מתי משלמים לעורך דין קניית דירה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

אז אחרי שמצאתם את הדירה שעליה חלמתם כל כך הרבה זמן והחלטתם שהיא הדירה שמתאימה לכם ושבה אתם רוצים לגור, הגיע הזמן לערוך את החוזה לרכישת הדירה. כמובן שמדובר על חוזה מורכב וסבוך מאוד שמכיל הרבה סעיפים משפטיים ובירוקרטיה, ולכן הרוב המוחלט של רוכשי הדירות נעזרים בעורך דין מומחה לענייני מקרקעין ונדל"ן במשך התהליך של רכישת הדירה.

רבים שואלים את עצמם מתי בדיוק נהוג וצריך לשלם לעורך הדין? אחרי שמצאנו דירה? אחרי שסגרנו חוזה? אחרי שנכנסנו לגור בדירה? בדיוק בשביל זה הכנו כאן עבורכם מדריך קצר עם הסבר מדויק שיענה על השאלה החשובה הזו.

 

גובה שכר הטרחה של עורך הדין

לפני שאתם ניגשים לביצוע התשלום, חשוב מאוד שתדעו קודם כל כמה כסף בכלל אתם צריכים לשלם לעורך הדין שלכם. אנו ממליצים בחום לקבוע את גובה שכר הטרחה עוד לפני תחילת התהליך והליווי המקצועי כדי למנוע הגעה למצבים לא נעימים במועד התשלום.

על פי הכללים שקבעה לשכת עורכי הדין בשנת 2000, שכר טרחה מומלץ לעורך דין המלווה את הלקוח בתהליך של רכישת דירה אמור לנוע בין שני אחוז ברכישות מסדר גודל נמוך, ועד ל- 0.75% ברכישות מסדר גודל גבוה יותר. בפועל, גובה התשלום המקובל שמקבל עורך דין לרכישת דירה נע בין חצי אחוז ל- 2%, כאשר המחיר משתנה בהתאם למורכבות ולקשיים שצצו תוך כדי ביצוע העסקה.

כמובן שעל רכישה של דירה יד ראשונה מקבלן שכר הטרחה יהיה נמוך יחסית, מכיוון שמדובר על עסקה שנחשבת לפשוטה וקלה. לעומת זאת, עסקה בה רוכשים משק במושב חקלאי תדרוש כנראה שכר טרחה גבוה יותר מכיוון שמדובר על תהליך ארוך ומורכב יותר מבחינה משפטית ובירוקרטית.

גורמים נוספים שמשפיעים כמובן על גובה שכר הטרחה של עורך הדין הם הוותק והניסיון שלו, סוג העסקה (האם מדובר על מכירה רגילה, העברה כתוצאה מגירושין וכו'), המעמד הבירוקרטי של הנכס, האם הרכישה דורשת גם תכנון מס, והאם יש צורך בביצוע פעולות נוספות כמו התמודדות עם עיקולים ומקרים דומים.

מתי משלמים לעוררך הדין?

על פי הנוהג הנפוץ והמקובל כיום בשוק, שכר הטרחה של עורך הדין המלווה משולם במעמד החתימה על חוזה הרכישה, כלומר – בזמן שבו עסקת הרכישה הושלמה בפועל.

כמובן שבמקרה בו יש סיכום אחר בין עורך הדין ללקוחות שאותם הוא מלווה, התשלום יתבצע במועד שסוכם מראש ושמקובל על שני הצדדים. חשוב לדעת שזמן התשלום הוא הנוהג המקובל והנפוץ, אך אם אתם מגיעים להסכמה יחד עם עורך הדין שלכם על זמן ואופי תשלום אחרים, כמו למשל פריסת התשלומים על פני התהליך או כל סיכום אחר אין שום בעיה.

התשובה תלויה בכם ובעורך הדין שלכם כמובן. אם עורך הדין שבחרתם יהיה מוכן להתגמש ולפרוס את התשלום לכמה תשלומים קטנים יותר, או לשנות את מועד תשלום שכר הטרחה אין שום בעיה או מניעה לעשות זאת. עם זאת, אנו ממליצים כמובן לשלם את שכר הטרחה לעורך הדין בהקדם האפשרי, כדי להוריד את העניין מהראש ולדעת שאין לכם עוד חובות לסגור.

גובה שכר הטרחה לעורך הדין שנקבע מראש יכול להשתנות במהלך התהליך אם צצים פתאום קשיים ומורכבויות שיכולים לסבך את תהליך רכישת הדירה. טיפול בבעיות אלו לוקח לעורך הדין שלכם זמן רב, ולכן באופן טבעי גובה שכר הטרחה שלו יעלה.

אין יתרון מסוים וברור למועד התשלום המקובל, אך עם זאת, אם זה מה שרוב האנשים ועורכי הדין עושים כנראה שמדובר על הפתרון הנוח והטוב ביותר. אנו ממליצים לכם לסמוך על חכמת ההמונים, אלא אם כן יש לכם סיבה רלוונטית לשלם את שכר הטרחה לעורך הדין שלכם במועד אחר.

אין חובה לסכם מראש, אך אנו ממליצים לכם בחום רב לסכם בדיוק מה יהיה גובה שכר הטרחה ומה יכול להעלות אותו, כדי להימנע מסיטואציות לא נעימות בהמשך.

 

מתי משלמים לעורך דין קניית דירה
מתי משלמים לעורך דין קניית דירה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader