שכר טרחת עורך דין מקרקעין

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

אנשים רבים העומדים לפתחן של עסקאות מקרקעין ונדל"ן, תוהים מה גובהו של שכר טרחת עורך דין מקרקעין. בשורות הבאות נענה על שאלה זו, נסביר אילו שירותים כלולים בתשלום שכר טרחה לעורך דין לענייני מקרקעין וכיצד תשלום זה עשוי גם לחסוך לכם בהוצאות הכרוכות בעסקת הנדל"ן שלכם. משתלם לקרוא!

 

מה גובהו של שכר טרחת עורך דין מקרקעין?

השאלה על היקף שכר טרחה לעורך דין מקרקעין, עולה לרוב בהקשר לעסקאות מכר או רכישה של נדל"ן, משום שבהקשרים הללו, הסכומים העוברים מיד ליד הם גם גבוהים במיוחד. בעסקאות רכישה רוב עורכי הדין לענייני מקרקעין בישראל גובים בין 1% ל- 2% משווי הנכס בעסקה.

בהקשרים אחרים, שירותי עו"ד לענייני מקרקעין מתומחרים בדרכים שונות המשתנות בין משרד עורך דין אחד למשנהו. יש מי שגובים תשלום לפי שעת ייעוץ ויש מי שגובים לפי שעת עבודה, או מחיר קבוע עבור סוגי שירותים מסוימים. העלויות נעות בין מאות לאלפי שקלים ולעיתים אף למעלה מכך, כתלות בסוג השירות המבוקש. כמובן, בכוחו של עו"ד מקרקעין טוב גם לחסוך עבור לקוחותיו סכומי כסף משמעותיים מאוד, לצד מגוון "הפתעות" וקשיים בלתי רצויים, העלולים להתעורר ללא סיוע משפטי איכותי בהקשר לטיפול בנכס.

 

אילו שירותים כלולים במסגרת תשלום שכר טרחת עורך דין מקרקעין?

בהקשר לעסקאות מכירה או קניה של דירות ובתים, שכר טרחת עו"ד מקרקעין יכסה לרוב את השירותים הבאים:

  1. ביצוע בדיקות מקדמיות לנכס: בין הבדיקות שיתבצעו בידי עורך הדין המייצג את הקונים בעסקה, יבדק כי לא רשומים על הנכס עיקולים או שעבודים ושלא מתועדת כל בעיה אחרת הנוגעת לו – כמו חריגות בנייה, העלולה להכשיל את העסקה, או לסבך את הרוכשים לאחריה.
  2. עריכת הסכם מכירה או בדיקתו: עורך דין מקרקעין המלווה את המוכרים, הוא מי שיערוך למענם את הסכם המכר, תוך שימת דגש על מיקסום האינטרסים והגנת הזכויות שלהם במסגרת העסקה. מנגד, עו"ד מקרקעין המייצג את הרוכשים, ידאג במסגרת השירות שהוא מספק לבדוק את הסכם המכירה כדי לוודא שהוא חוקי והוגן גם עבורם.
  3. תכנון מס: עורך דין נדל"ן איכותי לרוב יספק לרוכשי ומוכרי דירות גם שירותי תכנון מס שיסייעו להם להפחית מחבות מיסי המקרקעין שיידרשו לשלם כחלק מן העסקה.
  4. סיוע בניהול משא ומתן: עו"ד מקרקעין מסייע ללקוחותיו המוכרים נכס או קונים אותו, לקיים משא ומתן עם הצד השני בעסקה, שימקסם את זכויותיהם ותועלתם בה.
  5. הוספת הערת אזהרה: במעמד החתימה על חוזה הרכישה, ואף במועד החתימה על זכרון דברים, תירשם בידי עורך הדין המייצג את הקונים הערת אזהרה על הנכס. המטרה כאן היא למנוע מצב שבו המוכרים מבצעים עסקאות נוספות בנכס במקביל.
  6. העברת זכויות מסודרת בנכס: שכר טרחת עו"ד מקרקעין בעסקת רכישה, מכסה גם את שלב הרישום של העברת הזכויות בנכס בטאבו או ברמ"י ומעקב אחר תקינותו.
  7. השגת אישורים: עורך דין נדל"ן מסייע גם לפי הצורך בהשגת אישורים מרשויות מקומיות, הסדרת חריגות בניה והתמודדות עם כל קושי בירוקרטי שעלול להתעורר בדרך להשלמת עסקאות נדל"ן.
  8. ליווי מעמד החתימה על החוזה: החוק בארץ מחייב נוכחות של עו"ד מקרקעין במעמד החתימה על הסכם המכר ולכן זהו בין השירותים שאמורים להיות מכוסים אף הם כחלק מתשלום שכר הטרחה לעורך דין מקרקעין ברכישת נכס או מכירתו.

 

כך שכר טרחת עו"ד מקרקעין עשוי לחסוך לכם בהוצאות הכרוכות בעסקת הנדל"ן שלכם

מיסי מקרקעין הם בין ההוצאות הגבוהות יותר הכרוכות בעסקאות נדל"ן. בהתאם לכך, כאשר אתם משלמים לעו"ד מיסוי מקרקעין המתמחה במיסוי מקרקעין ובתכנון מס שכר טרחה, אתם מרוויחים על הדרך גם סיוע משפטי מקצועי שמאפשר במרבית המקרים לחסוך סכומי גבוהים מאוד. עורך דינכם יחשב למענכם את היקף מיסי המקרקעין שתידרשו לשלם במסגרת העסקה, לצד חבותכם בהיטלים אפשריים נוספים שלעיתים ניתן להחיל על הצד השני בעסקה וכן יסייע בהסדרת התשלומים מול רשויות המס. כל זאת, כדי להפחית עד כמה שניתן מנטל המיסים שתידרשו לשלם בעסקת הנדל"ן שלכם.

 

לסיכום

בשלב הזה אתם לבטח מבינים שמלבד גובה שכר טרחת עוד מקרקעין, חשוב להביא בחשבון גם את רמת התמורה שתקבלו. הניסיון המקצועי והמומחיות של עורך דין בתחום המקרקעין הם שיקולים שלא ניתן וגם לא צריך להתעלם מהם כשבוחרים עו"ד לייצוג בעסקות נדל"ן. היות ועלות שירותי עו"ד מושפעת בין היתר גם מהוותק והרמה המקצועית של המייצג, לפעמים משתלם לשלם שכר טרחה גבוה יותר כדי לחסוך סכומי כסף גבוהים הרבה יותר.

משרד עורך דין מקרקעין יוני לוי מספק שירותים משפטיים ברמה הגבוהה ביותר לכל תושבי המרכז והשרון מזה שנים רבות. נשמח לפעול גם למענכם בכל נושא מתחום המקרקעין.

פנו למשרדנו לתיאום שיחת הייעוץ שלכם כבר היום – לחצו פה.

שכר טרחת עורך דין מקרקעין
שכר טרחת עורך דין מקרקעין

שאלות ותשובות:

שכר טרחת עו"ד מקרקעין שמלווה עסקת רכישה או מכר מתחיל ב- 1% מערך הנכס ויכול להאמיר עד 2% במקרים מסומים.

לא. אמנם בעסקאות רכישה ומכירה גבייה של שכר טרחה באחוזים הוא הסטנדרט, במתן שירותים מסוגים אחרים, התשלום עשוי להתבצע לפי שעת ייעוץ, שעת עבודה או כמחיר מחירון לסוג השירות המבוקש.

עסקאות נדל"ן מערבות סכומי כסף משמעותיים לצד משמעויות חוקיות כבדות משקל. בהתאם לזאת, הטיפול בעסקאות הללו מחייב שליטה מוחלטת בהוראות החוק, שימת לב רבה לפרטים ונקיטת משנה זהירות. לכן לניסיון המקצועי של עו"ד מקרקעין יש משקל עצום בעסקאות אלו, ועל איכות – לעיתים משלמים יותר.

שכר טרחת עו"ד נדל"ן בעסקת מכירה מכסה בין היתר את בדיקת רישום הנכס, בדיקת תקינותו וליווי מלא של ההליכים שהלקוח נדרש להשלים לטובת הרכישה.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader