בקשה למינוי מנהל עיזבון בבית משפט

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

יורשים או בעלי עניין בירושה יכולים להגיש, בדרך כלל בסיוע עורך דין לענייני עיזבון, בקשה למינוי מנהל עיזבון בבית משפט. בקשה זו תתקבל אם ייראה בית המשפט כי יש צורך בניהול מנהל עיזבון, במידה והירושה הינה מורכבת ובעלת נכסים רבים כך שהחלוקה עלולה להיות בעייתית בין היורשים.

 

על זהותם של מגישי הבקשה למינוי מנהל עזבון בבית משפט

בכל מקרה בו העיזבון הינו מורכב וקשה לחלוקה, נדרשים היורשים או מי מבעלי העניין בירושה להגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון בבית משפט. במידה וישנה הסכמה בין כלל היורשים, או כאשר הנפטר ציין זאת בצוואתו, הבקשה יכולה להיות מוגשת לבית המשפט לאישור רשם הירושות. במידה ולא הושגה הסכמה בין כלל היורשים על זהות מנהל העיזבון, נדרשת הבקשה להיות מוגשת בבית הדין לענייני משפחה.

בכל מקרה, בית המשפט דן בעניין בקשה למינוי מנהל עיזבון, הן מבחינת הצורך בה והן מבחינת זהות מנהל העיזבון. בית המשפט צריך להחליט תחילה האם קיים עיזבון אשר דורש את ניהולו על מנהל עיזבון. עיזבון שכזה יהיה מורכב ועמוס נכסים, או שהיורשים יהיו קטינים או בלתי כשירים.

בדיקה שניה אותה נדרש בית המשפט לעשות היא ביחס למנהל העיזבון הנדרש. יש לבדוק את הסכמתו לתפקיד ואת מידת התאמתו מבחינת יושרה, הגינות והיכרות עם החוקים והאחריות הכרוכה בתפקיד זה.

מינוי מנהל עיזבון זמני או קבוע

בין אם ישנה צוואה ובין אם לאו, בקשה למינוי מנהל עיזבון בבית משפט תהיה עבור מנהל זמני או קבוע. ההבדל ביניהם הוא במידת הדחיפות של ניהול הצוואה. מנהל עזבון זמני יטפל במקרים בהם ישנה דחיפות לתשלום חובות, מימוש נכסים או כשנדרש טיפול באחד היורשים שיש חשש שיגרם לו עוול ונזק אם לא תמומש הצוואה.

בית המשפט יכול להחליט בעצמו על זהות מנהל העיזבון, אם לא הועלו בפניו שמות מנהלים אופציונאליים, ובדרך כלל יהיה זה עורך דין לענייני עזבון. במקרה של מינוי זמני, יידרש בית המשפט להקצות את המינוי בזמן, בעוד שמינוי קבוע של מנהל עיזבון יידרש עד סיום כל ההליכים הנדרשים.

 

לסיכום

זקוקים לסיוע בהגשת בקשה למינוי מנהל עיזבון בבית משפט? משרדנו ישמח לעמוד לרשותכם. מלאו את הטופס להלן ונציגינו ידאגו ליצור עמכם קשר בהקדם כדי לתאם שיחת ייעוץ ללא התחייבות. להשארת פרטים – לחצו כאן!

 

שאלות ותשובות נפוצות בנושא בקשות למינוי מנהל עיזבון בבית משפט

להלן כמה שאלות ותשובות נפוצות בנושא של בקשה למינוי מנהל עיזבון בבית משפט:

בית משפט יחליט על מינוי מנהל עיזבון כאשר היורשים מבקשים זאת או כאשר הוזכרה דרישה למנהל בצוואה. היורשים צריכים להגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון בבית משפט ולהעמיד זאת לאישורו. בית המשפט יסמיך את מנהל העיזבון, ומרגע אישורו הוא יכול להתחיל את תפקידו.

לבית המשפט שמורה הזכות לחופש פעולה ולחשיבה על מידת הצורך במנהל עיזבון. גם אם הוזכרה דרישה זו בצוואת הנפטר לא מחויב בית המשפט לקבל דעה זו. בדרך כלל ההחלטה תיעשה על פי טיב היחסים בין היורשים ומורכבות תהליך חלוקת הנכסים והחובות.

מנהל עיזבון זמני ימונה כשהזמנים דוחקים ויש צורך דחוף לצמצם הוצאות או הפסדים קריטיים. למנהל עיזבון זמני תהיה אחריות מצומצמת והזמן שיוקצב לו יהיה חצי שנה. מנהל עיזבון קבוע מוציא את הצוואה לפועל ומחלק את הנכסים באופן נרחב.

לאחר בקשה למינוי מנהל עיזבון, יידרש בית המשפט להחליט על זהות מנהל העיזבון. בדרך כלל יחליט בית המשפט על עורך דין לענייני עיזבון אשר בקיא בחומר, בעל ניסיון ואינו קשור לבעלי העניין בירושה. בדרך כלל אדם זה יהיה המתאים ביותר לכך מבחינה אישיותית ומקצועית.

 

בקשה למינוי מנהל עיזבון בבית משפט
בקשה למינוי מנהל עיזבון בבית משפט

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader