עורך דין קניית דירה בתל אביב

להשארת פרטים לשיחת ייעוץ:

מחפשים עורך דין קניית דירה בתל אביב? בעמוד זה נסקור כיצד למצוא את הדירה המתאימה לקנייה בת"א, ההבדל בין קניית דירה יד שניה לחדשה בסיוע עורך דין, ועוד. קניית דירה בתל אביב היא חלום שרבים מבקשים להגשים. אבל שליטה ובקיאות בחומר עשויים להיות ההבדל בין דירת החלומות לחדר רעוע ומתפורר. לכן חשוב שתהליך הרכישה יתנהל מול גורם מקצועי המתמחה בתיווך ומכיר היטב ולעומק את עולם קניית ומכירת הדירות בתל אביב, יודע מה לבדוק וכיצד ויבטיח שתבצעו עסקה מוצלחת ומתגמלת ללא חתולים בשק.

 

קניית דירה בתל אביב – חלום המגורים בעיר הגדולה

אחת השאיפות הגדולות של שרון (שמרית לוסטיג) בקומדיה הטלוויזיונית "מפלצות קטנות" הייתה לעזוב סוף סוף את העיר שבה היא מתגוררת עם בעלה ושני ילדיהם ולשוב לתל אביב. אלא שבעיות כמו הכמיהה של שרון לסצנת הבליינות בזמן שהיא לא עובדת כבר תקופה, לא משתלבים עם עלויות הדיור בעיר ומקשות עליהם לעקור ממקומם.

לו היו מתקרבים בני הזוג אל החלק העליון של סקלת החיים הבורגניים, אין ספק שהם היו מחפשים כעת בעיניים נוצצות את דירתם המקסימה החדשה בצפון הישן, רמת אביב, או אפילו צהלה. כן – קניית דירה בתל אביב היא עסק יקר, עמוס במשתנים שיש להביא בחשבון ובסופו של דבר לא תתאים לכולם.

 

מתי כדאי לשכור שירותי עו"ד לרכישת דירה בתל אביב

ההחלטה על קניית דירה בתל אביב יכולה לנבוע מסיבות נוספות שלא כוללות את איכות החיים האישית והמשפחתית, כמו למשל רכישת בית במתנה לילדים או חיפוש דירה להשקעה בפרויקט נדל"ני חדש. בכל אחד מהמקרים, המפתח לעסקה בטוחה הוא עורך הדין, שאמון על טיפול בעסקת הרכישה ובכל המשתמע ממנה מבחינה חוזית, משפטית ומול הרשויות המקומיות.

למרות שעורך הדין מלווה אתכם לאורך תהליך הקנייה בפועל, הוא עדיין לא מוסמך בתחום הנדל"ן כמתווך על מנת להעניק לכם ייעוץ בנוגע למציאת הדירה המתאימה. ולכן מרבית הרוכשים הפוטנציאליים מעדיפים לבצע את חיפוש ו"ניפוי" הדירות המוצעות בעצמם ולפנות לעורך הדין כאשר נמצאה הדירה המיוחלת והבנק אישר את המשכנתא, הגרירה, המחזור או ההלוואה לכל מטרה.

 

כיצד למצוא את הדירה המתאימה לקנייה?

יש כמובן מספר דברים שתוכלו לעשות בעצמכם כדי לבחור את הנכס המתאים: למצוא דירות באתרים השונים, דרך פוסטים ברשתות החברתיות, בירור לגבי הפרויקטים החדשים בעיר ופנייה לקבלנים עצמם, הצטרפות לקבוצות שונות לחיפוש דירות בעיר ועוד. קניית דירה בתל אביב היא שוק שלם של רוכשים נכונים לקנייה ולכן חשוב שתמצאו את הדירה שמתאימה לכם לפני קונים רלוונטיים אחרים.

 

קניית דירה יד שניה בעזרת עו"ד

למרות שהעיר מתהדרת בנתונים טובים בחינוך ובמדד הסוציואקונומי, לא בטוח שהשכנים החדשים נאים בעיניכם. רצוי לבדוק ולאפיין את השכנים שלכם בבניין או ברחוב, להבין מהם הרגלי החיים שלהם:

האם יש רעשים חריגים וקבועים (מכירים את הבן של השכנים שתמיד עורך מסיבות?) או שכן שמתעקש לחנות על שתי חניות שמקשות עליכם את הכניסה והיציאה מהחניה הפרטית, מה מצב הזבל והיכן ממוקם חדר הפחים או הפח המרכזי, מהי רמת הבטיחות ומידת הנעימות שלכם בשהות בבית, ברחוב ובשכונה, האם מדובר באוכלוסייה שתואמת את מה שחיפשתם (משפחות צעירות, פנסיונרים, הייטקיסטים וכיוצ"ב) ועוד.

עורך הדין יוכל לבדוק את כשירותו של המוכר לעסקת המכירה ואת זהותו, לוודא את כשירות הנכס הנמכר מבחינת העדר רישומי אזהרה בטאבו, תכנוני הבניה ברשות המקומית, ההיתר וזיהוי חריגות בנייה וכמובן להעלות בפניכם שאלות שייתכן ולא חשבתם לשאול את המוכר, שנוגעות למחייה המקומית בנכס ובשכונה בכלל. לאור כל אלו, ייתכן שגם המשא ומתן שתנהלו בנוגע למחיר ומועד המסירה יהיה משופר יותר.

 

קניית דירה חדשה בעזרת עו"ד

לעתים הצורך ברכישת דירה הוא של מגורים בבניין חדש ובפרויקטים השאפתניים והחדשניים שנבנים כעת בשטחי העיר. כאן הליווי המשפטי של עורך הדין יצטרך להתחיל עוד קודם לכן, שכן חשוב לבצע מספר בדיקות בנוגע לקבלן ולהבין מהו החוזה שקיים מולו, על מנת לדרוש ולקבל שיפורים ושינויים רצויים, לתאם את מועד מסירת המפתח ולוודא שהעסקה מתרחשת כשורה ובמועד.

גם כאן יכול עורך הדין להציף שאלות ודרישות שלא חשבתם שיש בהם צורך, כמו למשל עיגון של אופן העבודה מול הקבלן בהסכם משפטי כדי להסדיר את התחייבויותיו ללוחות זמנים, נוכחות באתר ועוד.

באופן הזה, כל עיכוב או הפרת התחייבות מצידו של הקבלן תימנע, או שתפצה אתכם בהתאם. החוזה יוכל כמובן למנוע מצב של שינויים או גריעה מטיב הבנייה שלא הייתם מודעים להם ובמידת הצורך יהיה מי שמייצג אתכם מול הקבלן ועומד על זכויותיכם.

 

עורך דין קניית דירה בתל אביב – שירותים בולטים

בעסקאות גדולות ומורכבות שמעורבים בהם סכומים ותנאים רבים, חשוב לפעול מול עורך דין מקצועי ומיומן שידאג להבטחת זכויותיכם.

הנה כל השירותים שמעניק לכם השימוש בעורך דין בעת קניית הדירה:

  • ייעוץ משפטי מקיף לבדיקת כל האפשרויות הקיימות עבורכם ובדיקת היתכנות לעסקה
  • בדיקות יסודיות לגבי מצב הנכס. כך למשל אם אתם מתכננים לרכוש דירה מיד שניה, עורך דינכם יוודא שהוא לא משועבד או ממושכן, אין זכויות נוספות בנכס ושניתן לרכוש אותו.
  • בדיקות יסודיות לגבי זהות המוכר – בין אם אדם פרטי או קבלן, יבוצעו בדיקות המאפשרות להבין מיהו האדם שמולכם, האם צפוי לעמוד בהתחייבויותיו ולספק לכם את הדירה במצב ובתנאים שהובטחו.
  • רישום בטאבו על שמכם וזאת לאחר שבוצעו כל הבדיקות הנדרשות
  • עריכת הסכם המכר. עורך דינכם עובר על ההסכם שנוסח מצד המוכר, מוודא שהסעיפים הקיימים בו נכתבו בשפה ברורה שאיננה משתמעת לשתי פנים ושאין חלקים וסעיפים שמסכנים איכשהו את בעלותכם המוחלטת בנכס. עריכת ההסכם מתייחסת בכובד ראש וברצינות תהומית לשלושת התנאים המסחריים החשובים ביותר: מחיר הדירה, מועד המסירה ומועד התשלום (כולל שלבי התשלום).
  • דיווח לרשויות המס בנוגע לעסקת המכר.

 

לסיכום, קניית דירה בתל אביב ובכלל היא תהליך שמתחיל בהגדרת מטרות ורצונות אישיים, ממשיך בחיפוש אחר הדירה המתאימה ומסתיים בכלים משפטיים שנועדו להסדיר את פעולת הרכישה באופן חוקי. אם כבר ביצעתם את שני השלבים הראשונים, כעת זה הזמן ליצור קשר עם מתווך דירות בתל אביב שייעץ לכם כיצד להתקדם בתהליך הקנייה.

עורך דין קניית דירה בתל אביב
עורך דין קניית דירה בתל אביב

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

משרדנו בתקשורת

עו"ד יוני לוי
עו"ד יוני לוי

עורך דין מקרקעין, המלווה פרויקטים של נדל"ן בארץ ובחו"ל כבר מעל 10 שנים. אני חי, נושם ואוהב את עולם הנדל"ן ושמח להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלי ללקוחותיי. אני מאמין שלכל אחד מגיע עתיד כלכלי טוב ויציב, ואני כאן ללוות אתכם בפשטות, בתהליכים מורכבים בעולם הנדל"ן.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 60 ביקורות
×
js_loader