עורך דין קניית דירה ברעננה

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מחפשים עורך דין קניית דירה ברעננה? כאן נסקור על מספר בדיקות חשובות שיש לבצע לפני רכישת דירה ברעננה והסביבה, ועל הסיוע האפשרי על ידי העו"ד. כל זאת ועוד, במאמר זה. קניית דירה ברעננה היא שאיפתן האישית של משפחות רבות, שמעוניינות להתגורר בעיר ירוקה, מטופחת ונעימה הכוללת קהילה איכותית וחינוך טוב. אלא שחלום הדירה תלוי במספר עצום של גורמים וביניהם היכולת לבצע עסקה נבונה ומשתלמת. כדי לצלוח אותה בחכמה, רצוי להיעזר בעו"ד מתאים, שילווה את עסקת המכירה לאורך שלביה וידאג שתבצעו רכישה מוצלחת.

 

קניית דירה רעננה: כולם רוצים חתיכה מאיכות חיים מרשימה

לרעננה יש ביקוש ובהחלט בצדק רב. העיר לא מפסיקה להתפתח, נהנית מתשתיות המותאמות למגורים בעלי ערך סביבתי מובהק, מציעה אפשרות מגורים טובה גם לשומרי המסורת והציבור הדתי-חרדי שבערים מרכזיות אחרות יצטרכו להשתלב בשכונות ובמוסדות בעלי צביון חילוני בעיקר ונחשבת לעיר שמנוהלת למופת מבחינת התקציב המקומי וההשקעה החוזרת בכל תושב.

לאור כל אלו, הרוכשים דירה ברעננה הם בדרך כלל משקי בית שמסוגלים להרשות לעצמם לרכוש דירה באחת השכונות הטובות בעיר. יחד עם המשפחות הרבות, ישנו גם רצון בקרב משקיעים לרכוש נכסים טובים בעיר. אחרים יהיו מעוניינים למצוא דירה נוחה לאחר הפרישה, חלק ירצו להתגורר סמוך לילדים והנכדים ועוד.

 

עו"ד לרכישת דירה ברעננה והאיזור

בכל אחד מהמקרים הללו יש לרוכשים הפוטנציאליים אינטרס אישי מסוים ולכן מי ששומר עליו מכל משמר הוא עורך דין לקניית דירה. עורך הדין מלווה את תהליך הקנייה על כל שלביו מבחינה משפטית וחוזית, מנהל את המשא ומתן מול מוכר הדירה (קבלן או אדם פרטי) וגם מול הרשויות, שכן אחרי שהמכירה מסתיימת, יש להעביר בעלות בטאבו על שם הרוכשים הטריים ולדווח על העסקה גם לרשויות המס.

מכיוון שעורך הדין איננו מתווך נדל"ן, הוא לא יוכל להמליץ לכם על בחירה בדירה האידיאלית ביותר. ולכן תחילת התהליך תלויה ברוכשים עצמם ובנכסים שכבר ראו ובחנו. ברעננה ישנן עשרות שכונות וחלקן נחשבות למומלצות ולפופולריות יותר מאחרות ולכן עדיף לסנן מראש את השכונות המובחרות, להיפגש עם דירות שייתכן ויש אליהן התאמה ולבדוק את מצב הדירה וסביבתה החיצונית.

עורך דין קניית דירה ברעננה – ליווי גם בדירות יד שניה

כאשר תמצאו את הדירה המתאימה והרלוונטית ביותר, תוכלו להגיע להתייעצות מקדימה עם עורך הדין. מלבד הליווי המלא לתהליך הקנייה, זהו השלב שבו עורך דינכם יוכל להבין האם יש לכם נכונות כלכלית לעסקה, האם חוזה המשכנתא שקיבלתם מהבנק תקין וכמה מס תידרשו לשלם לאחר הרכישה ובכפוף לזכויות שייתכן ויפחיתו ממנו בפועל.

את הדירה עצמה תוכלו לחפש דרך מתווכי נדל"ן מקומיים, מודעות באתרי מכירת נדל"ן ורשתות חברתיות, לפנות לעירייה ולברר מיהם הקבלנים שאחראים כרגע על פרויקטים חדשים ולגשת למשרד המכירות כדי לקבל פרטים, להצטרף לקבוצות תושבים וקהילות שפועלות ברעננה ועוד.

עליכם לזכור שרעננה היא עיר מבוקשת למגורים ובשנים האחרונות נהנית מגלי הצטרפות של תושבים רבים המבקשים להשתקע בה. לכן ככל שתנהלו את התהליך בצורה יעילה ומושכלת, כך תגיעו לנכס הנכון ועוד לפני קונים נוספים שעשויים לייקר אותו.

 

בדיקות הנדל"ן החשובות ביותר לקניית דירה

הבדיקות החשובות לפני סיוע וליווי מעורך הדין הן רבות ועליהן להתבצע באופן יסודי. בררו כיצד נראית השכונה ביום ובלילה, מהם הרגלי החיים המקומיים של התושבים והשכנים הסמוכים בפרט, האם יש המון רעש או לכלוך, כבישים סואנים, האם יש תחבורה ציבורית טובה וגינות מטופחות, האם יש מספיק מקומות חניה, מבחר גני ילדים, מקומות בילוי, גישה טובה ליציאות מהעיר ועוד.

בדקו גם את רמת הבטיחות בשכונה מבחינת רמזורים או מעגלי תנועה, תמרורים, סימוני כביש, שבילים ומדרכות תקינים וכו'. את התחושה האישית שלכם מהמקום וההתרשמות מהאוכלוסייה, הסטטוס האישי ועוד.

זכרו שעורך הדין לא יכול לתשאל עבורכם את השכנים לגבי מתיחות קיימת בינם לבין וועד הבית למשל, אך הוא בהחלט יוכל לעזור לכם מהזווית המשפטית לגבי כל עניין שנוגע לנדל"ן ומקרקעין. הוא זה שבודק בפועל ומול הרשויות את זהות המוכר ומצבו התכנוני של הנכס:

מוודא שהמוכר הוא אכן בעל הזכויות הרשום בטאבו ושאין זכויות לאדם נוסף בדירה, מברר לגבי הערות אזהרה, שיעבודים ועיקולים, בודק שאין חריגות בנייה וששטח הדירה תואם לתכנית הבנייה, מספק אינפורמציה לקונה לגבי זכויות בנייה שלא נוצלו או מצבו התקני של הנכס (למשל בעל תקן לרעידות אדמה) ועוד.

כל הנתונים שיאסוף עורך הדין ישפיעו גם על המשא ומתן בין הצדדים. המשא ומתן יוכל להתבצע מתוך נקודת פתיחה יעילה בהרבה מבחינת הקונה ולהשיג עסקה יותר טובה.

 

קניית דירה חדשה בעיר בסיוע עו"ד

ברעננה ישנם פרויקטים חדשים ולכן חלק מהקונים יעדיפו קניית דירה חדשה. כאן הבדיקות והמשא ומתן יבוצעו מול הקבלן ומעורבותו של עורך הדין כאן היא קריטית. לקבלן יש אינטרס משלו וגם ידע נרחב מאוד לגבי התחום, מה שמציב אותו בנקודת פתיחה טובה בהרבה מבחינה מקצועית ביחס לקונה.

עורך הדין הוא "הכוח המאזן" בין הקבלן והקונה, שמתלווה לניהול המשא ומתן בין הצדדים ודואג שהקבלן יממש את התחייבויותיו לאור מה שסוכם. ההסכם המשפטי שנחתם בין הצדדים אמור לכלול לא רק את מחיר הדירה, אלא גם התחייבויות לגבי עמידה בלוחות הזמנים, תיקונים, תוספות, הימצאות באתר בזמן אמת ועוד.

עורך הדין יבדוק גם מבעוד מועד את טיבו של הקבלן ויבטיח שכל אלו מבוצעים כראוי וכמוסכם בחוזה חתום לאורך כל הדרך, עד מסירת המפתח. מובן שעורך הדין יטפל בכל הפרה או עיכוב שהתרחשו מצד הקבלן וידאג שתקבלו פיצוי בהתאם, אם נגרם נזק מאותה גריעה.

עורך דין קניית דירה ברעננה
עורך דין קניית דירה ברעננה

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader