קניית דירה ללא עורך דין

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

קניית דירה היא אחד הצעדים הכלכליים המשמעותיים ביותר בחיים של רובנו. מדובר על הוצאה של סכום כסף גדול, בטח במצב בו שוק הנדל"ן נמצא כיום. כדי לרכוש דירה יש  צורך להגיע להון ראשוני בסכום גבוה ובנוסף לקחת משכנתא שההחזר שלה נפרס על פני עשרות שנים.

מסיבה זו רבים לוקחים עורך דין שיסייע להם בתהליך רכישת הדירה וילווה אותם בהתמודדות עם כל העניינים הבירוקרטיים המורכבים. לעומתם יש כאלה שמחליטים לנסות להתמודד לבד עם כל התהליך, וכך להימנע מהוצאה נוספת סביב רכישת הדירה. אם גם אתם מתלבטים בנושא קניית דירה ללא עורך דין שילווה אתכם בתהליך של רכישת דירה, המאמר הזה נועד ממש בשבילכם.

 

מה עושה עורך דין בתהליך רכישת הדירה?

עורך דין לרכישת דירה עושה לא מעט עבור הרוכשים הפוטנציאליים של הדירה. בשלב הראשון הוא מבצע את כל הבדיקות המקדמיות שצריך לערוך לפני שרוכשים דירה. מדובר על כמות גדולה מאוד של בדיקות, שאת חלקן האדם הרגיל שלא מתמחה ועוסק בענייני נדל"ן ומקרקעין ביום יום שלו אפילו לא מסוגל להעלות על דעתו.

בין הבדיקות: בדיקה פיזית בדירה, בחינה מדוקדקת ומעמיקה של נסח הרישום כדי להבין מהן הזכויות הקנייניות, בדיקה מעמיקה של התכנון בתיק הבניין על מנת לבדוק האם ישנן חריגות בנייה בדירה ועוד. מלבד הבדיקות הללו, עורך הדין שלכם יוכל גם לייעץ ולסייע לכם בקבלת החלטות מושכלת מבחינה כלכלית.

עורך דין מנוסה ומקצועי יידע לתת לכם אומדן למחיר האמיתי של תהליך הרכישה שכולל מלבד עלות הנכס גם את התשלום לשלל הגורמים ואנשי המקצוע המעורבים בתהליך כמו מתווכים, שמאי מקרקעין, אגרות ומסים שונים ועוד. מעבר לכך, כאשר קונים דירה יכולה להיות חובה של תשלום מס על הקונה, עורך דין טוב יבדוק לכם האם אתם צפויים לשלם את המס הזה, ואם כן מה יהיה גובהו כך שלא תופתעו.

בנוסף, עורך דין מיומן ובעל ניסיון שעוסק בתחום המקרקעין והנדל"ן יוכל לעזור לכם בזמן כתיבת החוזה, מה שמהווה יתרון עצום. כך תוכלו להדגיש בחוזה נושאים שחשובים לכם, לוודא שהתשלומים בנויים בצורה נוחה שמתאימה לכם ועוד.

 

לסיכום

אם אתם בטוחים בעצמכם וחושבים שתוכלו להסתדר עם כל הבירוקרטיה והבדיקות אין שום בעיה או מניעה לבצע את תהליך הרכישה באופן עצמאי ללא עורך דין מלווה. עם זאת, אנו ממליצים לכם בחום לשכור עורך דין מנוסה ומקצועי שילווה אתכם בתהליך הרכישה.

נכון שמדובר על עוד הוצאה בזמן שבו אתם מוציאים הרבה מאוד כסף, אך מדובר על השקעה משתלמת וחיסכון של כאב ראש אדיר. ללא עורך דין תצטרכו להתעמק בסוגיות מורכבות שאתם לא בקיאים בהן, מה שייקח לכם זמן רב, ולא בטוח שתצליחו לעלות על בעיות אם ישנן.

קניית דירה ללא עורך דין
קניית דירה ללא עורך דין

אם החלטת להיכנס לתהליך באופן עצמאי אנו ממליצים לך לקרוא היטב את החומר המקצועי בנושא, להתייעץ עם חברים בעלי ניסיון בתחום, ולהבין שתצטרך להשקיע זמן ומאמץ רבים כדי שתצליח להשלים את התהליך על הצד הטוב ביותר.

לפני רכישת דירה יש לבצע כמה בדיקות שמתחלקות ל- 3 היבטים עיקריים: ההיבט המשפטי שכולל בדיקות על מצב הזכויות בדירה, ההיבט ההנדסי תכנוני שכולל בדיקות על המצב הפיזי בדירה ועל המצב התכנוני שלה, וההיבט הכלכלי שכולל הבנה של עלות העסקה, התקציב שעומד לרשותכם ומקורות זמינים לגיוס כספים על מנת לבצע את הרכישה.

שירות הטאבו זמין גם דרך רשת האינטרנט. תוכלו להיכנס לאתר השירותים והמידע הממשלתי ולהכניס בו את נתוני הדירה. איתור נתוני הדירה (הגוש והחלקה) זמין אונליין בחינם, הפקת נסח הטאבו עולה נכון לשנת 2022 15 ₪, התשלום מתבצע בכרטיס אשראי.

אם עברתם על מרשם הזכויות של הדירה ומצאתם בו הגבלות מסוימות צריכה להידלק לכם נורה אדומה! במצב כזה חובה לבדוק את העניין עם עורך דין ולהבין בדיוק מהן ההשלכות וכיצד ניתן לפתור את הבעיה.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader