תיווך דירות באבן יהודה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

עם דירוג כלכלי-חברתי בציון 9 מתוך 10, קהילה פעילה וחזקה ונכונות להשקעה מקסימלית בחינוך ובאיכות החיים המקומית, מי לא ירצה לחפש תיווך דירות באבן יהודה? המועצה המקומית המבוקשת שבלב השרון מושכת אליה אוכלוסייה איכותית ומבוססת וחשוב לדעת לגביה כמה דברים חשובים.

 

תיווך דירות באבן יהודה: מועצה מבוססת ואיכותית

אבן יהודה היא מועצה מקומית קטנה (כ-13,800 אלף תושבים) הממוקמת במרכז המועצה האזורית לב השרון. היישוב נהנה מקרבה טובה להרצליה, כפר סבארעננה ונתניה וכן מסמיכות ליישובים כפר נטר, בני דרור, תל מונד ותל יצחק ולכן מאפשר גם נגישות גבוהה למגוון מקומות תעסוקה, מרכזי מסחר ובילוי.

המיקום הסמוך לכבישי 2, 4 ו-6 הופך אותה לאסטרטגית בקרב בעלי עסקים ומקצועות חופשיים שיכולים להרשות לעצמם להתגורר כאן ובהשוואה ליישובים אחרים סואנת וקצבית יותר, מה שייתכן שלא יתאים בסופו של דבר למי שמעוניין במקום שליו ורגוע עם מיעוט משמעותי של תנועה ותחבורה.

 

נדל"ן באבן יהודה

היישוב מאופיין בבתים גדולים ופרטיים ששטחם משמעותי מספיק לגינה רחבה ולבריכת שחייה. בתים פרטיים אחרים מציעים שטחי חוץ קטנים יותר, אך מגוון יתרונות אחרים כמו יחידה נפרדת לילדים בוגרים. ישנם בשולי היישוב גם מספר בניינים נמוכים המציעים דירות גן ודירות גג.

אופי החברה המקומית בוגר – כולל משפחות צעירות ומתבגרות יחד עם תושבים וותיקים. לפחות שליש מכלל האוכלוסייה הם ילדים ובני נוער, כך שישנן לא מעט אפשרויות ומענה חינוכי יעילים למשפחות רב גילאיות ומבלי לצאת מאבן יהודה. ישנן גם משפחות שומרות מסורת ודתיות, שמהוות חלק בלתי נפרד מהקהילה, שדוגלת בקבלה מלאה ומוחלטת של כל החברים בה. המדד הכלכלי-חברתי הוא 9 מתוך 10.

 

שטחים ומשקים באבן יהודה

מלבד אפשרויות רכישת הדירה באבן יהודה, ניתן למצוא מעת לעת גם שטחים ומשקים שמתאימים לרכישה ולפיתוח מאפס, או הקמת חווה/ משק מקומיים. גם כאן בדומה לחיפוש הדירות, יש צורך להבין מה מציע במדויק כל אחד מהשטחים, מהם גבולותיו והאם יש בשטח חסרונות שלא נחשפו בבדיקתו הפרטית, כך שיהיה ניתן לנהל משא ומתן לגבי המחיר או לשקול רכישה של נחלה אחרת.

 

עורך דין נדל"ן באבן יהודה

מכיוון שאבן יהודה היא אזור מגורים נחשק ומבוקש מאוד, המחירים בה גבוהים. לפיכך, כל עסקת קניית נכסים שתבוצע כאן תתורגם ישר לסכומים כספיים משמעותיים ביותר. מכיוון שהון עתק מונח על השולחן והוא חושף את הקונה הפוטנציאלי למגוון סיכונים מצידו, חשוב שאת העסקה ילווה עורך דין נדלן מומחה, המתמצא בנתוני היישוב וצבר ניסיון עשיר בליווי ובייצוג קונים בשכונות מבוססות.

עורך הדין יוכל לבצע את הבדיקות המקדמיות של הנכס – בדיקת זהות בעלי הדירה ורישום הזכויות על הנכס, שלילת חריגות בנייה ומבנים בלתי חוקיים, שעבודים והערת אזהרה בטאבו, את כשירות העסקה מצידו של המוכר ועוד.

תפקידו הנוסף של עורך הדין הוא להגן על זכויותיכם, על ידי בדיקה קפדנית מאוד של חוזה המכר ובו מפורטים תנאי מסירת הדירה ותנאי התשלום. עורך הדין יקיים מו"מ יעיל לגבי תנאי החוזה וידאג לייצג כראוי כל אינטרס שיהיה לכם.

 

שכונות ואזורים מרכזיים באבן יהודה

אבן יהודה נהנית ממגוון שירותים ומוסדות ציבוריים: גני ילדים, מגרשי ספורט, מרכז מסחרי, מתנ"ס, שירותי בריאות, בתי ספר ועוד. שטחי המגורים עצמם נחלקים למספר שכונות מרכזיות:

 

הגבעה

מדובר ברחוב גדול ומרכזי, הכולל 42 בתים וידוע גם כרחוב גבעת הילדים.

 

תל צור

זוהי שכונה שהוקמה עוד לפני הקמתה בפועל של המושבה עצמה (תל צור קיימת משנת 1932 ואילו אבן יהודה נוסדה בשנת 1950). אבן יהודה הוקמה בשני חלקים, כך שאזור תל צור א' הוא כיום רחוב תל צור ואילו תל צור ב' הפך יחד עם שיכון מכבי למחצית משכונת דרוקר שביישוב ומחצית מאזור התעשייה המקומי (הפארק הלוגיסטי).

 

שכונת ותיקים

אבן יהודה החלה כמרבית היישובים באזור השרון, כמושבה חקלאית. עולים מתימן שהגיעו למקום התפרנסו מפרדסים שנטעו כאן. מגפת הדבר המקומית שפרצה בשנת 1944 אילצה שריפה מבוקרת במקום ואת העברת התושבים למגורים זמניים באוהלים. לעובדים אלו ניתן בהמשך פיצוי כספי, בו הם השתמשו כדי להקים שכונה חדשה ואיכותית לה קראו "עין יעקב".

 

קניית דירה באבן יהודה

אם אתם מעוניינים לרכוש נדל"ן באבן יהודה, תחילה חשוב להבהיר שגם אם חיפשתם נכס בכוחות עצמכם וביקשתם להימנע מתיווך, אין לנסות ולהימנע גם מהליווי המשפטי שכרוך בעסקת הנדל"ן. עורך הדין הוא הגורם היחידי שיודע כיצד לפעול לטובת עסקה חוקית ולגיטימית ולהימנע מטעויות או בעיות, שיעלו לקונה הון עתק בשלב עתידי, כאשר אין עוד דרך לחזור בו מהעסקה.

 

מכירת דירה באבן יהודה

גם המוכרים את ביתם או נחלתם במושב אבן יהודה טוב יעשו אם ייעזרו בעו"ד נדל"ן שמכיר את האזור ומיומן בטיפול בעסקאות מורכבות. ליווי משפטי יוכל לסייע למוכרים בנוגע לחבויות המס המוטלות עליהם (כמו מס שבח והיטלי השבחה שונים) ולטפל בעסקאות הכוללות גם שימוש בדמי המכירה לטובת רכישה של דירה אחרת.

 

עסקת הנדל"ן דורשת אינפורמציה רבה

אין ספק שהמגורים האטרקטיביים שמציעה אבן יהודה מעוררים חשק רב לצאת ולחפש את מקום מגוריכם הבא.

אם אתם מעוניינים לבדוק מה היישוב מציע עבורכם – פנו כבר עכשיו למתווך דירות מקומי שיוכל לספק לכם מענה יעיל לצרכים והתקציב הקיימים ולמצוא את דירת חלומותיכם. הליווי ממתווך הנדל"ן ימנע מכם לבזבז זמן יקר וישאף להוביל את העסקה שתבצעו למקום מוצלח ויעיל.

מגורים באבן יהודה

אבן יהודה שוכנת במישור החוף, בשטחי המועצה האזורית לב השרון וסמוך לצומת בני דרור. מדובר במועצה מקומית עצמאית ששטחה גדול (8,200 דונמים) והבנייה בה משולבת – בתים נמוכים וחד מפלסיים במראה כפרי לצד בנייה רוויה במראה יותר אורבני.

 

אוכלוסיית היישוב

מדובר במועצה מבוססת, שתושביה נהנים מדירוג חברתי-כלכלי של 9 מתוך 10. הקהילה במקום חזקה ואיכותית מאוד, צעירה ברובה ומכילה אחוז משמעותי של ילדים ובני נוער (כמעט 40%). הדבר הופך את אבן יהודה למקום מגורים אידיאלי ביותר למשפחות ואת המקום כולו למותאם מאוד לגילאים צעירים והורים הזקוקים למסגרות יציבות ואיכותיות.

מלבד המשפחות הרבות שחיות כאן, ישנו גם גרעין של משפחות מהמגזר המסורתי והדתי כך שהקהילה היא מעורבת. קיימים כאן ערכים משמעותיים מאוד לגבי קבלת האחר וערבות הדדית, כך שגם גרעין זה נטמע היטב בקהילה ונהנה מאיכות חיים נעימה ושלווה.

נכון לשנת 2019 מונה אוכלוסיית היישוב כמעט 14,000 תושבים ומדורגת במקום 138 בדירוג הרשויות המקומיות. קצב גידול האוכלוסייה הוא 0.9% מידי שנה.

 

קצת היסטוריה

אבן יהודה הוקמה בשנת 1950 והוכרזה כמושבה בת 5,000 דונמים הנקראת "יהודייה". השטח חולק ליהודים מקומיים ועולים מחו"ל שתרמו רבות לפיתוח היישוב. ההתקדמות הייתה מהירה מאוד: תוך שנה הוחלף צריף המגורים המרכזי ב-14 בתי מגורים פרטיים ומודרניים. לאחר מכן נלקחו 1,500 דונמים מהשטח לטובת בניית בתים ל-75 בני מושבות ושם המושבה שונה לאבן יהודה, על שם מחייה השפה העברית אליעזר בן יהודה.

 

חינוך באבן יהודה

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחוז הזכאים לבגרות באבן יהודה עומד על 84%. מדובר בנתון יפה, המשקף את הישגי החינוך המקומי ואת המקום הגבוה של תחום החינוך בסדר העדיפויות – הן מבחינת המועצה והן מבחינת ההורים הנחשבים למעורבים ופעילים מול המערכת.

בתוך המועצה המקומית אבן יהודה קיימים 17 גני ילדים שונים ושני בתי ספר יסודיים: בית הספר בית אב"י ובית הספר בכר. קיימת גם מסגרת חינוך מיוחד.

את שנות החטיבה והתיכון לומדים הילדים בבית הספר של אגף החינוך ההתיישבותי במשרד החינוך – ויצו הדסים. מדובר בבית ספר ופנימייה הקולט אליו ילדים ממספר יישובים באזור לב השרון. המעוניינים בבית ספר ממלכתי דתי יוכלו ללמוד בבית הספר אור התורה שבתל מונד. התלמידים והוריהם נהנים ממערך הסעות ואבטחה למוסדות הלימוד.

באבן יהודה ישנה גם מסגרת חינוך חוץ פורמלית הכוללת את פעילויות המועצה האזורית ומגוון חוגים במתנ"ס המקומי. אבן יהודה עצמה מקיימת גם היא מגוון פעילויות לילדים ונוער וניתן להצטרף גם לתנועות נוער שונות.

 

תעסוקה באבן יהודה

אבן יהודה נמצאת במרכז השרון, מה שמעניק לה גישה וקרבה נוחות לערים כפר סבא, רעננה, נתניה, הרצליה ואפילו חדרה. הסמיכות לאזורים אלו מאפשרת לתושבי המקום למצוא מגוון רחב של מקומות תעסוקה, בין אם בתוך הערים עצמן ובמשרדים השונים ובין אם במתחמי המסחר או אזורי התעשייה הרבים.

מכיוון שהיישוב נמצא קרוב לצירי תחבורה מרכזיים כמו כביש החוף, כביש 4 וכביש 6, ניתן להגיע בקלות ממקום למקום, הן ברכב הפרטי והן בתחבורה ציבורית. תחנת הרכבת של בית יהושע ממוקמת רק כמה קילומטרים מאבן יהודה.

מלבד כל אלה, המועצה עצמה מעודדת עסקים קטנים ויזמויות פרטיות ולכן מסייעת להם להתפתח ולצמוח.

 

מקומות בילוי באבן יהודה

במועצה המקומית הפסטורלית אפשר ליהנות מכמה וכמה בתי מזון איכותיים: מסעדות, בתי קפה ומאפייה נחשבת. קיים כאן גם בית קולנוע "לב" הממוקם במרכז המסחרי הקטן והאיכותי של היישוב ובו מספר נאה של חנויות. ישנן חנויות קטנות ופרטיות כמו גלריות ויד שניה הסמוכות לבתי התושבים או נמצאות בתוכם כמיזמים פרטיים.

המרכז המסחרי של אבן יהודה נקרא מרכז קרסו והוא בנוי בשני מפלסי גובה כמתחם מודרני ועדכני מאוד למראה. יש כאן מספר חנויות של רשתות מוכרות כמו סופר פארם, הקולֶה, לה גופרה ועוד.

התושבים יכולים ליהנות במרחק נסיעה קצר גם מחופי הים הסמוכים בהרצליה, שפיים ופולג, ממסעדות ושופינג בערים הסמוכות ומגוון מסלולי טיולים נעימים וירוקים כמו יער אילנות, אטרקציות שטח בקיבוץ יקום ועוד.

 

נדל"ן באבן יהודה

למרות שהביקוש למגורים ביישוב ובמועצת לב השרון בכלל הוא גדול, קיימים כאן נכסים שניתן לרכוש וחלקם פנויים גם להשכרה. מדובר בבתים מטופחים וגדולים מאוד המותאמים למשפחות בכל גילאי הילדים וחלקם מציעים גם בריכה ויחידת דיור נפרדת למתבגרים או לילדים שהתגייסו וחוזרים לשבתות. אין ספק שתרוויחו כאן איכות חיים נחשקת, רוגע ואת כל מה שדרוש למחייה בהישג ידכם.

תיווך דירות באבן יהודה
תיווך דירות באבן יהודה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader