במדינת ישראל, ייעוץ בנושאים רגולטוריים הנוגעים בבנייה על קרקעות, הכוונה משפטית בנוגע להריסת מבנים והסדרת חריגות בנייה.

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג השירות המשפטי המסופק. ככלל, מרבית עורכי הדין לדיני מקרקעין בארץ, גובים תשלום שעתי לכל שעת ייעוץ או סכום מוגדר מראש לסוג השירות המבוקש, המופיע במחירון המשרד בהתאם לסוג השירות המבוקש. אולם ליווי עסקאות מכר ורכישה, לרוב מתומחר באחוזים, בשיעור של 1-2 אחוז משווי הנכס.

כאמור עו ד מקרקעין נדרש לרישיון לעריכת דין התקף במדינה בה הוא מספק שירותים. פירושו שהרשיונו חייב להיות תקף במדינה בה עסקת הנדל"ן שהוא מלווה מבוצעת. בנוסף עליו להיות בקיא ומעודכן בהוראות החוק והפסיקה הרלוונטיות לעסקת הנדל"ן באותה מדינה, משום שחוקי המקרקעין והמיסוי אינם אחידים בכל העולם.

 

דיני מקרקעין עורך דין
דיני מקרקעין עורך דין

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader