עורך דין קניית דירה ברמת גן

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

רמת גן היא אחת מהערים המבוקשות ביותר למגורים או השקעה בגוש דן. יחד עם זאת, קניית דירה ברמת גן היא עסקה יקרה ומשמעותית שצריך לנהל בחכמה על פני תהליך מורכב. כיצד תעשו זאת? הנה מספר כללים חשובים שאסור לצאת לדרך בלעדיהם.

 

קניית דירה ברמת גן – אל תפעלו לפני שתקראו:

אחת הנפילות הכואבות של רוכשי הדירות היא כאשר דברים בעייתיים צצים בדיעבד, אחרי שהדירה כבר נרכשה. בעיות תכנוניות, נזקים וליקויים או אפילו מידע שגוי או התחזות מצד המוכרים מציבים כעת את בעלי הדירה החדשים בברוך כספי חמור ויוצרים עוגמת נפש שדבקה בהם ובדירה עד לשארית הזמן.

דברים דומים קורים גם כאשר נרכשת דירה חדשה מקבלן מסוים, שלא בדקנו מראש האם יש נגדו תביעות, או שיש לו חובות, עיקולים ושעבודים שפגעו בפרויקט ובעבודה עליו.

לאור כל אלו, חשוב למצוא את הדירה המתאימה לכם מול מתווך מקצועי ולפעול לאחר מכן מול עורך דין, מומחה מס ויועץ משכנתאות שיספקו לכם את המענה הטוב והמדויק ביותר לצרכיכם וימנעו מהעסקה להיכשל, או חלילה להתגלות כבעייתית.

 

עו"ד לרכישת דירה ברמת גן

לאור כל אלו, עסקת קניית הדירה אמורה לכלול תהליך יסודי ומתמשך שבמסגרתו נבדקים כל הפרטים בנוגע לדירה, הבניין והשכונה ונשללת האפשרות לפגיעה בכם כרוכשים הפוטנציאליים. חלק בלתי נפרד מהצלחתה וחוקיותה של העסקה היא הליווי שתקבלו מעורך דין מקרקעין מנוסה, שיגן על זכויותיכם וימנע טעויות או בעיות שיסבו לכם נזק עתידי חמור מכל בחינה שהיא.

אז מה צריך לבדוק לפני שנפגשים עם עורך הדין?

עורך הדין יסייע לכם להוציא את העסקה לפועל, כלומר לנהל מו"מ לגבי חוזה המכר, לבצע בדיקות מקדמיות חשובות הנוגעות לרישום הנכס בטאבו ומצבו התכנוני במחלקת הבנייה העירונית, אך הוא לא יוכל לסייע לכם בבחירת הדירה.

לשם כך מומלץ שתיפגשו עם מתווך נדל"ן, תסיירו בשכונות ותבדקו מהם הנכסים הנמכרים בהן, תצטרפו לקבוצות מכירה או קבוצות של תושבים מקומיים, תבצעו חיפוש דרך הרשת ועוד. כדאי לגבש ידע מוקדם לגבי השכונות ומה קיים בהן לפני שמחליטים להגיע לראות את הדירה ורק אחרי שמצאתם את הדירה המתאימה ביותר, להיפגש עם עורך דין מקרקעין שיבצע בדיקות מתאימות לגבי הנכס.

 

מציאת דירה מתאימה ברמת גן

יש לא מעט פרויקטים חדשים של מבני מגורים ברמת גן וגם כאן הבחירה צריכה לעמוד בהתאם לאורח החיים והצרכים האישיים של כל אחד מהקונים. אם אתם משפחה עם ילדים, עליכם לוודא שגם הדירה החדשה כמו כל דירה אחרת, קרובה לגני ילדים ובתי ספר, יש בסביבה גני שעשועים, קופת חולים, מתנ"ס קהילתי וכו'.

מומלץ שתבדקו גם האם השכונה או הרחוב עצמם נמצאים בסמיכות טובה לצירי התנועה המרכזיים ולדרכי הגישה מחוץ לעיר. אם אתם משקיעים שמתכננים להשכיר את הדירה, רצוי שתכוונו לדירות שנמצאות בקרבה טובה למוקדי המסחר והתעשייה, מוסדות אקדמיים בתוך העיר ובסביבה ולמקומות בילוי שונים.

לאחר שתמצאו את הדירה המתאימה לכם מבחינת מצב הדירה, תקינותה, השכנים, הסביבה החיצונית והקרבה למקומות הרצויים לכם, תוכלו לגשת להתייעצות עם עורך הדין ולהתקדם בתהליך קניית הדירה.

 

קניית דירה יד שנייה בעזרת עו"ד

הפגישה הראשונה עם עורך הדין מכילה בעיקר את המטרות האישיות שלכם כקונים ואת מצבכם הפיננסי, החוקי והמשפטי. לאחר מכן עורך הדין יוכל להתחיל בבדיקות המקדמיות לגבי הנכס, הכוללות את מצבו התכנוני שכולל את תכנית מתאר הנכס ואת זכויות הבנייה הקיימות בו, את הרישום בטאבו הכולל את פרטי בעל הנכס ובעלי הזכויות בו, הערות אזהרה ושעבודים אם יש.

בנוסף לבדיקות אלו, עורך הדין אמון על אימות זהותו של המוכר ועל גיבוש אינפורמציה רחבה ככל האפשר לגבי כשרות הנכס ועסקת המכירה, כך שיהיה ניתן להשתמש בה בצורה יעילה במהלך המשא ומתן.

יתרון נוסף מכוח השירות המשפטי של עורך הדין הוא הצפה של עוד שאלות ובדיקות שלא חשבתם עליהם קודם ושיכולים להכריע את העסקה כולה. הניסיון של עורך הדין בעולם הנדל"ן הוא יומיומי, בעוד שמרבית הקונים מבצעים עסקת מכירה בנדל"ן רק פעם-פעמיים לאורך חייהם. זהו ניסיון מעשי חשוב וחיוני להסתמך עליו ולכן מומלץ לתת את המושכות לעורך דין שאתם סומכים על יכולותיו ומקצועיותו.

 

קניית דירה חדשה בעזרת עו"ד

כאשר קונים דירה חדשה וניהול המשא ומתן מתבצע מול הקבלן, עורך הדין מבצע מספר בדיקות מקדמיות שנוגעות לקבלן וליזם, לתביעות, עיקולים או מעמדם המקצועי ומיידע כמובן את הקונים. מבחינת ניהול המשא ומתן, על עורך הדין לעגן מבחינה חוזית ומשפטית את התחייבויותיו של הקבלן, כמו למשל עמידה בלוחות זמנים, ביצוע שיפורים או שינויים לדרישת הלקוח, טיפול בליקויים שהתגלו, מחויבות למועד מסירת הדירה (אם מדובר בקבלן מפתח) ועוד.

עורך הדין מלווה אתכם תוך שמירה מוחלטת על טובתכם וזכויותיכם. באופן הזה, כל הפרת התחייבות מצד הקבלן תגרור אותו לתביעה משפטית או לתשלום פיצוי כספי מתאים. עורך הדין רשאי לתבוע או להתכתב עם הקבלן בנוגע לבעיות משפטיות שונות שעולות לאור ההתחייבויות שלו וכך בעלי הדירה מקבלים הגנה מלאה ושקט נפשי עד לכניסה לביתם החדש.

עורך דין קניית דירה ברמת גן
עורך דין קניית דירה ברמת גן

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader