עורך דין קניית דירה בהוד השרון

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מחפשים עורך דין קניית דירה בהוד השרון? כאן נסקור איך קונים דירה באיזור הוד השרון בצורה נכונה, על שני מעגלי הבדיקה, ואפשרויות הסיוע עם העו"ד.במשך שנים נחשבה הוד השרון כאחות הקטנה והפחות מוצלחת של ערי השרון היוקרתיות והנחשקות, עד שהתגלתה כפנינת נדל"ן איכותית ומשכה אליה אוכלוסייה חזקה ומבוססת שהעלתה את כוחה של העיר והקפיצה את ערכו של שוק הנדל"ן המקומי.

חושבים על קניית דירה בהוד השרון? לפניכם מספר שלבים חשובים בתהליך, המערבים אינפורמציה רבה, חוק ומשפט. הוד השרון נחשבת למקום מבוקש מאוד למגורים בקרב משפחות צעירות. החינוך בה איכותי ושכונותיה מלמדות על סביבה נעימה ופסטורלית, מגוון פעילויות פנאי וקרבה מעולה לכל מקומות התעסוקה. פלא שמחירי העיר הלכו והאמירו לאורך השנים?

 

עו"ד לרכישת דירה בהוד השרון

כיום קניית דירה בהוד השרון היא עסקה כלכלית יקרה ומשמעותית ולכן חשוב שתבוצע בחכמה. לעסקה שכזו אין לגשת לפני שבדקתם היטב ולעומק את כל מה שנדרש בנוגע לנכס הפוטנציאלי ובעליו ובטח שלא לפני שהתייעצתם עם עורך דין מקרקעין שילווה אתכם לאורך המשא ומתן והחתימה הסופית על הסכם המכר.

ההחלטה על קניית דירה בהוד השרון היא כמובן לא כזו שרק משפחות צעירות נוטלות. גם זוגות צעירים שמתעניינים במגורים בעיר מחפשים דירה בשכונות שסמוכות למקום עבודתם, פנסיונרים שהחליטו לעבור לדירה קטנה יותר במיקום שקט, אבל קרוב להכל, משפחות מתבגרות שמחפשות פתרונות לדיור בקרבת הילדים או עם אפשרויות טובות לבני נוער, משקיעים שמעוניינים בתשואה הטובה שמציעה העיר ועוד.

כך או כך, המפתח לעסקה מוצלחת הוא למעשה עורך דינכם – הגורם שאחראי לטפל בעסקת הרכישה ובכל מה שמסביב לרכישה מבחינה משפטית, חוזית ומבחינת הרשויות.

 

קניית דירה בהוד השרון – איך עושים את זה נכון?

למרות הליווי של עורך הדין בתהליך הקנייה וביצועה בפועל, הוא עדיין לא יוכל לייעץ לכם מבחינת בחירה בדירה המתאימה. ולכן עוד לפני שתיעזרו בשירותיו, עליכם להתחיל בחיפושים אחרי הדירה הרלוונטית ולהגיע לראות כמה וכמה דירות לפני שתקבלו החלטה.

כדי שתוכלו לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, רצוי שתגבשו החלטה בנוגע לשכונות הרצויות לכם ותתייעצו עם מתווך מקומי לגבי מה שקורה בכל אחת מהשכונות. כך יהיה לכם קל יותר להצטמצם ברמת החיפושים ולא להתרוצץ בכל פינה בעיר שמציעה דירה פנויה. בנוסף, תוכלו לחפש דירות מתאימות דרך הרשת, דרך קבוצות תושבים בעיר, לבדוק אצל המתווכים המקומיים ועוד.

אחרי שהצטמצמתם לשכונות האידיאליות, יש צורך לוודא שהדירה מתאימה לכם מבפנים ומבחוץ. למרות שהוד השרון מתפארת בסטטיסטיקות טובות לגבי הכנסה חודשית, נתוני החינוך והמדד החברתי-כלכלי, לא בטוח שהשכנים החדשים הם נאים בעיניכם. כדאי להתחיל מבדיקת הדירה עצמה וכאשר אין בה בעיות, לעבור לבדיקה חיצונית.

במעגל הבדיקה הראשון עליכם להביא בחשבון את מצבו הנוכחי של הנכס: הקירות, המרצפות, מערכות הקבע כמו ברזים, מזגנים וארונות, חלוקת החדרים, שטחי החוץ כמו גינה ומרפסת ועוד.

 

שני מעגלי בדיקת הדירה

במעגל השני עליכם לבדוק מה קורה בבניין או ברחוב עצמם, האם מדובר במקום סואן ורועש או המוני מאוד, מה לגבי חדר הפחים ומיקומו ביחס לדירה שלכם, היצע החניה הסמוך, הכניסה והיציאה משטח הבית או הבניין, הקרבה לגן שעשועים ולתחנת האוטובוס הקרובה, האם האוכלוסיה המקומית תואמת את החיפושים שלכם (משפחות צעירות, הייטקיסטים, פנסיונרים, זוגות צעירים וכד').

רק אחרי שתסיימו את כלל הבדיקות האישיות לגבי הנכס ומידת התאמתו, יהיה אפשר להתקדם הלאה לשלושת התנאים המסחריים החשובים ביותר בעסקת הנדל"ן – מחיר הדירה, מועד המסירה ומועד/ שלבי התשלום.

 

עורך דין קניית דירה בהוד השרון – גם לדירות יד שניה

עסקאות גדולות וחשובות כמו קניית דירה בהוד השרון מצריכות בקיאות ורציונליות על מנת שיבוצעו בהצלחה רבה.

עורך הדין שדואג לזכויותיכם בתהליך זה דואג לכמה וכמה מרכיבים חשובים:

  • בדיקת היתכנות לעסקה ובדיקת כל אפשרויות הרכישה הקיימות עבורכם
  • בדיקה יסודית לגבי מצב הדירה, הכוללת שעבוד או עיקול, זכויות לצד ג', חריגות בנייה ועוד.
  • בדיקה יסודי לגבי זהות המוכר הכוללת אימות מול הרשומות הארציות (טאבו או רשם הקבלנים), צפי לגבי עמידתו בהתחייבויות ויכולתו לספק את הדירה במצב והתנאים שהובטחו.
  • ניהול מו"מ לגבי חוזה המכר, תיקון סעיפים ודיונים נוספים עד לחתימה הסופית
  • רישום לאחר חתימה בטאבו על שמכם (העברת בעלות)
  • דיווח לרשויות המס לאחר ביצוע העסקה.

 

קניית דירה חדשה בעזרת עו"ד

גם כאשר הרצון הוא ברכישת דירה מקבלן, יש חשיבות עליונה לליווי המשפטי. עורך הדין יבדוק את זהות הקבלן והחוזה שנערך מולו, יוודא שהקבלן עומד בכל התחייבויותיו לגבי מסירת הדירה, טיפול בליקויים, פיצוי במקרה של עיכובים ועוד.

 

לסיכום

כפי שאתם מבינים, עסקאות קניית דירה בהוד השרון הן עסקאות מורכבות ויקרות, הדורשות תשומת לב קפדנית לפרטי פרטים וגורם בקיא ומיומן שיימצא לצדכם. עורך הדין הוא זה שמוודא ובודק את כשרות העסקה, הן ברמת בדיקת הנכס והן מבחינת בדיקות לגבי זהותו של המוכר.

עורך הדין יוכל גם להעלות בפניכם שאלות וסוגיות שלא חשבתם לדון בהם קודם, למשל העובדה שייתכן ומגיעה לכם הקלה כלשהי במס הרכישה, חוקי עזר עירוניים שעליכם לדעת, חוקים שנוגעים לדיור בבניין משותף, תקנים שונים ועוד. למעשה ככל שהאינפורמציה כולה תהיה בידיכם, תוכלו לנהל טוב יותר את המשא ומתן ולקבל החלטות מוצלחות.

עורך דין קניית דירה בהוד השרון
עורך דין קניית דירה בהוד השרון

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader