עורך דין מקרקעין בהרצליה

עורך דין מקרקעין בהרצליה לפעולות במקרקעין צדדים משפטיים שונים ומגוונים, ההופכים את הליווי המשפטי בביצוען ממותרות להכרח של ממש. נעמוד להלן על מספר צדדים משפטיים מרכזיים!

 

עורך דין מקרקעין בהרצליה – לשם מה?

פן ראשון: העברת זכויות קנייניות

פעולות במקרקעין כוללות פעמים רבות העברה של זכויות קנייניות, כמו למשל בעלות, שכירות, שימוש והנאה. מכיוון שזכות קנייניות כוחן יפה כלפי העולם כולו, זאת בניגוד לזכויות חוזיות שכוחן יפה רק כלפי הצדדים לחוזה, המחוקק העמיד מספר הסדרים משפטיים על מנת לפרסם את הזכויות הללו ולהציגם בפומבי לכל החפץ בכך. הסדרים אלו מטרתם למנוע העברת זכויות לא ידועה ובלתי מוכרת שתקשה לאחר מכן על הגנה אפקטיבית על הזכויות הקנייניות במקרקעין מצד המדינה ומוסדותיה.

 

הסדר משפטי

כך למשל נקבע הסדר משפטי מסודר לצורה בה נערך חוזה במקרקעין – דווקא בכתב, וכך למשל נקבע הסדר הקובע חובת רישום בטאבו לצורך השלמת עסקה שכוללת העברת זכויות קנייניות. כלל ההסדרים הללו מחייבים היכרות עמוקה עם החוק, עם מוסדות החוק ועם התקדימים המשפטיים על מנת להביא עסקה שכוללת העברת זכויות קנייניות לסופה המוצלח.

פן שני: מיסוי מקרקעין

אם עד עכשיו זה לא היה נשמע מספיק מסובך זהו הזמן להוסיף את עניין מיסוי המקרקעין, גם הוא צד משפטי בלתי נפרד מקיומה של עסקת מכירה דירה או קנייה של מקרקעין. מיסוי רווחים שנוצרים מהחזקתו של מקרקעין כתוצאה מעליית ערך הקרקע היא עניין בעייתי, שכן קשה להעריך בכל שנה בפועל את התשואה על הנכס, וכן קשה לגבות אותו אחת לשנה מכל בעלי הקרקעות במדינה.

 

מס תשואה

זאת הסיבה שהמחוקק הישראלי, כמו מחוקקים רבים במדינות אחרות, בחר להטיל מס על תשואה הנובעת מעליית ערך של נכסי מקרקעין באמצעות מס מרוכז המשולם בעת מכירתו של הנכס. מס זה מחושב על בסיס הרווח של בעל המקרקעין, כלומר מחיר המכירה פחות מחיר הקנייה.

למאמר בנושא: כיצד לבדוק כדאיות נכסי מקרקעין לחצו כאן >>>

מס רכישה

בנוסף לכך עסקת מקרקעין מחייבת במס לא רק את המוכר אלא גם את הקונה. מס זה מכונה "מס רכישה", ושיעורו תלוי בגורמים רבים ומשתנים. אי עמידה בתקנות המס השונות, תוך תשומת לב לכל פרטי החוק והפסיקה, עלולה לסבך את הצדדים לעסקת המקרקעין עם רשויות המס.

 

פן שלישי: חוזי מקרקעין

פן משפטי נוסף הכלול ברוב מוחלט של פעולות הקשורות במקרקעין הוא חוזי המקרקעין. חוזים אלו דורשים לא רק שליטה מלאה בדיני החוזים, על כל חוקיהם ותקדימיהם, אלא גם שליטה מלאה בדיני המקרקעין.

חוזי מקרקעין דורשים התמחות משפטית מיוחדת ממספר סיבות: הראשונה שבהן קשורה בייחודיותם של הסדרי המקרקעין השונים. על מנת לנסח חוזה מוצלח שאכן מצליח להביא את גמירות דעתם של הצדדים לפועל יש לגלות בקיאות בהסדרים אלו ובצורה שיש לנסח את החוזה על מנת לעמוד בהם בהצלחה.

 

אין חכם כבעל ניסיון!

הסיבה השנייה קשורה בכך שבכל סוג של חוזה בכלל, ובחוזי מקרקעין בפרט, דרושה הבנה ספציפית של התחום העסקי המדובר. חוסר הבנה שכזאת עלולה לגרום לטעויות בניסוחו של החוזה שניסיון לתקנם לאחר מכן עלול לעלות כסף רב והתדיינויות משפטיות ארוכות לצדדים.

 

פן רביעי: צורות בעלות מיוחדות

צורת הבעלות הרגילה והפשוטה במקרקעין כוללת בעלות של אדם אחד על מקרקעין אחד. עם זאת, החיים המודרניים הביאו עמם גם צורות אחרות של בעלות, ובהן בעלות משותפת על מקרקעין ובית משותף. צורות הבעלות הללו הן פחות אינטואיטיביות ולמעשה מהוות מעין יצירה משפטית בפני עצמם, מה שכמובן הופך כמעט את כל ההתנהלות במסגרתם לנושא משפטי מובהק. הדבר חשוב במיוחד כאשר אנו מדברים על אזור עירוני, כמו הרצליה, בו רבים מן התושבים מחזיקים בצורת בעלות כזאת על נכסם.

 

מדוע עורך דין בהרצליה?

בפעולות במקרקעין קשה לעיתים להפריד בין הצד המשפטי לצד העסקי, שכן הללו משפיעים אחד על השני וקשורים זה בזה קשר בל ינותק. מסיבה זאת חשוב לבחור בכל פעולה משפטית במקרקעין בליווי משפטי מקצועי המכיר את האזור בו שוכן המקרקעין נשוא הפעולה.

 

הכרות עם האזור

היכרות עם האזור יכולה להשפיע על כל אחד מן הפנים השונות של הצדדים המשפטיים בעסקאות במקרקעין שהוצגו לעיל. כך למשל תנאיו של חוזה מקרקעי עשויים להשתנות בהתאם לנוהג באותו אזור, וכך למשל היעילות בתשלום שומות המס ומהירות קבלת האישורים עשויה להיות תלויה בהיכרות עם מערכות המס המקומיות, וכן הלאה וכן הלאה.

 

לסיכום

אז אם המקרקעין שברשותכם נמצאים בעיר הרצליה עשו לעצמכם טובה ואל תתפשרו על עורך דין מקרקעין שאינו מכיר את האזור ואינו קרוב לשם גיאוגרפית. התפשרות כזאת עלולה בהחלט להשפיע על טיב השירות שתקבלו ועל מידת הצלחתה של הפעולה המתוכננת במקרקעין.

 

לעורך דין מקרקעין בהרצליה פנו לעו"ד יוני לוי, עורך דין מקרקעין מומחה.

עורך דין מקרקעין דרוש לשם רכישה, שכירות או מכירה של נכסי מקרקעין שונים, ולצורך העיסוק בפרוצדורות המשפטיות שכרוכות בכך. עורך הדין ידאג להעברת זכויות קנייניות, למיסוי מקרקעין, לשמירה על זכויותיהם בחוזי מקרקעין ועוד.

חוזים הקשורים לתחום המקרקעין דורשים הבנה משפטית מעמיקה בתחום המקרקעין ובתחום החוזים, ולכן רק עורך דין מקרקעין מקצועי יוכל לדאוג לכך שהחוזה ישמור על זכויותיכם ועל האינטרסים שלכם באופן הטוב ביותר.

בבעלות משותפת יש חשיבות גבוהה מאוד להסתייעות בעורך דין מקרקעין מקצועי. כל שותף ירצה לשמור על האינטרסים הפרטיים שלו, ולכן חשוב לבחור בעורך דין שעוסק הן במקרקעין והן בחוזים, שיוכל לעגן את האינטרסים שלכם בחוזה.

ייחודו של עורך דין מקרקעין בהרצליה הוא היכרותו העמוקה עם האזור שבו הוא פועל. במידה ואתם מוכרים, רוכשים או שוכרים נכס בהרצליה, חשוב שתבחרו בעורך דין מקרקעין שמכיר את האזור ואת הנפשות הפועלות בו, ויעניק לכם את השירות הטוב ביותר.

 

עורך דין בהרצליה
עורך דין בהרצליה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader