תיווך דירות ברעננה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

הצורך במחייה איכותית, בריאה, בטוחה ונעימה מביא רבים להתעניין בתיווך דירות ברעננה – מי שנחשבת לאחת הירוקות והנקיות באזורי השרון והמרכז ומתאימה מאוד למשפחות דתיות וחילוניות כאחד, המחפשות הזדמנויות תעסוקה מוצלחות, חינוך טוב ואוכלוסייה יציבה ואמידה.

 

תיווך דירות ברעננה – עיר ירוקה ואיכותית

רעננה נחשבת לעיר שהצליחה לשמור על כוחה במרוצת השנים תוך שהיא שומרת בעקביות על התנופה ומדגימה מופת של התנהלות עירונית מבחינת השליטה במערכות העיר והתקציב המקומי.

היא חברה בפורום ה-15, הכולל חמש עשרה ערים גדולות וחזקות בישראל שאינן מתוקצבות על ידי הממשלה, מה שהופך אותה אוטומטית לבעלת חתך סוציואקונומי גבוה, עם ציון 8 מתוך 10 במדד החברתי-כלכלי שמונה את כל יישובי ישראל.

העיר גובלת בכפר סבא במזרח העיר ועם הרצליה ומושב גבעת חן במערב. מצפון נמצאים מושבי השרון הנחשבים בני ציון ובצרה.

בסך הכל חיים בעיר כ-90,000 תושבים שנהנים מאיתנות פיננסית, חינוך ברמה גבוהה ובהשקעה כלכלית לתלמיד המדורגת שלישית בישראל. הגיוון הקהילתי הכולל את כל קשת המגזר החילוני והמסורתי-דתי מכיל בתוכו גם משפחות עולים חדשות ממקומות כמו ארה"ב, צרפת, מדינות אמריקה הלטינית ועוד.

 

עורך דין נדל"ן ברעננה

ישנן שכונות המאפיינות מגזר מסוים יותר מאחרות. מזרח העיר למשל, מכיל בעיקר אוכלוסייה דתית ומציע בתי ספר ותיכונים ממלכתיים דתיים, ישיבות ובית מדרש. מערב העיר נחשב לבעל אופי חילוני יותר ובו נמצאת גם האוניברסיטה הפתוחה. לכן רגע לפני שפונים לעורך דין נדלן שילווה אתכם בתהליך הקנייה, חשוב למצוא את השכונה והרחוב המתאימים לכם ולהבין מה נמצא סביבם.

לאחר שתמצאו את הנכס המתאים, תוכלו לפעול מול עו"ד נדל"ן שיבצע עבורכם בדיקה מקדמית של רישום הנכס, מצבו התכנוני וזהות בעליו וישמור על זכויותיכם בעת קביעת הסכם המכר ושלושת התנאים המסחריים החשובים: מחיר הדירה, מועד המסירה ומועד התשלום.

 

השכונות המבוקשות ביותר למגורים

ניתן לחלק את העיר לחמישה אזורים מרכזיים:

איזור מערב העיר – הכולל שכונות חדישות ויוקרתיות בעיקרו, מזרח העיר בו נמצאת אוכלוסייה חילונית ודתית-לאומית, צפון העיר המתפתח והצעיר והדרום הוותיק שהגיע למיצוי שטחו. מחירי קניית הדיור בעיר גבוהים בכל האזורים, אך קיימות מספר שכונות שנהנות מביקוש גבוה הרבה יותר:

לב הפארק – פארק רעננה מהווה את ליבת העיר, שדוגלת בטבע ואיכות סביבה יחד עם שילוב בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחד. שכונה זו מציעה את כל הפסיליטיז שכרוכים במגורים סמוכים לפארק: בניינים איכותיים עם דירות 3-6 חדרים, גני ילדים ובתי ספר, מסגרות פנאי ותנועות נוער, מרכז מסחרי, מרכזי ספורט וקהילה טובה.

שכונת לסטר – מדובר בשכונה דתית בעיקרה, המאופיינת בבניית צמודי קרקע ובניינים נמוכים (עד 5 קומות). השכונה קרובה לתחנת הרכבת רעננה דרום וליציאה לכביש 4, מה שהופך אותה למקום מבוקש מאוד למגורים ומעלה את היוקרה שקיימת בה ממילא.

נווה זמר – שכונה חדשה המאופיינת בבניינים של 5-6 קומות ואוכלוסייה שמרביתה מורכבת ממשפחות צעירות שהגיעו לעיר מערים או יישובים חיצוניים. בשכונה קיימים גנים ובית ספר יסודי. תלמידי חטיבת הביניים והתיכון יצטרכו ללמוד במוסדות הסמוכים שנמצאים מחוץ לשכונה. בנוסף יש כאן פארק גדול, קניון ובית ספר ייחודי לבעלי צרכים מיוחדים.

קריית אליהו ואזור קריית הספורט – מערב העיר נהנה ממגוון עשיר של אפשרויות, ביניהן מרכזי הספורט הגדולים והמוצלחים של העיר על מגוון קבוצותיהן ומגרשיהן. אזורים אלו מאופיינים ברחובות שקטים ומטופחים, בנייה צמודת-קרקע במחיר יקר, גנים, בתי ספר ומספר אזורים מסחריים.

 

איזו דירה צפויה לקנות משפחה שעוברת לעיר?

אם תשאלו את תושבי העיר, הם יאמרו שהשכונה המועדפת היא לב הפארק והסיבה העיקרית לכך היא חיי הקהילה הטובים והאכפתיים, בהם כולם מכירים את כולם. המיקום של השכונה הופך אותה למוקד עירוני וארצי מוצלח לכל צורך במסגרת המחייה והתושבים נהנים מפעילויות משותפות ומגורים לצד תושבים מאותו חתך אוכלוסייה וסטטוס.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שתושבי השכונה משלמים ארנונה גבוהה ביחס ליתר העיר, תוצאה שנובעת בעיקר מכמות השטחים המשותפים הרבים והמערכת הפנאומטית לאשפה (הזבל נזרק לתאים מיוחדים להפרדת פסולת ונאסף במיכלי אשפה סמויים מתחת למבנה).

 

מכירת דירה ברעננה

הביקוש הגבוה למגורים בעיר מקל פעמים רבות על מכירת דירות מקומיות, אך איננו פוטר את בעלי הנכס מהליווי המשפטי הכרוך בעסקה. הדיור היקר מתורגם לעסקאות מכירה בעלות שווי משמעותי ולכן קיים צורך לבחור את הקונה המתאים, שנבדקה איתנותו הפיננסית ושניתן לאמת את יכולתו לשלם כמוסכם בחוזה המכר עד לסיום.

כאשר עורך דין מקרקעין מלווה את העסקה, ניתן ליצור הגנה יעילה למוכר מבחינת תיאום בין קבלת התשלומים למסירת הנכס והעברת הבעלות ולמנוע מצב של מפח נפש, הנובע מנפילתה של העסקה מסיבה כלשהי ברגע האחרון.

בנוסף, עורך הדין הוא הגורם הרלוונטי גם למוכרים שיהיו מעוניינים להשתמש בכספי המכירה לקניית נכס אחר שכן יש צורך לבדוק את חבויות המס הנובעות מהמהלך ולוודא גם את תקינות העסקה בצד של המוכר בפעם השנייה כקונה לנכס אחר.

 

קניית דירה ברעננה

כפי שאתם מבינים, רעננה נחשבת לעיר חזקה ויציבה המתמקדת בתרבות, סביבה וחיי קהילה. אם אתם מזהים את העיר כפוטנציאלית למחייה עבורכם, מומלץ להיפגש להתייעצות עם עו"ד קניית דירה ברעננה שיוכל ללוות את תהליך הרכישה ללא טעויות ולוודא שזכויותיכם נשמרות לכל אורך הדרך.

מתווך מקומי שמכיר את העיר ואת שכונותיה ידע לספק לכם אינפורמציה לגבי שווי הנכס ונתוני השכונה, לתקשר בנוחות ובמהירות עם מחלקת ההנדסה והתכנון העירונית ולאתר חריגות או זכויות בנייה בנכס (לרבות אזהרות בטאבו, שעבודים או זכויות לצד ג') שעשויים להשפיע על החלטותיכם לגבי הקנייה בסופו של דבר.

.

כל מה שחשוב לדעת על רעננה

רעננה נחשבת לאחת הערים הירוקות והאיכותיות באזור המרכז, מה שתורם לביקוש המתמיד שלה. האם חשבתם על מגורים בעיר? הנה כל המידע על רעננה שיסייע לכם להבין האם והיכן לקנות כאן דירה.

 

איכות החיים ברעננה

רעננה היא עיר חלוצים שהוקמה על ידי חברי קהילה יהודית מניו יורק. היא הפכה ממושבה חקלאית לעיר מבוססת עם איכות חיים, חינוך טוב, מפעלי תרבות, ספורט וקהילה. בשנים האחרונות מתעצם כוחה גם כעיר הייטק נחשבת, מה שהביא לכאן חברות ותאגידים מוכרים וגם את האוניברסיטה הפתוחה.

העיר מדגישה מאוד את החזון לסביבה ירוקה ומודעות סביבתית מוצלחת. רעננה עטופה בפארקים וגנים, מפעילה מערכת מחזור בהיקף משמעותי ובעלת פניות ציבורית לנושא זה. היא קיבלה תקן בינלאומי לאיכות הסביבה ואת אות "הקהילה הבטוחה" מארגון הבריאות העולמי. פעילות זו עודדה את העירייה ליצור גם פארק שעשועים נגיש לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

הנהלת העיר נחשבת למי שמחזיקה כבר עשורים בניהול מוצלח ומאורגן לצד עידוד רב של המעורבות הקהילתית מהתושבים ושליטה טובה בתקציב העירוני. כיום חיים בעיר כ-90,000 תושבים כאשר קצב הגידול השנתי (1.9%) מצביע על כניסה של משפחות אמידות חדשות ועל גלים אדירים של ביקוש לרכישת דיור.

 

אוכלוסיית העיר

על פי נתוני הלמ"ס, העיר מדורגת במקום 24 בדירוג גודל האוכלוסייה, מספר שמציב את רעננה בין היותה עיר מפותחת ומתקדמת ובין מקום מרווח ונוח למחייה שאיננו סובל מצפיפות אורבנית. בדירוג הכלכלי חברתי מובילה רעננה עם הציון 8 מתוך 10. אחוז הזכאים לבגרות בעיר גבוה ונושק ל-90%.

האוכלוסייה בעיר מגוונת, כוללת תושבים וותיקים מארה"ב, אמריקה הלטינית ובריה"מ לשעבר לצד תושבים חוזרים או חדשים ממדינות דוברות אנגלית ומצרפת. ישנה קהילה דתית גדולה מאוד בעיר ומספר קהילות מסורתיות נוספות. באופן כללי, הקהילה הדתית מתגוררת בחלקה המזרחי של רעננה ואילו החילונית בחלקה המערבי.

 

מיקום ותחבורה

רעננה יושבת על צירי התנועה המרכזיים של גוש דן והשרון: ממזרח עובר כביש 4 המחבר את העיר לאזורי המרכז והשפלה וכביש 531 שמחבר בינה לבין יתר הערים והמושבים באזור השרון. בנוסף, רחוב אחוזה המרכזי של העיר הוא כיום חלק מכביש מספר 541, המוביל לכביש 4, כביש החוף ונתיבי איילון. בנוסף קיימות שתי תחנות רכבת – רעננה מערב ורעננה דרום.

 

תרבות ופנאי ברעננה

העיר מקדמת את חיי הפנאי של תושביה באופן מוגבר. בתחום המוזיקה פועל מועדון עירוני בשם "המרתף" שכולל מופעים ותחרויות מוזיקה של להקות מקומיות ובנוסף ישנן פעילויות המתקיימות במרכז המוזיקה העירוני והמשכן למוזיקה ואומנויות, כאשר המשכן הוא גם מקום מושבה של סימפונט רעננה.

בתחום הספורט ישנן קבוצות כדורגל (ליגה לאומית וקבוצות כדורגל לבנות ולנשים), קבוצת כדורסל (עירוני רעננה), קבוצת כדוריד, קבוצת רוגבי, קבוצת בייסבול ומועדון כדורעף נחשב. בעיר יש גם מתחם טניס מקצועי שמארח תחרויות רשמיות.

הריאה הירוקה הגדולה של העיר היא פארק רעננה, המציע אגם יפה, אמפיתאטרון המארח מופעים מקומיים ובינלאומיים ידועים, בית קפה, שבילים להולכי רגל ומדוושים, מגרשי ספורט, פינת חי, גלריה לאמנות ועוד. במקום קיימות גם פעילויות מונגשות לילדים בעלי מוגבלויות. בסמוך נמצא קניון פארק רעננה.

 

חינוך ברעננה

לרעננה יש 11 בתי ספר יסודיים חילוניים (כולל תל"י מכיתה א' ועד ט' ובית ספר דמוקרטי), 5 יסודיים ממלכתיים דתיים, 7 חטיבות ביניים, 5 תיכונים, מספר ישיבות ובתי מדרש. גם האוניברסיטה הפתוחה נמצאת בעיר.  תנועות הנוער המקומיות רבות וביניהן ניתן למצוא את הצופים והצופים הדתיים, בני עקיבא, כנפיים של קרמבו, נוע"ם, המחנות העולים, מד"צים, מש"צים, מועצת נוער עירונית ועוד.רמת החינוך ברעננה היא מהגבוהות בישראל ומציעה גם מסגרות ח"מ ומסגרות לתלמידים מחוננים.

 

מקומות תעסוקה ברעננה

חלקה הצפוני של העיר מכיל את "קריית אתגרים" – אזור תעשייתי ומסחרי גדול המכיל חברות הייטק מהגדולות בישראל כמו SAP, HP, קומברס ועוד. בנוסף זהו מקום מושבו של קניון רננים המוכר, הכולל מגוון מסעדות וחנויות.

בצומת רעננה נמצאת עוד שורה של חברות מובילות מתחומי התקשורת וההייטק (אמדוקס, מייקרוסופט ועוד). המקום הוא ציר תעבורה מרכזי, מה שמאפשר הן לתושבי העיר והן לתושבי חוץ למצוא תעסוקה רבה באזור. כמו כן מנהלת העסקים העירונית מעניקה שירות לכל בעלי העסקים שפועלים בתוכה ודואגת לתחזוקה, שמירה, שילוט, פיתוח תשתיות ולעתים גם שיווק יזמויות וכנסים.

 

שכונות יציבות, מטופחות ומגוונות

כפי שאתם מבינים, המגורים ברעננה מזמנים שפע של הזדמנויות ומציעים איכות חיים נוחה, מגוונת ואטרקטיבית לכל משפחה והעדפותיה. יחד עם זאת, כדאי להפריד בין מספר אזורים עיקריים בעיר שייתכן ויכריעו את הבחירה הסופית במגורים בעיר:

  • מערב העיר הוא החלק המאכלס חילוניים בעיקרו ומציע בין היתר את שכונת לב הפארק ואזור קריית הספורט – שני אזורים עשירים ומבוקשים ביותר למגורים. לב הפארק ממוקם סמוך לפארק רעננה האהוב על מגוון אפשרויותיו ופעילויותיו ומציע איכות חיים המשלבת בין סביבה ירוקה לפעילויות פנאי רבות.

במקום ישנה גם קהילה חזקה מאוד, בהנהגת תושבי השכונה שנמצאים בקשר רציף עם העירייה ופועלים המון לשיפור ולתחזוקה, יוצרים פעילויות קהילתיות משותפות, מסייעים לתושבים ועוד. קריית הספורט מונה ארבע מתחמי ספורט עיקריים בעיר והמגורים סביבה נחשבים לטובים ומבוקשים.

  • מזרח העיר מציע שכונות יציבות ומבוססות מאוד, בניית צמודי-קרקע ובניינים נמוכים ונגישות מלאה לכל אזורי המסחר והתעסוקה המקומיים. כאן רוב האוכלוסייה דתית ומסורתית, מקומיים לצד עולים חדשים מבוססים מארה"ב, קנדה או צרפת ומגוון של מוסדות חינוך, מרכזי פנאי ובילוי, פארקים וגינות ירוקות, טיפוח מצוין ורחובות שקטים ונחשקים מאוד למחייה.
  • דרום העיר הוא החלק המתפתח והחדש, שמושך אליו משפחות צעירות והזדמנות להכות שורשים במקום מבוקש שעדיין לא הגיע למיצוי המלא של הפוטנציאל שבו. האזור מציע פארק, קניון מסחרי גדול, נגישות טובה פנימה והחוצה מהעיר ובנייה איכותית המאפשרים לעיר להמשיך לתפקד כ"פנינת השרון" ולהציע לתושביה תנאי מחייה מקסימליים.
תיווך דירות ברעננה
תיווך דירות ברעננה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader