קניית דירה בהרצליה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

שוקלים קניית דירה בהרצליה? הנה כמה עובדות מעניינות: היא העיר עם ההגירה החיובית הגדולה ביותר לשנים 2019-2020. יש בה 22 שכונות – לפחות 17 מתוכן נחשבות לאיכותיות מאוד וברמה גבוהה. רק 5% מהדירות נמכרות עצמאית והיתר רק באמצעות מתווכים מקצועיים. הנה כל מה שחשוב לדעת על קניית דירת מגורים בעיר:

 

כולם רצים להרצליה

הרצליה מציעה מבחר אדיר של יתרונות למתגוררים בה: סמיכות לתל אביב שבה קיימות עשרות אלפי משרות בכל תחום וחיי הלילה הסוערים, סמיכות לאזור השרון שנחשב לירוק והאיכותי ביותר במרכז המדינה, רצועת ים יפה, קהילה חזקה ומצב סוציואקונומי מעולה. פלא שכולם מחפשים כאן דירה?

יחד עם זאת, אי אפשר להגיע "סתם כך" לעיר כמו הרצליה ולהתחיל לשוטט בין בתים ורחובות. כלומר, עקרונית אפשר, אבל בלעדי הידע המשמעותי ממתווך הנדל"ן זה יהיה טיול עם תוצאות מינוריות. כאן שוק רכישת הדיור דומה יותר למדיניות האמריקאית הנפוצה, לפיה מתווכי הנדל"ן הם אלו שממנפים, משווקים ומנהלים את המכירה ומחברים בין קונים ומוכרים.

 

היתרונות הגדולים בקנייה ממתווך בהרצליה

כמובן שלתיווך יש יתרונות מקצועיים שלא תוכלו לצבור לבדכם, כמו למשל ניהול תהליך מכירה של דירה קודמת וקניית דירה בהרצליה עם שימוש בכספי המכירה, רצון למעבר מהיר מנסיבות אישיות אך מבלי לקנות דירה בבחינת "חתול בשק", איתור שכונה אידיאלית מבחינת גידול הילדים, חיי הקהילה, המוסדות והמתחמים הציבוריים ועוד ועוד.

מעל לכל אלו, מרחפת כמובן מטרת על מרכזית נוספת – קניית דירה בתקציב הקיים וחיפוש אחר הדירה שבה "התקציב" מאפשר מחייה בדיוק כפי שהרוכשים מצפים לקבל. בין אם לצורכי מגורים ובין אם מתוך רצון להשקיע וליצור תנובה מהשכרת הדירה בהמשך.

 

קניית דירה יד שנייה בעזרת מתווך

בעשור האחרון ובעקבות התעוררות של שכונות הרצלייניות וותיקות לחיים חדשים ואיכותיים, רבים מחפשים בהרצליה דירה יד שניה. כאן המתווך הוא כוח העזר המרכזי ביותר: הוא יודע במדויק היכן מתפרסמות דירות למכירה או מחזיק אצלו במאגר כזה, מסוגל לשפוך אור על השכונה, הדיירים, אופי החיים המקומי והאפשרויות הקיימות וליידע באובייקטיביות את הקונה על כל נתון שצריך לתת עליו את הדעת לפני שמתקדמים, כמו החלפת תעלות מיזוג ישנות או הצורך בשיפוץ.

מבחינת המוכרים, המתווך הוא הגורם שמחזיק אצלנו מאגר קונים פוטנציאליים והוא זה שמזמין אותם להגיע ולהתרשם מהנכס. כמובן שהמתווך יודע להבדיל בין צרכים ותקציבים בקרב הקונים, כך שהוא לא יפתה אותם להתרשם מכל דירה בנמצא שאינה מתאימה להם, אך הוא מהווה פעמים רבות את ההבדל האדיר בין עסקה חלקה תוך זמן קצר, לבין חיפושים מייגעים ומתישים שלא מניבים פרי.

 

קניית דירה חדשה בעזרת מתווך

כדאי לדעת שלמרות מרכזיותה וותקה של העיר הרצליה, עדיין מתרחשת בה תנופת בנייה גדולה למדי. יחד עם זאת, מתווכים הפועלים בהרצליה צופים עצירה בבנייה עד שנת 2023 עקב בעיית השטחים הקיימים. לכן אם בדירה חדשה מקבלן אתם מעוניינים, כדאי לפעול ובמהירות רבה.

כאן המתווך צפוי לסייע המון לקונה מבחינת יצירת הקשר בינו לבין הקבלן או היזם. המתווך הוא זה שמקבל את כל נתוני הדירה ומעביר אותם לקונה, מעניק חוות דעת מקצועית ויכול לבצע גם בדיקות אישיות לגבי טיב הבנייה והקבלן.

מלבד אלו, המתווך מחזיק אצלו בידע משלל תחומים משיקים: דיני מקרקעין, מיסים, חוזים, תכנון ובנייה, שיפוצים, עיצוב פנים, שמאות, השקעות ועוד. ככל שהידע האישי שלו והוותק המקצועי גדולים יותר – כך צפויה סטטיסטית העסקה להפוך למשתלמת בהרבה.

 

קניית דירה בהרצליה: האם אפשר גם לבד?

אתם כמובן יכולים לנסות וזה אולי גם יצליח. אבל בהעדר רשת קשרים וידע מתאים, אתם צפויים לנהל תהליך ארוך מאוד שבו תתבקשו לפעול במקביל ללמידה אישית ולהבין מיהו הנכס המתאים מבחינתכם לעסקה.

נזכיר גם שקניית דירה בעיר מרכזית ונחשבת כמו הרצליה היא עסקה יקרה מאוד ולכן חשוב שתבוצע בזהירות ובכובד ראש, לאחר שבחנתם ובדקתם כל פרט בנוגע לדירה, המוכר, הרישום של הנכס ברשויות וניהלתם משא ומתן בנוגע לתנאים המסחריים החשובים: מחיר הדירה, מועד המסירה ומועד התשלום.

 

קניית דירה בהרצליה בשנות הפוסט-קורונה

למרות שנדמה שמשבר הקורונה עצר את התנועה הכלכלית בכל תחומי המדינה, צריך להתייחס באופן נפרד לסוגיית הנדל"ן שרק הכפילה את כוחה. זה קורה מפאת מספר נסיבות מצטברות, כמו למשל ההבנה בקרב משפחות רבות שהן זקוקות לדירה גדולה יותר, מרכזית יותר או קרובה להזדמנויות תעסוקה חדשות, הצפי של הצרכנים שערך הדיור ירד, זיהוי הפוטנציאל שבצניחת הריביות ותזמון נטילת המשכנתא, הפחתת מס הרכישה ועוד.

אלו הן רק חלק מהנסיבות שגרמו לעלייה בביקוש לדירות איכותיות בהרצליה ועל כן חשוב שכקונים תגיעו לדירה המתאימה והאידיאלית ביותר, עוד הרבה לפני שיגיעו אליה קונים פוטנציאליים נוספים.

 

כיצד להתחיל לחפש דירות בהרצליה?

  1. גבשו ידע כללי על העיר, מאפייניה, אופי החיים בה, חיי הקהילה, בתי הספר, הזדמנויות התעסוקה, עורקי התנועה המרכזיים, מתחמי הפנאי, הבילוי והמוסדות הציבוריים, כיצד מתנהלת העירייה, מהם הדיונים הבוערים בקבוצת הפייסבוק המקומית ומה קורה בכל שכונה באופן נפרד.
  2. וודאו שבאפשרותכם לבצע את העסקה מבחינת קבלת האישור העקרוני למשכנתא, שימוש בכספים קיימים, מחזור משכנתא, הלוואה לכל מטרה ועוד. כאן מומלץ לקבל גם ייעוץ מס לגבי הקנייה ובמידת הצורך ייעוץ משכנתאות או השקעות מקצועי.
  3. פנו למתווך שישמע מכם על הצרכים, הרצונות, הפרמטרים החשובים וגם על התקציב וזמינות העסקה (מועד המעבר לנכס החדש ובמה הוא תלוי) ותנו לו לפעול עבורכם במציאת דירות אפשריות בעיר.

 

מצאתם את הדירה המיוחלת? מזל טוב! כעת עליכם לנהל משא ומתן לגבי תנאי המסירה והתשלום. המתווך יוכל להנחות אתכם לגבי ביצוע הפעולה כאשר מומלץ שעורך דין מטעמכם יעבור על חוזה המכר שמסר המוכר, יתקן, יעמוד על זכויותיכם ויוודא שאתם נכנסים לדירה המושלמת שחיפשתם. 

קניית דירה בהרצליה
קניית דירה בהרצליה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader