עורך דין לעינייני עיזבון

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

אין אדם שלא מאחל לעצמו חיים ארוכים בבריאות טובה, אולם בסופו של דבר – אף אחד מאיתנו לא חי לנצח. למרות שאין מדובר בחידוש, ישנם אנשים רבים שאינם נותנים את הדעת לחשיבות הרבה של הסדרת הנושא של חלוקת הרכוש שלהם לקראת היום שבו ילכו לעולמם.

פנייה לעורך דין לעינייני עיזבון היא חיונית מאוד כדי להסדיר את אופן חלוקת ירושתו של אדם לאחר לכתו – תוך מיקסום האינטרסים הכלכליים של יורשיו והימנעות מחיכוכים מיותרים ביניהם עד כמה שניתן.

 

המטרה העיקרית שלשמה נהוג להסתייע בעורך דין לענייני עיזבון

התכלית העיקרית שלשמה נהוג לפנות לשירותו של עורך דין לעינייני עיזבון, היא הסדרת האופן בו יטופלו ויחולקו נכסיו וכספיו של המנוח עם פטירתו בין יורשיו. עורך דין כאמור לעיל פועל לחלוקת נכסי העיזבון תוך מימוש מיטבי של האינטרס הכלכלי של יורשי המנוח, הקפדה על הוראות החוק לעניין זה ובזהירות הנדרשת כדי למנוע מהטיפול בנושא להפוך לאבן נגף ביחסים בין היורשים.

כך תדעו שהגיע הזמן הנכון לפנות לעורך דין לעינייני עיזבון

כאשר אדם נפטר, לא אחת מתעורר הצורך לטפל בעיזבונו על רקע קיומן של הוראות מיוחדות בצוואתו, בהינתן יורשים רבים או בהקשר לנסיבות אחרות הנוגעות לפטירתו כדוגמת צורך מיידי לשלם משכורות לעובדיו.

לעיתים מתעורר הצורך בסיוע משפטי מקצועי של עו"ד לעינייני עיזבון גם עקב סכסוכי יורשים שמונעים את חלוקת העיזבון. במצב כזה עד שתושג הסכמה בין הצדדים למחלוקת, יש למנות עורך דין לעינייני עיזבון שיפעל על תקן מנהל עיזבון או ימנה מנהל עיזבון אחר שיטפל באיתור נכסי העיזבון, כינוס הנכסים וניהול שלהם על פי הצורך.

באילו נסיבות עורך דין לעינייני עיזבון נכנס לתמונה?

ישנם מצבים שבהם ליורשי המנוח אין יכולת לנהל את עיזבונו ממגוון סיבות. לעיתים הדבר נובע ממורכבותו של העיזבון, או מהעובדה שחובות כבדים רובצים על עיזבונו של הנפטר. במקרים אחרים, היורשים מסוכסכים אלו עם אלו ואינם מצליחים לטפל בחלוקת נכסי העיזבון באופן ענייני ויעיל.

אלו הן שתי דוגמאות לתרחישים שבהם עולה הצורך במינוי של עורך דין לעינייני עיזבונות בתור מנהל עזבון זמני או מנהל עזבון קבוע. עו"ד כאמור לעיל, יהיה אמון במצב כזה על הגנה על הירושה או על זכויותיהם של מי מהיורשים, על פי נסיבות המקרה הספציפי.

מהם תפקידי עורך הדין שמתמנה למנהל עיזבון?

תפקידיו של עורך דין לעינייני עיזבון הם דינמיים ותלויי נסיבות. בין השאר, עו"ד במעמד של מנהל עיזבון עשוי להיות אחראי על איתור וריכוז של נכסי המנוח – ובפרט כשמדובר בנכסים מורכבים כדוגמת חברות שהיו בבעלותו ו/או חשבונות בנק זרים. בנוסף, עשוי מנהל העזבון להיות אחראי גם על עניינים אחרים הקשורים בתפעול נכסי וכספי העיזבון, כמו:

  • תשלום חובותיו של המנוח מתוך קופת העיזבון
  • גביית חובות
  • איתור יורשים
  • ניהול של נכסי עיזבון שמחייבים טיפול שוטף (כמו נדל"ן להשכרה או עסק)
  • ביצוע פעולות הכרחיות בנכסי העזבון (וקבלת אישור בית משפט לביצוען בהתאם לצורך)
  • ניהול נאמנות או הקדש שהמנוח ביקש את הקמתם
  • ועוד
מהם תפקידי עורך הדין שמתמנה למנהל עיזבון
מהם תפקידי עורך הדין שמתמנה למנהל עיזבון

היתרון בהעסקת עורך דין לעינייני עיזבון

בהסתייעות בשירותיו של עורך דין לעינייני עיזבון, שתי תועלות עיקריות:

  1. ייעוץ משפטי זמין ממומחה לדיני עיזבון לאורך כל הדרך: כבר משלב עריכת הצוואה או במועד לכתו של הנפטר, כשיש צורך לקבוע אם יש צורך במינוי מנהל עיזבון ולהחליט על זהותו, מעורבותו של עורך דין בעל התמחות בתחום משפטי מורכב זה, תסייע לכם להיות בטוחים בכך שאתם מקבלים את ההחלטות הנכונות ביותר שיהיו גם תקפות בפן המשפטי וגם ישרתו את האינטרסים שלכם ושל יתר היורשים.
  2. האפשרות למינוי בעל מקצוע הבקיא בהוראות החוק והפסיקה כמנהל עיזבון: ניהול עיזבונו של המנוח מתגלה לא אחת כמשימה מסובכת ומרוכבת מאוד בפן המשפטי. מינוי של עו"ד לעינייני עיזבון על תקן מנהל עיזבון, הוא הדרך היעילה ביותר להבטיח כי העיזבון יטופל בידי אדם אובייקטיבי, מהימן ונטול פניות, אשר בקיא היטב בהוראות החוק בנושא ירושה וחלוקתה בין היורשים של המנוח, לרבות הטיפול בחובות המנוח, אם ישנם כאלו.
היתרון בהעסקת עורך דין לעינייני עיזבון
היתרון בהעסקת עורך דין לעינייני עיזבון

לסיכום

אם הגעתם למצב המחייב סיוע משפטי מעורך דין לענייני עיזבון, דעו כי הגעתם למקום הנכון. משרדנו מתמחה בטיפול בעינייני עיזבונות, ניהול של נכסי העיזבון וכל נושא הסובב את העניינים הללו, לרבות איתור נכסי העיזבון, כינוס נכסים ומכירתם, חלוקה של העיזבון בין היורשים וכן הלאה.

בכל שאלה או התלבטות הנוגעת לניהול עיזבונות, נשמח לספק לכם מענה משפטי מקצועי, מקיף והולם, בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם ועד למימוש מלא של זכויותיכם. זה הזמן ליצור קשר עם משרדנו שילווה אתכם יד ביד במהלך הסדרת ענייני העיזבון עד קבלת הסעדים שמגיעים לכם כחוק. לתיאום פגישת ייעוץ ללא צורך בהתחייבות – לחצו כאן!

 

עורך דין לענייני עיזבון – שאלות ותשובות נפוצות

להלן כמה שאלות נפוצות שלקוחותינו שואלים אותנו לעיתים קרובות בהקשר לקבלת סיוע משפטי בתחום דיני העיזבון.

עורך דין לענייני עיזבון - שאלות ותשובות נפוצות
עורך דין לענייני עיזבון – שאלות ותשובות נפוצות

עיזבון הוא מושג שמתייחס לכל הרכוש והכספים שהותיר אחריו אדם שנפטר – כולל חובות, נכסי מקרקעין, דברי ערך, חפצים שונים ונכסים מוחשיים ובלתי מולשיים. על פי חוק הירושה התשכ"ה 1965, כאשר אדם הולך לעולמו כל הרכיבים הללו המנויים עם עיזבונו מועברים לחזקת היורשים החוקיים שלו, אלא אם המנוח הותיר אחריו צוואה ובה קבועה זהותם של היורשים שבחר.

הגשת בקשת מינוי לעורך דין לעינייני עיזבון על תקן מנהל עיזבון, צריכה להתבצע מול בית דין לענייני משפחה, או לחילופין – ככל שכל הצדדים בעלי הזכויות בעיזבון מסכימים על כך, לרשם לענייני ירושות. עם זאת, משניתן הצו מהרשם לענייני ירושות, כל הבקשות מטעם מנהל העיזבון תוגשנה להכרעת בית הדין לענייני משפחה ולאישורו. זאת כאשר הגוף האחראי על הפיקוח על מנהל העיזבון הוא האפוטרופוס הכללי.

שכר הטרחה המשולם לעו"ד לעינייני עיזבון שמונה כמנהל עיזובן, לא אמור להיות גבוה מ- 3% משווי נכסי העיזבון. בהקשר זה נלקח בחשבון גם היקף הפעולות שעורך הדין יידרש לבצע במסגרת תפקידו כמנהל עיזבון, סוגי הנכסים שיש לנהל ושיקולים נוספים. במקרים שבהם ניהול העיזבון כרוך במאמץ מיוחד מצד עורך הדין, בסמכותו של בית המשפט הממונה לעיתים על קביעת היקף שכר הטרחה שישולם למנהל העיזבון, לפסוק שלמנהל העיזבון ישולמו עד 4% משוויו של העיזבון.

כאשר עו"ד ממונה לניהול העיזבון הוא הופך אחראי לניהולם השוטף של נכסי המנוח. בנוסף לכך הוא נדרש להגיש פירוט שנתי ודוחות שנתיים לאפוטרופוס הכללי, המתייחסים לכלל נכסי העיזבון ולמכלול הפעולות שבוצעו על ידי מנהל העיזבון. יצויין כי מנהל העיזבון כפוף להוראות בית המשפט בכל הנוגע לטיפול בנכסי העיזבון, ולכן אם יש צורך לבצע פעולות מסוימות הנוגעות לנכסים הללו, הוא אחראי להגיש בקשה לביצוען לאישור בית המשפט.

 

עורך דין לעינייני עיזבון
עורך דין לעינייני עיזבון

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader