עורך דין נדלן בתל אביב

עבור רוב האנשים עסקאות נדל"ן הן אירוע נדיר, כזה שהם צד לו רק פעמים ספורות בחיים. דווקא בשל כך חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין הנדל"ן בתל אביב המתאים ביותר בכל עסקה שכזאת.

 

עורך דין נדלן בתל אביב – מידע כללי

כיצד בוחרים עורך דין נדלן?

בבואו של אדם לבחור עורך דין נדלן לצורך ליווי משפטי בעסקת נדל"ן עליו לשקול שיקולים שונים ומגוונים. השיקולים הברורים מאליהם כמובן עוסקים בתחום הידע של אותו עורך דין, ברמת הניסיון שלו, בחיבור האנושי שלו ללקוח ובמידת הזמינות שלו. עם זאת, ישנו שיקול נוסף בבחירתו של עורך דין נדלן שרבים הם האנשים שאינם מעניקים לו משקל משמעותי, וזאת לאו דווקא בצדק. שיקול זה, בו יעסוק המאמר שלפניכם, קשור בשאלת היכרותו של אותו עורך דין עם הסביבה המקומית בה מתבצעת עסקת הנדל"ן.

 

ייחודיותו של עורך דין נדלן מקומי

על מנת לעמוד על החשיבות של שיקול המקומיות בבחירת עורך דין באופן שלם ומלא יש להתייחס לשיקול זה בנפרד בכל תחום מרכזי בו עוסק עורך דין נדלן. התחומים המרכזיים לעניין זה הם: קניית דירה יד שנייה ודירה מקבלן, מכירת דירה, התחדשות עירונית ועסקת נדל"ן מסחרית.

 

תחום ראשון: קניית דירה יד 2

התחום המרכזי הראשון בו עוסק עורך דין נדלן, ואולי אף הנפוץ ביותר, הוא ליוויו של קונה בעת קנייתה של דירה, הן כשמדובר בדירה יד 2 והן כשמדובר בדירה מקבלן. בתחום זה מקומיותו של עורך הדין עשויה להיות בעלת משמעות בהקשר של בחינת כדאיותה של העסקה.

עורך דין מקומי, שביצע כבר עסקאות נדל"ן רבות באותה העיר, ושיש לו היכרות מעמיקה עם שכונותיה השונות של העיר, יידע להזהיר את לקוחו מפני ביצועה של עסקה לא משתלמת. בנוסף לכך הניסיון שצבר יעזור לעורך הדין לזהות את הבדיקות הנחוצות לפני רכישתו של הכנס הספציפי, ואף לערוך אותן בזריזות וביעילות.

 

תחום שני: מכירת דירה

התחום המרכזי השני בו עוסק עורך דין נדלן הוא ליווין של עסקאות בדירות מגורים, הפעם מצידו של המוכר. גם בהקשר זה היכרותו של עורך הדין עם עסקאות נדל"ן נוספות שבוצעו באזור לאחרונה יכולה לסייע למוכר לקבל מידע לגבי כדאיותה של העסקה העומדת על הפרק. בנוסף לכך, במכירתה של דירה ישנו מאפיין נוסף המייחד את עורך הדין המקומי והוא המאפיין המיסויי. מכירת דירה מחייבת את המוכר במיסוי מקרקעין – מס שבח, ולעיתים גם היטל השבחה.

היכרותו של עורך הדין המקומי עם רשויות המס והתכנון המקומיות עשויה בהחלט לסייע הן בהבנת המצב המיסויי של המוכר, למשל האם יוטל עליו היטל השבחה או לא, והן בהבאתם של תשלומי המיסוי לכדי ביצוע באופן מהיר ויעיל, ובכך להביא את העסקה לסיומה בשלום.

 

תחום שלישי: התחדשות עירונית

התחום המרכזי השלישי בו עוסק עורך דין נדלן הוא התחדשות עירונית, תחום הכולל בתוכו הן פינוי בינוי והן תמ"א 38. ערים כמו תל אביב הן כר פורה ונרחב לפרויקטים מסוג זה, הן בשל היותה עיר וותיקה, והן בשל מיקומה המבוקש וערך הנדל"ן הגבוה שלה. היכרות קרובה וניסיון של עבודה עם רשויות תכנון ומיסוי מקומיות חשובים במיוחד במקרה של התחדשות עירונית, שכן החלטותיהם של גופים אלו הן בעלות השפעה קריטית על מידת כדאיותו של הפרויקט.

כאשר מכניסים לחשבון את העובדה שפרויקטים כאלה פשוט לא יצאו לפועל אם לא יהיו רווחים דיים בעבור היזם, היתרון שבשכירת שירותיו של עורך דין מקומי כבר בשלב הראשוני שבו ניתן להשפיע על תוכנית המתאר העירונית רק מאמיר.

 

תחום רביעי: נדל"ן מסחרי

התחום המרכזי הרביעי בו מתעסק עורך דין נדלן הוא תחום הנדל"ן המסחרי. תחום זה הוא בעל סיכונים רבים יותר בדרך כלל בעבור המשקיעים, אך בהתאם לכך התשואה בו גדולה יותר. משקיעים בנדל"ן מסחרי יודעים שעל מנת להנות מהתשואה הגבוהה הזאת יש לצמצם את הסיכונים בעסקה ככל האפשר, כאשר אחד מהסיכונים הללו קשורים בהערכה מהימנה של כדאיות העסקה. אחד הגורמים המרכזיים בהערכתו של סיכון זה הוא מיקומו של הנדל"ן והתכנון העירוני המיועד לסביבתו.

בהקשר זה יש לעורך דין מקומי יתרון ברור, בעיקר במצבים, שהינם די נפוצים, בהם המשקיע הוא אינו תושב המקום בעצמו. עורך דין מקומי יוכל לשים ידיו ביתר קלות על התמ"א של האזור נשוא העסקה ולבצע את הבדיקות הנכונות לצורך הערכת הפוטנציאל המסחרי האמיתי לטובת המשקיע.

 

עורך דין נדלן בתל אביב

תל אביב היא עיר ייחודית בהרבה מובנים, והנדל"ן הוא בהחלט אחד מהם, זאת בשל היותה מרכזו של גוש דן – האזור העירוני החשוב ביותר במדינת ישראל. בהתאם לכך עסקאות נדל"ן בעיר נחשבות לעסקאות חשובות במיוחד, שיכולות להניב לצדדים להם תשואה גדולה, אך בהתאם לכך גם מפח נפש גדול. שכירת שירותיו של עורך דין נדלן תל אביבי מקומי בעת ביצועה של עסקה כזאת עשויה בהחלט לנטרל כמה מהסיכונים הכרוכים בה, ולקרב את הלקוח עוד צעד לקראתה של עסקת נדל"ן מצליחה.

רוצים לשמוע עוד על עסקאות נדל"ן בתל אביב? פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מקרקעין ונדל"ן.

עורך דין נדל''ן בתל אביב
עורך דין נדל"ן בתל אביב

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

עורך דין יוני לוי
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-804-1632 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

js_loader
מידע נוסף
לשיחת ייעוץ עם עורך דין
ללא עלות וללא התחייבות
חייגו עכשיו!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader