מכירת דירות בתל אביב

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מכירת דירות בתל אביב דורשת בדיקות יסודיות, תחשיבים שמורכבים מרווח, מיסוי והוצאות וגם קביעה של מנגנוני הגנה שיגנו על זכויותיו של המוכר בביצוע העסקה. את כל אלו ועוד המון פעולות הכרחיות יבצע עבורכם עורך דין מקרקעין מקצועי, המלווה את תהליך מכירת הדירה עד לסיומו.

 

מכירת דירה בתל אביב

קצב הצמיחה של אוכלוסיית תל אביב עומד על 1.5% מידי שנה. לאור הנתון המרשים הזה, אי אפשר שלא לתהות מדוע ישנו מישהו שמעוניין למכור את דירתו התלאביבית. הרי העיר הגדולה מזמנת חיים נוחים ואיכותיים למתגוררים בה וגם מי שיהיה מעונין לצאת ממנה, יוכל ליהנות משכירות יפה מאוד על הנכס ולהשכיר מקום אחר.

אלא שבפועל מכירת דירות בתל אביב מתרחשת משלל סיבות, החל מהרצון להשתמש בכספי המכירה לטובת מעבר ליישוב מרוחק ומיצוי של החיים בעיר, רילוקיישן לתקופה ממושכת שאין טעם להשכיר במסגרתו את הנכס, מצב כלכלי ירוד המאלץ את בעלי הנכס למכור ועוד.

 

כמה חשוב התיווך בעת מכירת דירות בתל אביב?

מי ששותף לתהליך המכירה מבראשית הוא בדרך כלל המתווך, המתמחה במכירת דירות מגורים ומנחה את לקוחותיו כך שיוכלו להוציא את הנכס למכירה מבלי לפספס כל פרט בעל חשיבות כלכלית משמעותית.

 

5 מתפקידיו של העו"ד במכירת דירה יד 2 בתל אביב

בדיקות מקדמיות

בדיקות מקדמיות לדירות מיד 2 המבוצעות לפני שלב המכירה כמו רישום הערת אזהרה, מצבו התכנוני של הנכס ועוד.

 

תכנון חבויות המס

תכנון חבויות המס המביאים בחשבון את תשלום מס השבח, מס רווח הון ואת בדיקת ניצול הפטורים האפשריים שהמוכר זכאי לנצל.

ניהול מו"מ בנוגע להסכם המכר

הכולל ליווי צמוד למוכר בעת קביעת ההסכמות והחתימה על החוזה בסופו של דבר. לאחר מכן, עורך הדין ידאג להעביר את רישום הזכויות בטאבו.

 

הערכת שווי נכס

אדם שרוצה למכור את דירתו, מוכרח לדעת בראש ובראשונה מהו שוויה. שווי הנכס מאותת ללקוחות המתאימים וחושף את כדאיות המכירה בפועל: האם מדובר במחיר משתלם או במחיר נמוך מידי ובלתי ריאלי.

את הערכת השווי יכולים לספק גם שמאי או מתווך, אם כי עורך דין הוא הגורם היחידי שמחשב הן את שווי הנכס (כל עוד הוא מספק שירות שכזה מטעמו) ומעריך מתוכו את המס הצפוי לתשלום בהמשך.

 

חריגות בנייה והיתרי בנייה

עורך הדין אמון על בדיקה מול הרשויות המתאימות בנוגע לדברים כמו רישום הערת אזהרה, חריגות בנייה, מצבו התכנוני של הנכס ועוד. גם הפעם ניתן לפעול מול שמאי מקרקעין, משום שמצבה התכנוני של הדירה אמור ללמד בפועל על השימוש בה בקרב הקונים הרלוונטיים.

 

תכנון חבויות ותשלומי המס

לאחר מכירת הדירה יתרחשו כמובן חבויות מס מסוימות, מה שאמור להיכלל בתוך רווחי העסקה כחלק מההוצאות העתידיות ולכן ידרוש גילום של המחיר גם בעסקת המכירה עצמה. המס הגבוה והמשמעותי ביותר לתשלום הוא מס שבח – מס המוטל על השבחה ממכירת מקרקעין, שנוצרה בין שווי הנכס במועד קנייתו לבין מכיר המכירה שלו בפועל.

יחד עם מס השבח ייתכן שתצטרכו לשלם היטלי השבחה שונים לרשויות המקומיות וכן אגרות והיטלים נוספים כמו אגרת מים, ביוב, פיתוח, מדרכה, כביש ועוד.

ההיערכות לכל אלו ועוד הוצאות מיסוי רבות אחרות מוכרחה להיות מדויקת ולשם כך יש להיפגש מראש עם עורך דין המתמחה במכירת דירות, להבין מהן העלויות הנדרשות ומהו גובה המיסוי (כולל מהלכים שיחסכו עשרות אלפי שקלים בתשלומי המס) ולאפיין את עסקת המכירה מבחינה כספית על כל היבטיה ומאפייניה.

 

ליווי וניהול משא ומתן לטובת הסכם המכר

תפקידו של הגורם המקצועי בשלבי מכירה הוא להגן על כל זכויותיכם ולשם כך, הוא יצטרך לנסח עבורכם חוזה מכר מקצועי ביותר, הנמנע מיצירת זכויות לטובתו של הקונה על חשבון המוכר. כאשר קונה מתחיל להעביר את תשלומיו עבור הדירה, עורך הדין יוצר הערת אזהרה בטאבו, לפיה הקונה לא יוכל לסגת מהסכם המכר אחרי שייחתם. במידה וכן, עורך הדין ימחק את הערת האזהרה באמצעות ייפוי כוח מטעם המוכר שנותר אצלו, בדיוק למקרים כאלו.

גם כאשר המוכר לווה משכנתא ונדרש להתחייבויות וחתימות רבות מול הבנק, ניתן להעבירם לעיון של עורך הדין.

במקרים שבהם עסקת הרכישה מתבצעת במקביל לקניית דירה חדשה, נהוג לשקף את פריסת התשלומים לעורך הדין, כדי לוודא שהיא מסונכרנת בין שתי העסקאות ונמנעת האפשרות להפרת חוזה.

 

מכירת דירות בתל אביב – כיצד לבחור את העורך דין

רבים מתייחסים לעורך הדין כהוצאה לא מחייבת שניתן לחסוך. אלא שבפועל, צריך להסתכל על שירותיו המקצועיים של עורך הדין כהשקעה מניבה ולא כהוצאה.

הרי עורך הדין הוא הדרך היחידה להפחית בתשלומי המס, לזהות תקלות ובעיות שאלמלא היו מאותרות בזמן, היו גורמות נזק כלכלי אדיר לבעלי הדירה החדשים ולתמרן היטב כאשר הכסף מעסקת המכירה אמור לשמש לתשלומים של רכישת דירה אחרת.

 

מכירת דירה חדשה בתל אביב בעזרת עו"ד

עורך הדין משחק תפקיד מרכזי ומשמעותי ביותר בתהליך מכירת הדירה כולו ומספק ביטחון ושקט נפשי, תוך מקסום ככל האפשר של הרווחים הנוצרים מהעסקה.

זכרו שמכירת דירה, כמו גם רכישת דירה הן עסקאות חיים משמעותיות ולכן אל תתפתו לבצע בעצמכם פעולה חד פעמית יקרה וקריטית כל כך, שעה שמתווך ועורך דין המיומנים בעסקאות מהסוג הזה על בסיס יומי יכולים ללוות ולהנחות אתכם באופן המתאים ביותר.

מכירת דירות בתל אביב
מכירת דירות בתל אביב

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader