עורך דין קניית דירה בכפר סבא

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מחפשים עורך דין קניית דירה בכפר סבא? בעמוד זה נסקור על השירותים האפשריים ברכישת דירה בעיר, ואילו בדיקות חשוב לבצע בטרם רכישת הדירה. כל זאת ועוד, במאמר זה.כפר סבא נמנית עם ערי המרכז הטובות ביותר למחייה ומציעה מגורים בשכונות איכותיות, קהילה יציבה וחזקה ואת כל מה שתצטרכו בהישג היד. אבל קניית דירה בכפר סבא היא גם צעד שיש לבצע בחכמה, שכן מדובר ברכישה כלכלית משמעותית ויקרה. אז מה חשוב לבדוק בתוך הדירה? מהן הבדיקות שיבצע עורך הדין? ומהו התהליך המקצועי הנכון עד להגעה לדירה המיוחלת?

 

קניית דירת קבלן חדשה בסיוע עו"ד

אומרים המומחים וצודקים, שקניית דירה היא אחד הצעדים המשמעותיים והיקרים ביותר שיעבור כל אדם בחייו. ואם מדובר בצעד כה קריטי, כמובן שתרצו לצאת לדרך רק עם הכלים הנכונים ולנהל את שלבי הקנייה מתוך מקום מודע, נבון, חכם והגיוני. לכן, לא ברורה הדרך שבה בוחרים חלק מהקונים, שמסירה ממשוואת רכישת הדירה את עורך הדין.

נפתח ונאמר שעורך דין המלווה את הקונה הוא כלי העזר המקצועי היחידי שמסוגל להגן על הזכויות המשפטיות שלו. בעוד שלצד השני, המוכר, יהיה צורך בעו"ד מלכתחילה כדי לנסח את הסכם המכר, חתימה עליו מהצד של הקונה בלי שעורך דין מומחה עבר עליו וניהל לגביו משא ומתן היא סכנה אמיתית.

 

עו"ד לרכישת דירה בכפר סבא

כמה פעמים שמעתם על פיצוץ עסקאות נדל"ן? על מוכר שהסתייג ממכירת הנכס בסופו של דבר? על תשלומים שהועברו ומסירה שלא בוצעה? על מערכות קבע ונזקים שנגרמו במזיג לנכס שנרכש וכעת בעלי הבית הטריים אמורים לתקן? ובכן, כל אחד מהתרחישים הללו התקיים כאשר לא היה מעורב עורך דין בעסקת הקנייה.

לחשיבותו של עורך הדין לקונה יש ערך עליון: הוא זה שמבצע את הבדיקות המקדמיות בנכס, מנהל את המשא ומתן לגבי הסכם המכר והתנאים המסחריים החשובים בעסקה ומדווח עליה בסופו של דבר לרשויות כחוק.

עורך דין קניית דירה בכפר סבא – מספר בדיקות חשובות

בשלב הבדיקות המקדמיות, עורך הדין מונע מהרוכשים המתעניינים להיחשף לסיכונים שונים שייתכנו בהמשך. עורך הדין בודק את זהות המוכרים ואת זכויותיהם על הנכס בטאבו ומברר האם יש שיעבוד או הערת אזהרה שצריך להתייחס אליהם.

עורך הדין ניגש במקביל גם לעיריית כפר סבא ובודק את תכנון המבנה והשטח כפי שקיים במחלקת התכנון וההנדסה של העירייה. הדבר יבהיר לו האם יש חריגות בנייה או זכויות בניה שטרם נוצלו וישפיעו לכאן או לכאן על שווי ערך הדירה.

עורך הדין מבצע פריסה יעילה יותר של זכויות הקונה על סמך יכולתו לנצל פטורים שונים במס או לקבל אשראי משמעותי לאחר שנבחן חוזה המשכנתא מול הבנק. הוא מוודא שאין לעסקת המכירה צדדים "אפלים" שיתבררו כבלתי חוקיים, כמו למשל קבלת הפעימה הראשונה של תשלום על הנכס מקונה נוסף שלא היה ידוע לגביו קודם.

 

קניית דירה יד שנייה בעיר בעזרת עו"ד

אמנם כדאי להתייעץ ולקבל את הליווי המשפטי מעורך הדין עוד בתחילת הדרך, אך רצוי שהדבר יבוצע בשלב שבו כבר מצאתם דירה רלוונטית ואתם מוכנים ונכונים להתקדם איתה לתהליך הקנייה. מהי בעצם אותה דירה רלוונטית?

הנה שורה של בדיקות עצמאיות לדירה הכפר-סבאית הרצויה שתוכלו לבצע לפני שתשתמשו בשירותי עורך הדין:

 

בדיקה פיזית בנכס

בדקו את תקינות המערכות הקיימות בדירה, את החדרים, את מצב הקירות והמרצפות, את המזגנים, הברזים, האמבטיה, ארונות וחלונות. וודאו שאין סדקים, נזילות, עובשים או מפגעים שמצביעים על בעיה קיימת.

אם יש בעיה, משא ומתן מול בעלי הנכס יבהיר לכם האם בעל הדירה נכון לתקן את הליקויים או שתיקחו אותם עליכם בתמורה להפחתה מסכום המכירה.

 

בדיקת הסביבה הקרובה

כפר סבא היא עיר גדולה ומוצלחת, אך יש בה שכונות טובות יותר ופחות, כמו כל עיר אחרת. תוכלו לקרוא על השכונות הטובות ביותר בעיר שאנו ממליצים עליהן, או לצאת ולתור את הסביבה בעצמכם:

לראות איך נראית השכונה, מהם גני הילדים ובתי הספר הקרובים, היכן נמצאים השירותים הציבוריים כמו בנק או קופ"ח, עד כמה השכונה נקייה, יש או אין רעש, יש או אין כביש ראשי סמוך, האם יש מרכז מסחרי או חנויות סמוכות. פרמטרים אלו ישפיעו באופן סופי על מחיר הדירה ונכללים בהערכת שווי הנכס שנמסרה לכם מראש.

 

בדיקת הטאבו ושטח הדירה

אמנם עורך דינכם יבדוק היטב את הרישום בטאבו וההגבלות המיוחדות שישנן בנכס (אם יש), אך זה הזמן לברר מול המוכר האם יש לו נסח טאבו עדכני ולבקש לראות אותו. בדקו ששטח הדירה הרשום תואם את השטח בפועל. כאן רצוי כבר להעביר את הנסח ואת רישום הנכס לעורך הדין, כדי שיבדוק אותו לעומק ובאופן מקצועי.

 

 

בדיקת שמאות

האם מחיר הדירה הרצוי מבחינת הקונה הוא אכן המחיר שהדירה שווה? לא תמיד. ולכן נהוג להשתמש בשירותיו של שמאי מקרקעין המעריך את השווי האמיתי של הנכס. ישנם עורכי דין המתמחים במקרקעין שיודעים לספק הערכת שווי רלוונטית ולכן ניתן להיעזר גם בהם. עורך הדין כאמור, בודק את תוכניות הדירה, את זכויות הבניה הקיימות לה ומברר גם לגבי חריגות קיימות אם יש.

 

בדיקת הקבלן

כאשר אתם רוכשים דירה מקבלן, עליכם לבדוק גם אותו. עורך הדין מסוגל להיות לעזר רב בנושא הזה, שכן חוזה רכישה מהקבלן שונה לחלוטין מחוזה דירה יד שניה ואמור לפרט תנאים כמו שינויים בנכס, מועדי ביצוע, ליקויי בניה ועוד המון.

עורך דין קניית דירה בכפר סבא
עורך דין קניית דירה בכפר סבא

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader