שאלות לפני קניית דירה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

אם גם אתם, כמו ישראלים רבים אחרים, נמצאים בתהליך הארוך של חיפוש דירה, כדאי מאוד שתקראו את המדריך הזה. רובנו לא עוסקים בענייני נדל"ן ביום יום שלנו, ולכן לא תמיד ברור לנו בדיוק מה צריך לבדוק כאשר אנו רואים מודעה על דירה שנראית לנו מתאימה לנו מבחינת תקציב, מיקום, גודל וכו'.

חשוב לזכור שמדובר על עסקה כלכלית גדולה מאוד, ככל הנראה העסקה הכלכלית הגדולה ביותר שרובנו נעשה במהלך החיים שלנו, ולכן חשוב מאוד לגשת אליה עם כל הזהירות שנדרשת ולא להסס לערוך עוד ועוד בירורים ובדיקות. כמובן שלא כולם נוכלים ויש גם לא מעט אנשים ישרים שמעוניינים למכור את הדירה שלהם, אך בכל זאת אנו ממליצים לכם לנהוג  על פי הכלל 'כבדהו וחשדהו'. עורך דין יוני לוי עונה על שאלות לפני קניית דירה

 

אז מה חשוב לשאול את עצמנו לפני קניית דירה?

אספנו כאן עבורכם כמה שאלו בסיסיות שכדאי מאוד לשאול את עצמנו לפני שאנחנו ניגשים לרכישת דירה.

  1. מה בכלל אנחנו מחפשים – חשוב מאוד לשבת עם דף ועט ולהגדיר לעצמנו היטב איזו דירה בכלל אנחנו מחפשים. בית פרטי או דירה בבניין? עיר או קיבוץ? כמה חדרים אנו צריכים? חשוב לנו שתהיה בדירה מרפסת? ועוד. חשוב לזכור לחשוב גם כמה שנים קדימה ולא רק על הצרכים העכשוויים שלנו.
  2. מה התקציב שלנו – חשוב להבין כמה כסף עומד לרשותנו. מהו ההון הראשוני שאנו יכולים לגייס? איזה גודל של משכנתא אנו יכולים לקבל, כמובן שחשוב לזכור שמדובר על החזרים של הרבה שנים קדימה.
  3. הדירה והבעלים – אחרי שמצאתם דירה שנראית לכם מתאימה לדרישות ולתקציב שלכם הגיע הזמן לבירורים. בדקו קודם כל מיהו המוכר, בקשו ממנו תעודת זהות ונסו לברר עליו עוד קצת פרטים דרך השכנים או דרך הרשתות החברתיות. לאחר מכן בדקו היטב את נסח הטאבו של הדירה (ניתן לגשת אליו דרך האינטרנט). האם יש למוכר את הזכות המלאה על הדירה או שהיא בבעלות משותפת? האם הדירה משועבדת לגורם כלשהו? האם יש איתה בעיות אחרות?
  4. מה המצב של הדירה – כדאי מאוד לבדוק מה מצב הדירה בפועל ולא בתמונות. כדאי לערוך כמה ביקורים יסודיים בדירה ואולי אפילו להזמין בדק בית של מומחה. אם הדירה במצב תחזוקתי גרוע תצטרכו לערוך בה שיפוץ מקיף לפני שתוכלו להיכנס לגור בה, מה שיעלה לכם כסף רב וידחה את מועד הכניסה לדירה.
  5. האם כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין – אין חובה חוקית להיעזר בעורך דין בעסקת רכישת דירה, עם זאת אנו ממליצים בחום להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה לענייני נדל"ן ומקרקעין. גם אם שכר עורך דין קניית דירה נראה לכם הוצאה גבוהה, חשוב לזכור שהוא איש מקצוע שיחסוך לכם הרבה זמן, כסף, וכאבי ראש.
שאלות לפני קניית דירה
שאלות לפני קניית דירה

תוכלו להיכנס לאתר של לשכת רישום המקרקעין, ובעזרת מספר גוש חלקה לקבל את כל הפרטים הרלוונטיים. התשלום עבור השירות הוא 15 ₪ שמשולמים בכרטיס אשראי באתר.

אם זה המצב צריכה להידלק לכם בראש נורה אדומה! ככל הנראה שנעשו בדירה חריגות בנייה שלא אושרו, מה שהופך את בעלי הדירה לעבריינים וחושף אותם לקנסות, תביעות, צווי הריסה, ויכול אף להשפיע על קבלת משכנתא.

אפשר, ואף מומלץ לבצע בדיקה כזו, כדי שלא תופתעו לרעה עוד כמה שנים. תוכלו ללכת לעירייה הרלוונטית ולראות את התב"ע באזור הדירה. כך תבינו האם מתוכנן להיבנות ליד הדירה כביש ראשי, מגדל מגורים, או מבנה ציבור שיכול להפוך למטרד.

מלבד הבדיקות הטכניות כמו מיהם השכנים, מהם תנאי ועד הבית וכו', מומלץ מאוד לבדוק את המסמכים של הבניין. תוכלו לקבל אותם בלשכת רישום המקרקעין, וכדאי לבדוק את התשריט כדי להבין מה אתם מקבלים יחד עם הדירה (מחסן, חנייה וכו'), וכמובן לוודא שהדירה שאותה אתם הולכים לקנות היא הדירה שבבעלות המוכר ושלא מדובר על דירה אחרת בבניין.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader