תיווך דירות בגבעתיים

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מגורים במרכז נחשבים לפסגת השאיפות של אנשים מכל קשת הגילאים וחתך האוכלוסייה הישראלי. יחד עם זאת, כאשר הדרישה היא למגורים ב"מרכז העניינים" אך במיקום שקט ומטופח, הופך תיווך דירות בגבעתיים פעם אחר פעם לנושא השיחה המרכזי ומעמיד שוב את איכויות העיר ויתרונותיה ביחס ליכולת של כל זוג או משפחה להרשות לעצמם דירה באחת השכונות הנחשקות בעיר.

 

נדל"ן בגבעתיים

המפתח לחיים טובים בעידן המודרני של המאה ה-21 הוא קרבה לעיר הגדולה אך מבלי לעזוב את הפינה החמה, השקטה והבטוחה. זה למעשה בדיוק מה שמציעה העיר גבעתיים – מחייה נוחה, עם מיעוט יחסי של תושבים (כ-60,000. לא הרבה בכלל בהתחשב בערים הגדולות במדינה), קידום מוניציפלי מתמשך של סוגיות חיים כמו סביבה וחינוך וכמובן קרבה לכל מקום תעסוקה שרק תרצו.

על פי נתוני הלמ"ס, מרבית תושבי גבעתיים הם אנשים בטווח הגילאים 30-45 כאשר ישנו אחוז לא מבוטל של בני 65+. הדבר מאפשר לגבעתיים להמשיך לטפח את עמידותה תוך הקצאה של משאבים רב גילאים, או במילים ברורות יותר – לאפשר מחייה אידיאלית מגיל לידה ועד זקנה מבלי לעזוב כלל את השכונה.

 

עורך דין נדל"ן בגבעתיים

כמובן שהיוקרה, השקט והאיכות של גבעתיים תורמים לביקוש וקרבתה לנתיבי איילון, לערים הגדולות והרכבת רק מוסיפה לעליית המחירים. על כן אנשים שיהיו מעוניינים לקנות כאן דירה, יידרשו לסכומים משמעותיים ולליווי משפטי מסודר שיסייע להם לטפל בעסקה בצורה חלקה ונאותה. ולכן מי מכם שכבר מצא דירה פוטנציאלית ומעוניין להתקדם בתהליך, טוב יעשה אם יפנה להתייעצות עם עורך דין נדלן מנוסה ויקבל ייעוץ שבמסגרתו יוכל לקבל החלטות נבונות.

עורך הדין מלווה את התהליך גם מבחינת הבדיקות המקדמיות של הנכס ובודק תחילה את זהות המוכר ורישום הדירה בטאבו, המצב התכנוני של הנכס ורישום הזכויות שקיים לו. מדובר בניהול סיכונים מבוקר, המאפשר לכם כקונים להימנע מתרחישים שיביאו בהמשך לפיצוץ עסקה, או בתרחיש הרע לנזקים בדיעבד, כמו למשל גילויים על חריגות בנייה, זכויות צד ג' בנכס שלא היה ידוע לגביהן ועוד.

 

שכונות מומלצות בגבעתיים

ארלוזורוב

השכונה בת ה-85 מאופיינת בבנייה רוויה של בניינים עד שמונה קומות וצמודי-קרקע ונחשבת ליוקרתית ומבוקשת על אף הוותק המכובד. השכונה סמוכה לקניון גבעתיים, תחנת רכבת השלום בתל אביב, נתיבי איילון והערים תל אביב, רמת גן ובני ברק ונהנית מאוכלוסייה אמידה ואיכותית כמו משפרי דיור ומשפחות מבוססות (כ-7,500 תושבים בשכונה).

ארלוזורוב מציעה צביון כפרי נוח המותאם למשפחות צעירות ומתבגרות, לצד תושבים וותיקים. המדד הכלכלי-חברתי של השכונה הוא 8 מתוך 10. קיימים כאן שטחים ירוקים רבים, בתי ספר יסודיים ותיכונים, מצפה הכוכבים המפורסם, גני ילדים, מרכזים מסחריים, תיאטרון גבעתיים, שלוחה של המכללה למנהל ועוד. לשכונה יש קו אוטובוס אחד פנימה והחוצה והיא קרובה לכבישים הראשיים במספר דקות נסיעה.

 

בן צבי (שטח 9)

מדובר באזור מרכזי ופתוח בעיר שהוגדר כ"שטח 9", הפך ליוקרתי ומפואר תוך מספר שנים בלבד וכיום מתגוררים בו כ-4,700 תושבים ברמה סוציו אקונומית גבוהה במיוחד. עיקר החתך הוא של בני 40+ בעלי מקצועות חופשיים או מתחום ההייטק, אם כי בחלק מהמקרים מדובר גם משפרי דיור מתל אביב שיכולתם הכלכלית גבוהה.

שכונת בן צבי מאופיינת במגדלים מפוארים בני 12-15 קומות. סמיכותה לקניון גבעתיים ואפילו הספארי מעניקה לה קרבה טובה לכל צרכי המחייה והיא נהנית ממספר גדול של גני ילדים, בית ספר יסודי, תיכון, תנועות נוער, קופות חולים, קאנטרי, פארק גדול ועוד. בנוסף בשכונה יש שני סניפי בנק. חשוב לציין שהתחבורה הציבורית עוברת רק מקצוות השכונה.

 

בורוכוב

השכונה הראשונה והמייסדת של העיר, שהוכרה כאתר מורשת היסטורי חשוב בתרבות הישראלית. השכונה שהחלה את דרכה ב-61 צריפים צנועים, אמנם לא פיתחה מוקדי רעש משמעותיים אך כיום מאופיינת בבנייה רוויה עם מעט בתים פרטיים. השקט היחסי כאן נשמר והקרבה המוצלחת לתל אביב, רמת גן ועורקי התנועה המרכזיים הפכו את השכונה למבוקשת מאוד.

בשכונה ניתן למצוא את כל השירותים המוניציפליים הנדרשים למחייה נוחה לרבות גנים ובתי ספר (כולל תיכון תלמה ילין המפורסם לאמנויות) וספריית יד לבנים.

 

מכירת דירה בגבעתיים

אמנם גבעתיים מוגדרת כעיר להשתקעות, שאחוזי ההגירה בה נמוכים למדי, אך ניתן למצוא בה מכירה של דירות מיד שניה ודירות קבלן כאשר מתרחשים פרויקטים חדשים. גם מכירת הדירה דורשת ליווי משפטי צמוד, שכן מדובר בעסקאות שבהן חשוב להבטיח את שמירת הזכויות אצל בעל הנכס עד להעברה מלאה של הכספים ולוודא שעריכת חוזה המכר תואמת את צרכי ומטרות המוכר.

עורך הדין יוכל לייעץ בנוגע לחבויות המס ולבדוק האם מבחינה חוקית ישנן הקלות מסוימות שהמוכר עומד בהן וכמובן לכוון אותו משפטית גם במסגרת תהליכים מורכבים יותר, כמו למשל מכירה שהכספים ממנה ישמשו לרכישת דירה אחרת.

 

קניית דירה בגבעתיים

ככל שמדובר בקניית דירה בגבעתיים, עליכם לזכור שמדובר בעסקה כלכלית יקרה ולעתים כזו המהווה צעד חיים משמעותי ביותר. יחד עם זאת, ישנם אנשים שמאמינים בכוחם האישי בהצלחת העסקה ושמעדיפים לחסוך את שכר טרחתו של עורך הדין.

זוהי טעות שכן עסקת קניית הדירה מחייבת בקיאות משפטית בחוזים, סעיפים ופסיקות מתחום המקרקעין ובמסגרתה ניתן יהיה למצוא פתרון לכל מחלוקת בין המוכר והקונה.

 

תיווך דירות בגבעתיים לאיתור הדירה המושלמת

איכות חיים טובה ויציבה נחשבת כיום למוצר נחשק ביותר ולכן הדרך הנכונה להשיג אותו תהיה בעזרת מתווך דירות מיומן המכיר לעומק את העיר ומספק לקונה שקט נפשי לגבי איתור הדירה האידיאלית וביצוע עסקה חלקה ומשתלמת.

 

המחייה יקרה, אבל משתלמת

שטחה הכולל של גבעתיים הוא 3,238 דונם וסך תושביה עומד על כ-60,000 בני אדם. העיר מקפידה לשמור על התעדכנות גבוהה בכל הנוגע לתחומי תעסוקה (הקמת מרכזי הייטק חדישים בקצה העיר לדוגמה), נדל"ן (בנייה ענפה ותנופת התחדשות עירונית) וחינוך (התאמת פעילויות, מערכי התנדבות ושפע שירותים קהילתיים).

העיר גם חברה בפורום ה-15, הכולל 15 ערים מרכזיות שאינן מתוקצבות על ידי הממשלה. הדבר מראה שגבעתיים לא רק נהנית מתקציב גדול, אלא משליטה כלכלית טובה המאפשרת לה לגבות בהתאם למרכזיותה וכוחה, אך להחזיר פי שניים לפחות לכל אחד מתושביה.

 

עובדות היסטוריות מעניינות על גבעתיים

ידוע שהאזור שבו נמצאת כיום גבעתיים היה מיושב בתקופות קדומות ביותר. הפיתוח המודרני של העיר עצמה החל אחרי מלחמת העולם הראשונה, כאשר קבוצת פועלים חזתה שכונה חדשה שתתבסס על ערכים כמו עזרה הדדית לצד המגורים הנפרדים לכל משפחתה.

שכונה זו שנקראת בורוכוב, היא למעשה השכונה הראשונה והמיתולוגית של העיר ושכונת הפועלים הראשונה שהוקמה בישראל. השכונה נוסדה ב-1922 וקרויה על שם מנהיג תנועת הפועלים ומייסד "פועלי ציון" דב בורוכוב. ברחוב זה אגב, הוקמה גם הצרכנייה הראשונה בארץ.

פיתוח משמעותי בעיר החל כאשר רכשה מועצת גבעתיים 5 דונמים לבניית בניין המועצה בשנת 1947. לאחר מכן היא קלטה עולים רבים ממדינות שונות כמו רומניה, פולין, הונגריה ותימן. בשלב כלשהו הייתה יוזמה להתאחד עם תל אביב ורמת גן לכדי גוש אחד אך היא כשלה וגבעתיים הייתה ונותרה עיר עצמאית ומשגשגת שאינה זקוקה לשותפות עם שום בירה מוניציפלית אחרת.

 

חינוך בגבעתיים

גבעתיים כוללת 76 גני ילדים בגילאי 3-6, עשרה בתי ספרר יסודיים וחמישה תיכונים, כאשר אחד מהם הוא בית הספר הארצי הנחשב לאמנויות (בית הספר תלמה ילין). העירייה מציעה מסלולי לימוד ייחודיים לתלמידי בתי הספר היסודיים במדעים, אמנות וסביבה.

ההשקעה וההובלה של העיר בתחום החינוך הפך אותה גם לבעלת אחוז זכאות גבוה לבגרות, העומד בממוצע העשור האחרון על 80%. בעיר קיימים גם קונסרבטוריון, ארבע ספריות ציבוריות ומגוון תנועות נוער, כאשר הגדולות שביניהן הן הנוער העובד והלומד, הצופים, בני עקיבא וכנפיים של קרמבו.

 

סביבה ופנאי בגבעתיים

למרות שגבעתיים מאופיינת בעיקר בניינים נמוכי קומה, מגדלים וצורות נוספות של מגורים משותפים, היא מכילה 38 פארקים מוצלחים ומטופחים הכוללים מדשאות, צמחייה, מתקני שעשועים ופינות ישיבה. לאורך השנים צברה גבעתיים מוניטין חיובי לגבי סוגיית המחזור וכיום משתמשת במטמנות תת-קרקעיות לפסולת העירונית, מה שנחשב ידידותי יותר לסביבה, בפחים סגולים למחזור של זכוכית ובשקיות בד כתחליף לשקיות הפלסטיק והניילון.

בין הפארקים המרכזיים בעיר ניתן למצוא את פארק גבעתיים הסמוך לקניון גבעתיים ובו במה להופעות חיות וגני שעשועים, גן העליה השנייה שמתמלא במים בתוך אגם קטן במהלך החורף ומכיל את מצפה הכוכבים העירוני (הנקודה הכי גבוהה בגוש דן), גן רבקה שכולל פסל הנצחה ייחודי לחללי מערכות ישראל ומצפור שלום שצופה עד לקצה תל אביב.

 

תעסוקה בגבעתיים

הקרבה למרכז ואיכות החיים המוצלחת של גבעתיים משכו לאזור משפחות אמידות שיכולות להרשות לעצמן מגורים במרכז המדינה היקר והנחשק. השכר הממוצע החודשי לעבודה בקרב שכירים מגבעתיים עומד על כמעט 12,000 ₪ לחודש, אם כי ההכנסה גבוהה בהרבה בקרב בכירים, אנשי קריירה, עובדי הייטק ועצמאיים מתחומים שונים והופכת בשלב מסוים אחוז ניכר מהתושבים למשפרי דיור.

התושבים בגבעתיים נהנים מסמיכות למקומות תעסוקה רבים בשטחי המסחר הרבים בעיר ומחוצה לה. התחבורה הציבורית מאפשרת לכל אחד להגיע בקלות למקום העבודה מבלי לסבול מפקקים ומצוקת חניה ולנסוע רק מספר דקות עד רמת גן, תל אביב, הרצליה או ערים כמו חולון, בת ים וראשון לציון במרחק של כחצי שעה.

 

תחבורה ציבורית בגבעתיים

רוב אזורי העיר סובלים ממצוקת חניה ולכן חלק גדול מהתושבים מעדיפים להתנייד בתחבורה ציבורית כמו קווי האוטובוס, הרכבת (מתל אביב) ומוניות או להגיע בכוחות עצמם באמצעות אופניים וקורקינטים חשמליים. בעלי רכב זכאים לתו חניה אזורי בהתאם למקום מגוריהם ובאפשרותם לחנות באמצעות הסדרי חניה שונים (פנגו למשל) במקומות שאינם תואמים את התו.

 

מספרים ואחוזים שיעניינו אתכם

על פי סקר שנערך מטעם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, העיר גבעתיים מכילה שכבת גילאים משמעותית של בני ה-30-50 ותוחלת החיים בה נחשבת לגבוהה בישראל – 85 שנים בממוצע לתושב. 17% מבני העיר מעל גיל 65 וכ-8% מהווים ילדים בני 5-9.

קצב הגידול של אוכלוסיית העיר עומד על 1.2% ומרבית המשפחות הן של עד שני ילדים. למחצית מתושבי העיר יש תואר מאחד המוסדות האקדמיים בישראל וכ-65% מבוגרי התיכון נרשמים ללימודים להשכלה הגבוהה. כמו כן, מדד הנגישות של העיר הוא הגבוה ביותר בישראל ועומד על 255 מתוך 255.

באופן פרדוקסלי, העובדה שהעיר איננה גדולה במיוחד מוסיפה לה יתרון. מאז הקמתה ועד היום היא שומרת על צביון סולידי, נוח ואינטימי, דבר שהשפיע בלי כל ספק על שוק הנדל"ן העירוני והעצים את הביקוש, כמו גם את שווי מחירי הדיור בכל העיר.

תיווך דירות בגבעתיים
תיווך דירות בגבעתיים

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader