עורך דין מקרקעין בנתניה

שירותיו של עורך דין מקרקעין בכלל, ושל עורך דין מקרקעין בנתניה בפרט, הם רבים ומגוונים, וקשורים לכל תחום הכלול בדיני המקרקעין. במסגרת מאמר זה נפרוש את השירותים העיקריים הללו, תוך מתן תשומת לב ליתרון שבשכירת שירותיו של עורך דין מקומי לצורך כך. מתגוררים באזור השרון ומחפשים עורך דין מקרקעין בנתניה? בסקירה שלפניכם עו"ד מקרקעין יוני לוי יציג בפניכם את מכלול השירותים שתוכלו לקבל ממשרד עו"ד מקרקעין טוב ואת הפרטים שכדאי לקחת בחשבון כשמחפשים עורכי דין לענייני מקרקעין.

 

עורך דין מקרקעין בנתניה – השירותים

ממשרד עו"ד מקרקעין איכותי, תוכלו לקבל מגוון של שירותים משפטיים החיוניים לאחזקה חוקית בנכס נדל"ן ולבנייה העומדת בדרישות החוק. זאת לצד ייעוץ משפטי החיוני לביצוע עסקאות מקרקעין קטנות כגדולות, בכל רמת מורכבות, כמו:

  • עריכת הסכמי מכר, הסכמי שכירות, הסכמי שיתוף מקרקעין ועוד
  • ייצוג וליווי בעסקאות מכירה
  • הכוונה בנוגע לבדיקות מקדימות לרכישת דירה או קניית בית
  • ייעוץ לגבי פרויקט התחדשות עירונית / הכוונה לקראת פרויקטי פינוי-בינוי ותמ"א 38
  • סיוע בהתנהלות מול הרשויות המקומיות והממשלתיות
  • ייעוץ לגבי מיסוי מקרקעין ותכנון מס
  • בדיקת הסכמי מכר
  • ועוד

מעבר לשירותים אלו, משרדי עו"ד מקרקעין טובים בנתניה יספקו בדרך כלל ללקוחותיהם גם ייצוג וליווי במחלוקות משפטיות בהקשרי נדל"ן ובתביעות בנושאי מקרקעין.

תכנון מס מקרקעין ותשלומו

סוג השירות הראשון שמעניק עורך דין מקרקעין קשור בתשלום המיסים שמוטלים על עסקאות מקרקעין, עסקאות בהן מקרקעין עוברים מידיו של המוכר לידיו של הקונה. מיסים אלו כוללים בדרך כלל מיסי שבח על המוכר ומס רכישה על הקונה, כאשר לעיתים ישנו גם היטל השבחה.

שירותיו של עורך דין מקרקעין בהקשר הזה מתחלקים למספר שלבים:

 

שלב ראשון: תכנון המס

בשלב הראשון של שירות זה יעזור עורך הדין ללקוחו לתכנן את צורת הרכישה כך ששומת המס שלו תהיה קטנה ככל האפשר. כך למשל יכול עורך הדין לייעץ ללקוחו למכור מקרקעין אחר שברשותו לפני מכירת הבית נשוא העסקה או להשהות את המכירה, וכו'.

 

שלב שני: עריכת שומת מס

בשלב השני יסייע עורך הדין ללקוחו לערוך שומת מס עצמאית, לפרוס את תשלום המס במקרים המתאימים, ולהשיג על שומת המס, אם יש בכך צורך, בפני כל ערכאה שיפוטית מתאימה.

 

שלב שלישי: תשלום המס והשגת האישורים

בשלב השלישי ילווה עורך הדין את לקוחו בתשלום המס ויסייע לו להשיג את אישורי התשלום במהירות האפשרית, שכן בלעדיהם לא ניתן להביא את העסקה לסיומה.

 

שירות שני: ייצוג משפטי בהליכים משפטיים

שירות שני חשוב במיוחד, ואולי האינטואיטיבי ביותר, הוא שירות הייצוג בהליכים משפטיים בתחום דיני המקרקעין. הליכים משפטיים בתחום זה הם נפוצים יותר משנהוג לחשוב, זאת בשל העובדה שלצד הליכים סבוכים ישנם גם הליכים פשוטים יחסית שכל אדם יכול למצוא את עצמו צד להם.

נציג להלן מספר הליכים משפטיים מרכזיים בתחום דיני המקרקעין:

הליך ראשון: הפרת חוזה לעסקת מקרקעין

סוג ההליך הראשון הוא תביעה בגין הפרת חוזה לביצוע עסקת מקרקעין. הליך כזה נחשב להליך מורכב יחסית, בוודאי מורכב יותר מהליכים אחרים שנציג בהמשך. במסגרת הליך כזה תפקידו של עורך הדין הוא לייצג את טיעוניו של לקוחו על הצד הטוב ביותר, תוך ערעור גרסתו של הצד שכנגד, במטרה להבטיח את התוצאה הטובה ביותר ללקוחו, בין שהוא הצד התובע ובין שהוא הצד הנתבע.

 

הליך שני: תביעות לפינוי מושכר

סוג הליך שני שניתן להציג הוא תביעות לפינוי מושכר. תביעות אלו מוגשות בהליך מזורז, זאת על מנת להסיר מהר ככל האפשר את הפגיעה האנושה שהמצב של פולש לנכס גורם לזכויות הקניין של בעליו. תביעות לפינוי מושכר מוגשות לעיתים כנגד פולש, אך פעמים רבות הן מוגשות כנגד שוכר דירה שהפר את חוזה השכירות ומסרב להתפנות. השירות המרכזי שמציע עורך הדין בהקשר של תביעות לפינוי מושכר הוא ניהול מהיר ויעיל של ההליך, תוך הצגת הראיות הברורות לטובת לקוחו, ובכך הוא מאפשר ללקוחו לזכות בנכסו בחזרה ללא עיכובים מיותרים.

 

שירות שלישי: ייצוג מול רשויות המדינה

דיני המקרקעין מטבעם מחייבים פעמים רבות התנהלות מול מערכות מדיניות שונות, כמו למשל לשכת הטאבו, וועדות תכנון ובנייה, רשות המיסים וכו'. התנהלות מול מערכות אלו עלולה להיות סבוכה במיוחד עבור אזרח מן השורה, כזה שאין לו היכרות עם הבירוקרטיה המסועפת, ושאחרי הכול בשביל אותם פקידים הוא בדרך כלל עוד אחד ממאות שהם פוגשים בכל יום. זאת הסיבה שהיעזרות בשירותיו של עורך דין מקרקעין בכל פנייה לאחת מן הרשויות הללו יכולה לסייע במיוחד, לקצר הליכים ולמנוע זמני המתנה מיותרים. זאת מכיוון שעורך הדין רגיל בייצוג שכזה, מכיר את המערכת מבפנים ויודע כיצד למשוך בחוטים.

 

הפרטים שכדאי לקחת בחשבון כשמחפשים עורך דין לטיפול בעסקת מקרקעין

תחום הנדל"ן בישראל דינמי מאוד במהותו ונתון לשינויים תדירים בחקיקה ובפסיקה. לכן ישנה משמעות לבחירה בעורך דין מקרקעין מומלץ בשרון. מה שמאפיין עורך דין כזה הוא ההקפדה להיות מעודכן תמידית בכל שינוי חקיקתי או פסיקתי. זוהי הדרך היחידה שבה עו"ד מקרקעין יכול לספק ללקוחות שלו ייעוץ אמין ומהימן ולוודא שכל עסקה תעמוד בהוראות החוק המעודכנות ביותר ושיתאפשר מיקסום זכויות ללקוח במסגרתה. לכן אין להתפשר על עו"ד שתחום התמחותו אינו תחום המקרקעין. אחרי הכל, מדובר בעסקאות משמעותיות ובסכומים לא מבוטלים.

 

מה הערך המוסף שמציע עורך דין מקרקעין טוב בנתניה?

עורך דין מקרקעין מנוסה יכול לחסוך עבור מיוצגיו סכומי כסף לא מבוטלים. זאת בין אם באמצעות תכנון מס בהקשר לעסקאות מכר או העברת זכויות בנכסים, ובין אם במסגרת בחינה מעמיקה של חוזים והסכמים הנוגעים לנדל"ן. בנוסף לכך, הסיוע המשפטי שמעניק למיוצגיו עו"ד מקרקעין טוב, לא יסולא בפז, משום שהוא מספק שקט נפשי ללקוח, בידיעה שהוא פעל בהתאם להוראות החוק בהקשר לנכס שברשותו או שבכוונתו לקבל חזקה בו.

 

עורכי דין מקרקעין בנתניה

בכל השירותים שהוצגו פה, וכן בכלל השירותים שמציע עורך דין מקרקעין, ישנו יתרון משמעותי בשכירת שירותיו של עורך דין מקומי, כך שאם המקרקעין נשוא העניין שוכן בנתניה כדאי לבחור בעורך דין שמתמצא בעיר ובענייניה. היתרון מתבטא כמובן גם באופן הפשוט של קרבה גיאוגרפית החוסכת לשני הצדדים נסיעות ממושכות, אך יש בכך מעבר לזה – היכרות עם רשויות המדינה והחוק המקומיות וניסיון של עבודה קודמת איתם היא יתרון עצום בכל הליך משפטי שתדרשו לנהל.

 

לסיכום

אם הגעתם עד פה, אתם ודאי זקוקים לשירות מעורך דין מקרקעין בנתניה והסביבה. עורך דין יוני לוי ידוע כעו"ד מוביל לענייני מקרקעין במרכז. משרדנו מספק מזה שנים מבחר שירותים משפטיים מתחום המקרקעין והנדל"ן ללקוחות רבים באזור השרון.

תאמו כבר עכשיו שיחת ייעוץ ללא התחייבות עם משרדנו ועשו את הצעד הראשון לעסקת נדל"ן מניבה ומוצלחת. מחפשים עורך דין מקרקעין בנתניה? פנו לעו"ד יוני לוי, עו"ד מקרקעין מומחה.

 

עורך דין בנתניה
עורך דין בנתניה

עורך דין מקרקעין עוסק בעסקאות שנערכות בתחום המקרקעין, מלווה ומייעץ ללקוחותיו בעסקאות אלו. בין השירותים שמעניק עורך דין מקרקעין ניתן למנות תכנון מס בעסקאות מקרקעין, ייצוג בהליכים משפטיים, ייצוג מול יזמים, ביצוע בדיקות מקדמיות לפני ביצוע עסקה במקרקעין ועוד.

אחד מתפקידיו המרכזיים של עורך דין מקרקעין הוא ייצוג לקוחותיו בהליכים משפטיים שמתבצעים מול הערכאות המשפטיות. בין הליכים אלו ניתן למנות תביעה בשל הפרת חוזה לעסקת מקרקעין, תביעות לפינוי מושכר, וייצוג מול רשויות המדינה בנושאי מקרקעין.

לעורך דין מקרקעין מומלץ לפנות ממש בתחילת הליך העסקה במקרקעין, עוד לפני שהתחלתם לבצע פעולה כלשהי לטובת העסקה. ישנם מקרים בהם פעולות נראות כפשוטות ושלא מצריכות ליווי עורך דין, אך לכל פעולה ישנה משמעות משפטית שעליכם להיות מודעים לה על מנת להתנהל בצורה נכונה.

במידה ועסקת המקרקעין נוגעת למקרקעין שנמצאים בתחומה של נתניה, חשוב לבחור בעורך דין שמכיר את האזור בצורה מעמיקה, על מנת שיוכל להעניק לכם את השירות המשפטי והעסקי הטוב והאיכותי ביותר, אשר הכי מתאים לאזור ולתנאים הייחודיים שבו.

כדאי לפנות להתייעצות עם עורך דין לענייני מקרקעין בנתניה והאזור בכל תרחיש שבו עולה על הפרק רכישה, השכרה, יצירת שותפות, העברת זכויות או בניה על קרקע או בנכס נדל"ן לסוגיו. הדבר תקף בין אם אתם נמצאים במעמד של רוכשים פוטנציאליים, מוכרים, משכירים, שוכרים וכיוצא באלו. 

שכר טרחת עורך דין מקרקעין לייצוג בעסקאות מכירה לרוב מגיע לאחוז או יותר משווי הנכס. כמובן, העלות דינמית ומשתנה כתלות ברמת המורכבות של כל עסקה לגופה. יחד עם זאת, חשוב להכיר בכך ששירות מעורך דין נדל"ן טוב לא רק עולה כסף, אלא בהחלט יכול גם לחסוך סכומי כסף משמעותיים עבור הלקוח בעסקת המכירה. 

ממש לא. תחום המקרקעין, בדגש על עולם מיסוי המקרקעין, הוא מורכב ביותר במהותו ולא זאת בלבד, אלא שמדובר אף בעולם משפטי המתעדכן על בסיס תמידי כמעט. מכאן שנדרש ידע משפטי נרחב בדיני מקרקעין ובהוראות החוק והפסיקה הנוגעות למיסי המקרקעין. אלו הם נגזרת של התמחות ספציפית בתחום הנדל"ן והמקרקעין וניסיון משפטי מעשי בליווי עסקאות מקרקעין מסוגים רבים, שבהם ניחנים עורכי דין לענייני מקרקעין בלבד. 

לעורך דין מקרקעין טוב ומיומן בהקשרי נדל"ן, שליטה מלאה בדיני מקרקעין אשר מאפשרת לו לספק ללקוחותיו הגנה משפטית בכל שלב הנוגע לביצוע עסקת הנדל"ן שלהם. זאת בנוסף ליכולת לקדם את האינטרסים של הלקוח ולמקסם את זכויותיו בתהליך, שהיא נגזרת של היכרותו הנרחבת של עורך הדין עם החקיקה וההלכה הפסוקה בתחום המקרקעין.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader