אילו דברים חשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שניה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

קניית דירה היא עסקה עצומה במונחים של מרבית האנשים. מדובר בעסקה משמעותית שברוב המקרים, מקורה ברצון של אנשים לגור בנכס ולא להשכיר אותו. בחלק גדול מהמקרים, אנשים קונים דירה יד שנייה, כאשר מדובר בהתעסקות מורכבת לעומת קנייה של דירה חדשה מקבלן. אז אילו דברים חשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שניה? זה הזמן להבין.

 

מדוע קניית דירה היא החלטה קריטית?

קנייה של דירה היא החלטה מרכזית שתשפיע על חייכם באופן מיידי יומיומי, הן מבחינת מגורים והן מבחינה כלכלית. כשמדובר בדירה יד שנייה, ישנם כמה נקודות חשובות שחשוב לבדוק כדי לוודא שההחלטה שלכם היא החלטה מושכלת וחכמה, וכי העסקה תהיה כדאית עבורכם. קנייה לא נכונה יכולה להסתכם במפח נפש גדול, בקשיים נפשיים וכלכליים, ובצרות שקשה מאוד להשתחרר מהם.

 

אילו דברים חשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שניה?

כאשר חושבים על אילו דברים חשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שניה מגורם זר, ראשית – וזה נכון לכל סוג של נכס, יש לבדוק את מצב הדירה עצמה. האם יש תקלות תשתיתיות כמו מזיקים או נזקי מים? חשוב להבין מהו המצב הכללי של הדירה והאם יש תיקונים שיש לבצע. בדיקת המצב הכללי כוללת גם את בדיקת החשמל והאם יש צורך בשדרוג או תיקונים בתשתית החשמלית. יש המון דירות עם בעיות נסתרות, לרבות בקירות, בגג ואפילו באלמנטים שבאים עם הדירה כמו דלתות ושידות מובנות. הבדיקה היא קריטית להמשך השיחות על העסקה. כדאי להתייעץ עם עו"ד ליקויי בנייה.

 

מה החשיבות של בדיקת הסביבה בעת קניית דירה מיד שניה ובכלל?

דבר נוסף שהוא קריטי בעת ששוקלים אילו דברים חשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שניה הוא לבדוק היא המיקום של הדירה. חשוב לבדוק את הסביבה הקרובה, השכונה, והגישה לתחבורה ציבורית או כבישים עיקריים. כמו כן, יש לוודא מה היא הציפייה לבניינים גבוהים או מבנים אחרים שעשויים להשפיע על פרטיות הדירה ועל איכות החיים שלכם. כמובן שבימים אלו, יש גם לבדוק את ההיתכנות לתמ"א 38 או פינוי בינוי במקרה של מבנים ישנים. היתכנות לפרויקטים של חידוש מביאים איתם הזדמנויות כלכליות אדירות.

 

מדוע חשוב לבדוק את מצבו הכללי של הבניין?

המצב הכללי של הבניין ומעורבות הוועד בתחזוקתו השוטפת, הם שני נושאים נוספים שדורשים תשומת לב בעת שמדברים על אילו דברים חשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שניה ממישהו. חשוב לבדוק את מצב הבניין, את התיקונים שבוצעו בו בעבר והאם ישנם תוכניות לשדרוגים נוספים. יש לשוחח עם חברי הוועד ולהבין את ההוצאות המשותפות שתתבצענה בעתיד, כמו גם לבדוק את החוקים וההגבלות של הוועד במקום. העדיפות היא אף לדבר עם גורמים בשכונה כדי להבין יותר לעומק מה המצב, ומה עתיד לקרות בעתיד הקרוב והרחוק.

 

בדיקות מקדמיות ווידוא המצב הרישומי של הנכס – הבסיס לרכישה בטוחה של דירת יד שנייה

מעבר למצב הדירה, יש חשיבות עצומה של בדיקת המצב הרישומי של הנכס כאשר שוקלים רכישה של דירה יד שניה. יש לבדוק האם יש הערות אזהרה על הנכס בטאבו או במרשם המקרקעין שבו הוא מופיע, לוודא שאין חריגות או ליקויי בנייה, שעבודים או עיקולים עליו, ולהשלים את מלוא הבדיקות המקדמיות כדי להבטיח שאכן מדובר בהשקעה טובה ובטוחה עבורכם. בתוך כך, יש לוודא שהדירה אכן שייכת למוכר, ושאר אלמנטים בירוקרטיים ולוגיסטיים הקשורים לחוקיות העסקה.

אילו דברים חשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שניה
אילו דברים חשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שניה

לסיכום

רכישת דירה יד שנייה היא החלטה מכוננת שדורשת תשומת לב, מחקר וידע משפטי, תכנוני ופיננסי מקיף. לאור זאת, כאשר חושבים על כל הדברים שחשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שניה ברור למדי כי נחוצה עזרה מקצועית.

עורך דין מקרקעין הוא בעל הכלים לסייע לכם בבדיקת המצב המשפטי, הרישומי והתכנוני של הנכס, והבטחת עסקה בטוחה ומוצלחת בכל ההיבטים. בנוסף לכך, עורך דין נדל"ן ומקרקעין מנוסה יוכל לסייע לרוכשים בהבנת ההתחייבויות המופיעות בחוזה, ובכך להקנות ביטחון בהוגנות העסקה וכדאיותה.

מעוניינים במידע נוסף על הדברים שחיוני לבדוק לקראת רכישת דירה יד שניה? פנו כעת אל משרד עו"ד יוני לוי ונסייע לכם בשמחה.

שאלות ותשובות:

החשיבות היא עצומה, לאור העובדה שמדובר בנכס שהיה בשימוש וייתכן ועבר שינויים פיזיים ורישומיים במרוצת השנים. יש לבדוק את מצב הדירה עצמה, כולל תיקונים נדרשים, תשתית חשמלית ואם יש צורך בשדרוגים. יש המון אנשים שגם משפצים את הדירה בצורה משמעותית לאחר הקנייה, וגם זאת יש לקחת בחשבון, כדי לא לחרוג מהתקציב, או לבצע רכישה שתביא איתה הרבה בעיות בשלבים מאוחרים יותר.

חשוב מאוד לבדוק את השכונה, הגישה לתחבורה ציבורית, והסביבה הכלכלית סביב הדירה. בישראל של היום, השכונות הן מאוד דינמיות ורובן מועדות לשינויים בטווח הקרוב. קחו הכל בחשבון, בצעו גם בירורים מול העירייה וגורמים מוסמכים ונסו להגיע לתמונה המדויקת ביותר של איך תיראה השכונה בטווח של 10 השנים הקרובות. זאת גם משיקולי היטלים ומיסים שאתם עשויים להידרש לשלם בשל ההשבחה.

יש לבחון היטב את הסכם המכר ולהבטיח כי הוא מכסה את הנושאים המשפטיים הסובבים סביב העסקה, לרבות לוח התשלומים, מועד העברת החזקה בנכס, אחריות לתיקונים, ועוד.

חשוב לבדוק את מצב הבניין, המבנה והתיקונים שבוצעו בעבר, וגם לבדוק את הקרבה למסלולי תחבורה ושירותים שונים. נושא המתקנים סביב הבניין והשכונה הם קריטיים, במיוחד עבור משפחות, שרוצות להנות ממה שיש לאזור להציע.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader