הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

בענף הבנייה, בדומה לענפים אחרים, נתקלים מדי פעם במחלוקות וסכסוכים שעלולים לעכב את התקדמות הבניה ולסכן את סיומם המוצלח של הפרויקטים הנבנים. מכיוון שכדאי לטפל במקרים אלה מהר ככל האפשר, נדרשת הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה כדי להימנע ממורכבויות משפטיות, לקצר את משך זמן הסכסוך ולהביא לפתרון יעיל המוסכם על שני הצדדים. במאמר זה לסכם גם את אחריותו זו של עורך הדין.

 

הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה – תחומי אחריות

לא תמיד עורך דין מקרקעין נראה כגורם המתאים ביותר לתפקיד יישוב סכסוכים, אולם כאשר מנסים לרדת לשורשי הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה, יש לשים לב שדווקא עורך דין מקרקעין מכיר היטב את המורכבויות המשפטיות של פרויקטי הבנייה, החל מעריכת החוזים ועד ניהול המשא ומתן בהקשרים השונים.

חוזי בנייה הם מסמכים מורכבים המתארים את הזכויות והחובות של כל הצדדים המעורבים ועורכי הדין ממלאים תפקיד מרכזי בכתיבת חוזים אלה ובהבטחה שיהיו מקיפים, ברורים ותקינים ככל האפשר מבחינה משפטית. למעשה, כאשר קיים סכסוך או פרשנות שונה לגבי התנאים החוזיים, עורך הדין עשוי להיות הכתובת הראשונה אליה יפנו שני הצדדים במטרה לפתור את המחלוקת.

אולם מעבר לכך, אחד התפקידים העיקריים של עו"ד נדל"ן ומקרקעין מסחרי-עסקי הוא לנסות לגבש אסטרטגיות שמטרתן למנוע מחלוקות עוד לפני שהן מתגלות. אסטרטגיות אלו יכולות לכלול, בין היתר, הערכות סיכונים יסודיות וייעוץ ללקוחות על מלכודות פוטנציאליות החבויות בחוזה. בנוסף, עורכי דין מקרקעין ממליצים ומאפשרים לעיתים קרובות מנגנונים חלופיים ליישוב סכסוכים, כגון גישור או בוררות. שיטות אלו מספקות אמצעי יעיל וחסכוני יותר ליישוב סכסוכים מחוץ לאולם בית המשפט, כך שמערכות היחסים יישמרו תקינות וכך גם יישמר לוח הזמנים של הפרויקט.

 

מה יכול לסייע לעורך דין מקרקעין ליישב סכסוכי בניה?

פרויקטי בנייה כפופים ונדרשים לאינספור תקנות מקומיות ואף לאומיות. כחלק מאותה הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה, יש לבחון תחילה את מידת היכרותו של עורך הדין עם החוק, על סעיפיו ומורכבותו העמוקה ביותר. מעצם תפקידו, עורך דין מקרקעין או כל משרד עו"ד מקרקעין, יסייע בהשגת ההיתרים הדרושים, בהבנת החוקים הקיימים המאפשרים בניית חלק זה או אחר ובטיפול בסוגיות ונושאים סביבתיים.

משום כך, עורך הדין חייב להכיר ולהתנסות בדרישות הרגולטוריות ובחוקים הקיימים. באמצעות היכרות זו הוא יוכל לסייע במניעת מחלוקות הנובעות מהפרות משפטיות, שאחרת עלולות להוביל לעיכובים בפרויקט ולהשלכות כספיות.

 

מתי פתרון סכסוכי בנייה יעבור מהליך גישור להתדיינות בערכאות המשפטיות?

כאשר מחלוקות מסלימות מעבר ליכולת הגישור של עורך הדין או כל פתרון אלטרנטיבי אחר, הן יגיעו לפתחו של בית המשפט. באמצעות מיומנויות ליטיגציה של עורך דין מקרקעין, ניתן יהיה לבסס תיק עם ראיות חד משמעיות אשר יובילו לפתרון נוח ומשופר עבור הלקוחות.  בבית המשפט, עורכי הדין המייצגים, יציגו את התיק, יתווכו ויציגו עמדות ונקודות משפטיות, יפרשו ויסבירו את החוזים הקיימים ויבליטו את ההיגיון העומד מאחורי טענת לקוחותיהם.

למומחיותו של עורך הדין בדיני הבניה יש חשיבות מכרעת בהצלחת התיק ובהשגת הפתרון הטוב ביותר. לכן, אין ספק, שכאשר בוחרים מראש עורך דין מקרקעין, יש גם לברר ולהעמיק בנושא הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה.

הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה
הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה

לסיכום

סכסוכים ופרשנויות שונות בין שני הצדדים עלולים להופיע תמיד, ובמיוחד כאשר מדברים על נושאים הטומנים בחובם הון וממון רב. בהקשרים אלו, כדאי לחקור ולמצות את הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה, כדי לדעת לבחור את עורך הדין הנכון והטוב ביותר עבורכם אשר יוכל למנוע סכסוכים אלה מבעוד מועד. כפי שלבטח כבר הבנתם, תחומי האחריות של עורכי דין מקרקעין הם רחבים וכללים, והם פועלים החל מהשלבים הראשונים של המשא ומתן בנוגע לחוזים ועד למניעת מחלוקות, יישוב סכסוכים, ציות ומעקב אחר חוקים ורגולציה, ובמידת הצורך, הם יידעו לייצג את לקוחותיהם גם בבתי המשפט. בחירת איש המקצוע, תוך הבנת תפקידו של עורך דין מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה, תסייע למנף את מומחיותו המשפטית עד להשלמה מוצלחת ובזמן של פרויקט הבנייה ושמירה על האינטרסים של כל הצדדים המעורבים.

מעוניינים בסיוע מקצועי של עו"ד מקרקעין בפתרון סכסוכי בניה? פנו בהקדם אל משרד עו"ד יוני לוי לעזרה.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader