תיווך דירות ברמת השרון

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

תיווך דירות ברמת השרון הוא נושא שעולה שוב ושוב לכותרות. הסיבה – מדובר בעיר נחשקת עם ביקוש גבוה, אך לא תמיד בעלת היצע מספק. החדשות הטובות הן שכעת מתקיימת תנופה חיובית במספר שכונות בעיר וזה הזמן להתעדכן במקומות המבוקשים בעיר ולהכיר את כל "כללי המשחק" שאליהם תידרשו בעת כניסה לתהליך קניית הדירה.

 

תיווך דירות ברמת השרון – פנינת המרכז המשובחת

רמת השרון הייתה עד לפני שני עשורים מקום קטן ושקט, אך הפכה כמעט בין לילה לאחת מערי המרכז המבוקשות ביותר למגורים, בייחוד בקרב אוכלוסייה מבוססת וחזקה שיכולה להרשות לעצמה דיור יוקרתי באחת השכונות המבוקשות.

העיר גובלת עם תל אביב, הרצליה, הוד השרון וקיבוץ גליל ים, מה שהופך אותה לנקודה מרכזית המחוברת לכל אזורי המרכז ונהנית מאיכות חיים מצוינת. המדד הסוציו אקונומי של העיר הוא מהגבוהים בישראל ורבים רוצים להצטרף לנהנים מהעיר ולהשתקע בה. הבעיה היא שההשתקעות כה משמעותית, עד כדי שלא מתרחשת עזיבה ומספר הדירות הנמכרות בה נמוך.

 

תיווך דירות בעיר בשיתוף עורך דין

הביקוש למגורים ברמת השרון מוביל לכך שכל פרויקט חדש בעיר מעיר את שוק הנדל"ן ושוב מצית שיח בנוגע ליתרונות העיר והאטרקטיביות של המגורים במקום.

אם מצאתם דירה שמתאימה לכם, זה הזמן לגשת להתייעצות מוקדמת עם עורך דין מקרקעין מקומי, שיסייע לכם להיערך לעסקה מכל היבטיה ולהבטיח שזכויותיכם כקונים נשמרות בעת הרכישה והעברת הכספים למוכר.

 

שכונות מומלצות למגורים ברמת השרון

בעיר ישנן עשרות שכונות, חלקן טובות וחלקן מצוינות. כל אחת מהן פונה לאוכלוסייה מעט שונה ומציעה יתרונות מסוימים למתגוררים בה.

יחד עם זאת, ישנן מספר שכונות ברמה גבוהה יותר שנמצאות בראש סדר העדיפויות של הקונים והן נחשקות פי כמה וכמה מיתר אזורי העיר:

קריית יערים

מדובר בשכונה ותיקה, עשירה בפארקים וגינות וסמוכה לכל צירי התחבורה המרכזיים בעיר. זוהי אחת מהשכונות היציבות והמבוססות של העיר, נחשבת יקרה ואיכותית הודות למיקום וגם לסוג האוכלוסייה שנמצא בה. ומיהי בדיוק אותה אוכלוסיה? ובכן, ממש בשנים אלה ישנו חילוף דורות בשכונה: הוותיקים המבוגרים עוזבים לדירות קטנות ואת מקומם תופסות משפחות אמידות מהסביבה.

מרבית הבנייה בקריית יערים היא של בתים צמודי קרקע שנבנו על מגרשים של 400 מ"ר ועד דונם. מרכז השכונה מכיל כמה בניינים בעלי דירות יחסית קטנות. התפלגות הגילאים המקומית מטבע הדברים היא גדולה: אנשים בני 60-70 + לצד בני 30-40 עם ילדים קטנים. המדד הכלכלי של השכונה גבוה ביותר ועומד על 9 מתוך 10.

בשכונה ניתן למצוא מוסדות ציבוריים טובים כמו בתי ספר וגנים, מרכז מסחרי, שירותי בריאות, מתחמי קניות וקאנטרי בשכונה הסמוכה נווה אמירים.

 

גולן

גם היא וותיקה ומרכזית, ממוקמת דרום-מערבית לרחובות הראשיים שדרות ויצמן וסוקולוב. גולן היא אזור שליו המציע בנייה נמוכה ונגישות טובה לכל הסידורים, הקניות והבילוי. גם כאן מדובר בשכונה ברמת חיים גבוהה ובעלת אוכלוסייה מבוססת וגם כאן ישנו חילוף מסוים עקב הזדקנות האוכלוסייה הוותיקה.

חשוב לומר שיש בשכונה מצוקת חניה ועומסי תנועה שכעת אין להם פתרונות מעשיים. האוטובוסים לא חולפים בתוך רחובות השכונה הפנימיים כך שלפחות נחסכים הרעש וההמולה. יחד עם זאת, יציאה רגלית לרחוב תחשוף אתכם לשלל קווי אוטובוס שמקשרים את התושבים לכל פינה בעיר ולכל עיר סמוכה אחרת. גם כאן המדד הסוציו אקונומי עומד על 9.

 

נווה רום

שכונה כפרית ואמידה המציעה בתים פרטיים גדולים ונחשבת לאחת השכונות המבוקשות ביותר בעיר. מרבית התושבים כאן בוגרים, כלומר משפחות מתבגרות או תושבים וותיקים, עם נטייה לממוצע גילאים שבין 40-60.

המדד הסוציו אקונומי בשכונה עומד על 10, נתון שמאפיין מקומות כמו סביון או ארסוף. אורח החיים והיכולות הכלכליות מאפשרות לשכונה ליהנות משקט ושלווה, אווירה כפרית וקהילתית מבלי לעזוב את המרכז.

מוסדות הציבור בשכונה כוללים גני ילדים, בתי ספר, מועדון ספורט עם מגרשי טניס ובריכת שחייה, מרכזים מסחריים וחנויות, מסעדות ועוד.

 

רמת השרון המערבית

גם המערבית של העיר נחשבת ליוקרתית ובעלת אוכלוסייה אמידה מאוד, חלקה תושבת חוץ ומרביתה מתחום ההייטק, תעשיינים ואנשי עסקים מוכרים. מדובר בשכונה וותיקה שכוללת בתים צמודי קרקע ושטחי חוץ גדולים, למעט פרויקט ספציפי שהוקם כמספר בניינים בשנות החמישים.

חלק מהחלקות בשכונה סווגו כאזור מגורים א', המאפשר הקמה של שתי יחידות דיור על מינימום 750 מ"ר המהוות עד 60% משטח המגרש יחד עם מרתף ובריכת שחייה.

 

נווה גן

שכונה נוצצת ומבוקשת ביותר הממוקמת בדרום העיר, סמוך ליציאה לכביש 5 וכביש איילון. כאן האוכלוסייה צעירה יותר, נוטה לגילאי ה-30 + ילדים בגילאי גן. במקביל מתקיים גם שיעור יחסית גבוה של תושבים וותיקים מבוגרים יותר. כך או כך, המתגוררים כאן נחשבים חזקים מאוד כלכלית והמדד הסוציו אקונומי עומד על 9.

התושבים נהנים מסמיכות לשכונת תל ברוך בתל אביב ומרכז מסחרי איכותי, פארקים ציבוריים וקאנטרי.

 

מכירת דירה ברמת השרון והסביבה

אמנם ציבור העוזבים את ביתם ברמת השרון הוא נמוך יחסית, אך אלו שמוכרים מכל סיבה שהיא יצטרכו לעבור את התהליך על ידי ליווי משפטי מקצועי. המטרה היא להגיע לעסקה משתלמת מצידו של המוכר ומבלי לפגוע בזכויותיו. המוכר יזדקק גם לבדיקות בנוגע לזהות הקונה (חשוב לדעת עם מי תיכנסו לעסקים כשמדובר בסכומים גבוהים כל כך) ועורך דינו יצטרך לנסח את חוזה המכר.

בנוסף, עורך הדין יוכל לסייע למוכרים לתכנן כלכלית את צעדיהם, בייחוד כאשר הם אינם פטורים מתשלום מס השבח או מיסים נוספים כמו היטל השבחה וכאשר הם מעוניינים להשתמש בכספי המכירה לקניית דירה אחרת.

 

קניית דירה באיזור רמת השרון

ככל שתהיו מעוניינים להתגורר ברמת השרון האיכותית, הנוחה והיציבה, תזדקקו למומחה שיסייע לכם לחתור לעסקה מוצלחת ולוודא שאתם רוכשים נכס שאין בו בעיות או מכשולים ושלכספכם תהיה תמורה מלאה. בחרתם שכונה מתאימה? כעת התייעצו עם מתווך נדל"ן להמשך התהליך. בהצלחה.

 

מידע נוסף על העיר רמת השרון

מה אנחנו מחפשים בסביבת המגורים שלנו? מקום נעים, שקט ובטוח לנו ולילדנו; קרבה למקומות תעסוקה, סידורים ופעילויות הפנאי; מרחב יפה ומטופח; אווירה קהילתית נעימה; חינוך טוב; פוטנציאל השבחה; חתך סוציואקונומי שתואם את שלנו. או כל אלו בשתי מילים – רמת השרון. אז מה מצפה לכם בתוך העיר ומדוע היא נמנית עם הערים הנחשקות ביותר למגורים ישראליים?

 

חוויית המגורים הנחשקת של העיר

חמש דקות מהים, על צירי התנועה המרכזיים במדינה (כביש החוף וכבישים 4 ו-5), בשכנות טובה לתל אביב, הרצליה ורעננה נמצאת רמת השרון. אחת הערים הנחשקות ביותר למגורים במחוז תל אביב ובצדק גם אחת היוקרתיות שבהן.

העיר מושכת אליה המון משפחות, שכן היא אידיאלית לגידול ילדים בכל גיל ומתאימה גם למשפחות מתבגרות, בזמן שהיא מעניקה לתושביה צביון בלתי עירוני שכולל מראה ואווירה שמזכירים בחלקם מושבה קטנה ולא עיר של ממש. בגבולות עדיין ניתן למצוא שדות חקלאיים לגידולי תותים וירקות – זכר לתקופותיה המיתולוגיות של העיר שהתחילה בעברה כשטחי חקלאות ירוקים ונרחבים.

נכון להיום מתגוררים בעיר כ-50 אלף תושבים, כולם נמצאים בשטח של כ-22 קמ"ר ומרביתם מבוססים מאוד. לראיה – העיר דורגה בשנת 2020 כבעלת היציבות הפיננסית העירונית הטובה ביותר בישראל. שנה קודם לכן הוגדרה העיר כטובה ביותר למגורים בישראל ע"י מדד "ידיעות הנדל"ן בשיתוף עם מכון גיאוקרטוגרפיה.

בנוסף חלק משכונות העיר כמו נווה רום או נווה גן נחשבות ליקרות ביותר באזור המרכז ומחזיקות במדד חברתי-כלכלי בציון 10 מתוך 10, בדומה למקומות יוקרתיים במיוחד כמו ארסוף או סביון המאכלסים איילי הון ובעלי עסקים ידועים.

 

חינוך ברמת השרון

ברמת השרון ישנם כ-25 גני עירייה, עשרות גנים פרטיים, 11 בתי ספר יסודיים, שתי חטיבות ושני תיכונים, כולם מהמובילים בישראל. החינוך בעיר מספק מענה גם לבעלי מוגבלויות ולקויות מורכבות, צרכים מיוחדים, הפרעות דידקטיות, פיזיות וקוגניטיביות במסגרתו ישנם 8 גני חינוך מיוחד בגילאי חינוך חובה ו-9 כיתות חינוך מיוחד במסגרות הרגילות.

אחוז הזכאים לבגרות נמנה עם הנתונים הגבוהים ביותר במדינה – 94.6% זכאים לבגרות, כמחציתם מסיימים לימודי 5 יחידות במתמטיקה לצד מסלולי לימוד שתואמים את צרכי התעסוקה במאה ה-21 כמו ביוטכנולוגיה, הנדסת תוכנה, לימודי סייבר, מסלול ייחודי לבגרות ברפואה ומסלולי העשרה רבים.

בעיר פועלות גם מספר תנועות נוער וביניהן הצופים, כנפיים של קרמבו ובני עקיבא. מעניין גם לדעת שכמות החיילים בעיר המתגייסים ליחידה 8200 מהווים כמעט 2% מהיחידה – נתון של פי 3 כמעט מכל עיר אחרת.

 

שכר ותעסוקה בעיר

כאמור, רמת השרון היא עיר מבוססת שנתוני השכר המעודכנים בה (על פי הלמ"ס) הם כ-18,000 ₪ בחודש לשכירים, כמעט פי 1.5 מהממוצע הארצי.

בעבר העיר הייתה יחסית מרוחקת מאזור המרכז וליבת מקומות התעסוקה המקומית, אך כאשר פותחה העיר ואת מקומם של השיכונים הישנים תפסו יחידות דיור חדשות ויוקרתיות, אוכלוסייה ממקומות אחרים החלה להגיע לעיר ופותחו בה גם שדרות חדשות, מסעדות ומרחב ציבורי המאפשר גישה טובה מאוד לכל חלקי העיר ולכל הערים האחרות בסביבה.

רוב התושבים בעיר עובדים מחוץ לשטחי העיר, אם כי פועלים בה שני אזורי תעשייה גדולים (המרכזי שצמוד לשכונת מורשה והנוסף שנמצא בסמוך לשכונת נווה מגן). ממזרח לעיר ממוקמת התעשייה הצבאית וממערב מתחם הסינמה סיטי בגלילות ובו מתחם נופש ומסחר גדול.

כיום ניתן להגיע לכל אזורי התעסוקה כולל ללב תל אביב ברכבת תוך פחות מחצי שעה. מצבם הכלכלי של מרבית התושבים מאפשר להם להתנייד לכל מקום מחוץ לעיר גם באמצעות רכבם האישי.

 

רקע ונתונים מעניינים על רמת השרון

העיר המרכזית והמשגשגת הוקמה בשנת 1923. היא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1949 וכעיר בשנת 2002. השיכונים הראשונים שנבנו במקום שימשו לקליטתם של כ-6,000 עולים חדשים ממספר מקומות ובהמשך נבנו באזור מורשה בתים צמודי קרקע ושיכונים.

כיום חלק גדול מאוד מבתי המגורים הוותיקים בעיר הם בתים פרטיים גדולים, מה שתורם לאופי המושבניקי-כפרי של רמת השרון ומרחיק אותה מהמראה האורבני המקובל בערים אחרות.

עם הזמן נמצאו בשטחי השיפוט העירוניים ("גלילות דרום") ממצאים ארכיאולוגיים מהמאה השנייה שמעידים על התיישבות מקומית. בסמוך התגלו גם "מערות אפקה" – מערכת מערות קבורה שומרוניות שככל הנראה שימשו את המתיישבים עד למאה השישית ו"גבעת הגולגלות" שבה קיימים שרידים מימי התקופה הביזנטית.

 

"שטח פתוח, מישורי ומוצלח"

נתון מעניין מתייחס לבחירה בשטח זה להקמת יישוב חדש: השאיפה של קבוצת יהודים יפואית שפעלו באזור בשנת 1922 הייתה למצוא מרחב פתוח וחדש מחוץ לשטחי יפו הצפופים. הם רצו להקים עיר גנים נפרדת ומצאו את האזור כשטח ישר ומישורי, נטול הרים ועמקים ומוצלח לעבודה חקלאית. הקרבה לכפר סבא תרמה עוד קצת להחלטה הסופית.

החל מהכרזתה של רמת השרון כעיר, החלה תנופת בנייה משמעותית. היא כללה בנייה של בניינים וצמודי קרקע רבים ופנתה בעיקר לזוגות צעירים. כיום היא מכילה כאמור אוכלוסייה רב-גילאית אמידה ונהנית ממרחבים פסטורליים (40% משטחי העיר הם שטחים פתוחים – נתון חריג בהשוואה לערי מרכז נוספות) לצד שטחים ציבוריים טובים ויעילים מאוד למחייה עירונית שבה כלום לא חסר.

תיווך דירות ברמת השרון
תיווך דירות ברמת השרון

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader